Takze z pohledu toho co jsem napsal, to za necestne naprosto nepovazuji. Rovnez nepovazuji za necestne, kdyz odmitnu jediny nabidnuty zpusob financovani (proc neudelate jiny?, pristupny - co treba m-platby?, Q-cka byl vtipek...), protoze mne vysledek obtezuje... stejne jako Vy mate pravo svuj kram uzavrit vyvolenym, mam ja stejne pravo nakladat s informacemi, ktere jsou pristupne dle sveho (shodneme se aspon na tomto?) - dokud tedy bude Vas kram verejne pristupny, budu ho vyuzivat dle sveho, vcetne intenci NetEtiquete apod... A doufam, ze nehodlas vyrukovat s "autorskym" dilem apod. - tedy ze porucuji jiste pragrafy...
PS: Mne jsi v tom procentu nenameril, ale je fakt, ze urcita reklama mne vazne prudi...
Ja bych ale preferoval pohled prakticko-realisticky. Uzivatele vedi, ze jejich oblibeny server z reklamy zije, takze pokud je reklama nebude obtezovat opravdu neprimerene (napriklad jim nebude branit ve vlastnim uzivani serveru) tak ji patrne (ve vetsine - ale maly pocet vyjimek nas preci nemusi moc zajimat) vypinat nebudou, Ostatne, vyzaduje to nejakou aktivitu a tu malokdo vyviji "jen tak". Provozovatel stranek vi, ze potrebuje uzivatele cumici na reklamu a soucasne vi, ze nedokaze zajistit aby ti, co reklamu hodne nechteji ji shledavali povinne. Nema ani zajem na tom, bojovat se svymi ctenari o tom, kdo je technicky zdatnejsi kdyz on bude zneprijemnovat zivot "nekoukacum" - a ti vynalezaji stale sofistikovanejsi metody jak nekoukat aniz by to poznal. Ten souboj totiz nemuze vyhrat. A driv nebo pozdeji by i inzerenti zjistili, ze "pocet shlednuti" je cislo prilis fiktivni vzhledem k poctu skutecnych zobrazeni. Proto se rozumny provozovatel WWW serveru snazi najit kompromis tak, aby mel co nejvic penez, ale soucasne si nechce uzivatele nastvat natolik, ze si zobrazovani reklam zablokuji (cimz ziskal kratkodoby zisk za cenu propadu v budoucnosti).
Kdyz takovou rovnovahu najde, je sance, ze budou dlouhodobe spokojeny vsechny tri strany. Vychylka z rovnovahy, ve prospech kterekoliv ze stran, prinese sice kratkodobe vyhodu teto strane, ale ve vzdalenejsi budoucnosti za to draze zaplati.
Ja rozhodne netvrdim, ze se nemame vubec zabyvat moralnim rozmerem veci - moralni alely jsou dost dulezite. Jenze, polocas jejich pusobeni je obvykle velmi dlouhy - nekdy to trva i generaci nebo dele. Prakticky zamerene zhodnoceni a prosta selska uvaha muze prinest vysledky sice horsi ty dosazitelne moralnimi apely, naproti tomu, pusobeni teto metody je podstatne rychlejsi - a hlavne, dosazeni jakehokoliv pozadovaneho vysledku je realnejsi.
Už jsem kdysi někde rozebíral technické možnosti, jak bychom se tomu mohli bránit. Jistě bychom nevychytali všechno, ale dokážu si představit spoustu možností, jak bychom takovým chytrákům dokázali jejich praxi znepříjemnit. Možná to jednou bude dokonce nutné: zatím však nemáme důvod tím ostatní, slušné čtenáře otravovat. Dělali jsme si totiž před časem malé měření, z něhož vyšlo, že procento uživatelů, kteří reklamu nezobrazují, na Lupě kolísá mezi 1 a 2 procenty.
Budiž toto číslo odpovědí na vaši otázku, jak je reklama na Lupě účinná a kolik lidí ji vidí. :-)