Mají v tom guláš a netuší, co vlastně dělají. Provedli "Zprostředkovaná identifikace", což je skutečně za 200,- Kč, a ne "Žádost o poskytnutí údajů třetí osobě", kterou měli provést, a ta je bezplatně. Mně to udělala babizna na Kladně taky, když jsem jí říkal, že to má být bezplatně, ječela na mne, že už to dělala nejmíň 200x a pokaždé to měla správně. Když jsem jí vnucoval kód, co mně přišel, prohlásila, že ho nemá kam napsat. Na stížnost jejímu nadřízenému jsem nedostal odpověď... Tak holt musím znovu jinam, kde nemají v palici stále rudou záři ;-).
Tady se potvrzuje, že elektronizací vzniká víc práce a víc papírů:-) Kdybych neměl datovou schránku, tak si informativní osobní list dělat nenechám (komu by se chtělo na poštu, že jo). Takže jsem podal, hned poslal věci k doplnění ohledně děr (obvyklý bordel studium vs práce při něm), i když teoreticky je to jedno a nějak by se to opravilo samo.
Podobně 4x ročně posílám žádost na sociálku kvůli potvrzení o postavení na trhu práce kvůli dotaci evropského socálního fondu na podporu zaměstanosti tím, že jednou týdně chodí moje dítě na kroužek, který od ESF dostává dotaci (to jsem si fakt nevymyslel).
Všechno tohle - nepřekvapivě - dělá na tom úřadě někdo ručně a do datovky přijde vytištený-podepsaný-naskenovaný dokument.
A nebo poslat kam slunce nesvítí Český Rozhlas, když chce po mně poplatky jako po OSVČ, že jsem sprostý podezřelý.
Ne, řešením fakt není elektronizace. Řešením je polovinu agend úplně zrušit. A zbytek zjednodušit.
(Např. mezinárodní řidičák jde vydat jen k národnímu. Ačkoli se tam číslo toho národního nikam nepíše, tak nejde zároveň požádat o nový národní a o mezinárodní, odjet do zahraničí, a pak si vyzvednout nový národní.)
Hura. Po pul hodine cekani na poste jsem se dozvedel, ze mi to na poste neumi udelat. Poslali me na mestsky urad, tam se zase divili, ze to na poste nejde. Kazdopadne to mam a zadarmo. Ted si uz muzu jednou rocne zazadat o sestaveni informativniho osobního listu duchodoveho pojisteni. Myslel jsem, ze to tam maji v elektronicke podobe. Ted tam nejaky chudak musi do archivu a prepsat mi to rucne..
I ja ten papir radeji predal at si to sama precte a ty udaje pouzije.
1. U přepážky sdělte úředníkovi, že byste rádi poskytli „Souhlas s poskytnutím údajů třetí osobě“.
2. Předložte svůj průkaz totožnosti.
3. Sdělte, že chcete poskytnout svá osobní data právnické osobě s IČO 72054506. Jedná se o IČO Správy základních registrů.
4. Při dotazu na rozsah poskytnutých údajů volte položky „Datum narození“ a „Čísla elektronicky čitelných dokladů“.
5. Následně do zprávy pro příjemce nahlaste Váš identifikační kód 11223344556677.
6. Nakonec zvolte variantu jednorázového poskytnutí.
Dostal jsem vytistenou Verejnou listinu o identifikaci fyzicke osoby podle § 10 zakona c. 253/2008 sb, o nekterych opatrenich proti legalizaci vynosu z trestne cinnosti a financovani terorismu, ve zneni platnem od 1.ledna 2017
je to za ucelem Pristup do spravy zakladnich registru.
A to je vse, zadne potvrzeni do posty nebo do mobilu. To znamena, ze se to neprovedlo.
Na tom papire neni ten muj identifikacni kod. Nevim jestli tam ma byt.
Ty dve stovky jsem dal za Zprostredkovani identifikace.
Skoro to vypadá, že použili nějaký nesprávný postup (když chtěli ty 2 stovky zaplatit, to není na jejich libovůli).
Díval jsem se do mailboxu, po ověření telefonu (sms) mi přišel ověřovací mail s odkazem, a se stejným časem odeslání pokyny (které se zároveň zobrazily na webu po ověřovacím odkazu z mailu). Pokyny obsahují nějaké strašné číslo pro spárování, IČ právnické osoby, které chci souhlas poskytnout atd.
Ten papír jsem nakonec dal slečně, aby to číslo mohla pohodlně přepsat do počítače.
Papír, který jsem na závěr podepisoval, obsahoval všechny údaje podle těch pokynů (a to je dobré zkontrolovat, zejména IČ a ten kód).
Tak to vypada, ze mi tam treba nekde neco spatne zaskrtli. Na tom vytistenem papire to nepoznam. Na mejl a ani mobil nic neprislo. Na https://eportal.cssz.cz se nedostanu..
Neúspěšné přihlášení
Přihlášení nelze provést. Při přihlášení se vyskytly problémy. Zkuste se přihlásit později.
Pro bližší informace se můžete obrátit na call centrum technické pomoci +420 800 050 248.
Ano... souhlas s poskytnutim dat treti strane. Byl jsem tam taky. Postupne se u pocitace seslo pul posty a zkouseli co kam vyplnit.. Nakonec jsem za tuto "zdarma sluzbu" zaplatil 200Kc. Bohuzel doted nevim kde se to zvrtlo, ale nefunguje to. Pry mi mela prijit potvrzovaci sms. Neprisla. Takze hodina na poste, dve stovky v haji a nic. A to jsem si uz myslel, ze v tomto state udelali neco uzitecneho.. Po vikendu zkusim postupne vsechno obvolat a zkusit zjistit, kde je chyba.
Registrace do eObčanky přes datovku proběhlo bez problémů. Katastrofa nastala v případě e_identity... Poslednï krok registrace je souhlas s poskytnutím dat třetí straně. Podle návodu to má zajišťovat Czech point na poště. Bohužel katastrofa. Na hlavní poště v Pardubicích nemají o této službě ani ponětí, žádný formulář nenabídli, a prý služba zdarma? Tomu se jen smáli... Tak snad časem proběhne na poště nějaké interní školení.