Nejdřív hluboká poklona před mravenčí prací a nadšením - v podstatě víc jak rok jste sbíral podklady pro článek - to se v dnešním rychlosvětě už vážně moc nevidí !-)
Pak ještě k té "podezřelé ceně pod 50 Kč". Napadla mne paralela s Android Marketem. Tam jsem naopak celkem ochoten zaplatit cenu $1, třeba jen proto aby mne přestaly obtěžovat reklamy v jinak plně funkční aplikaci. Okolo $2 už se rozmýšlím, ... no ale jak to leze v přepočtu přes 50 Kč, tak tam už skoro nikdy nekoupím, protože mi to přijde "předražené", a většinou čekám na nějakou "slevovou akci". Ale objektivní důvod? Nevím. Máte někdo podobné zkušenosti?
Kdysi za socialismu jsem byl na táboře v Polsku. Tehdy bylo normální, že nám všem rodiče nabalili kufry sladkostmi, se kterými jsme tam kšeftovali. Prostě jsme na ručník u jezera robalili sušenky a bonbóny a Poláci nakupovali. Jenže zrovna toho, co jsem měl nejlevnější (tuším za 500 zlotých), jsem neprodal za dva dny nic. Kamarád se mi smál, že to mám moc levné, tak jsem přistoupil na fór a zdražil na 1000. Do večera bylo vyprodáno :)
No, tenhle postup je základ nejrůznějších moderních disciplín typu "ITEO/AKEO" - tedy optimalizace pro itunes store nebo amazon kindle store atd. Rychle se ale ukazují souvislosti. Pokud chcete na vysoce kompetetivním Toplistu storu dostat svou aplikaci či knihu nahoru, nastavíte z počátku cenu zdarma. A až potom, až se dostanete mezi top, ji přepnete za peníze. To funguje dobře. Za dolar to funguje významně hůře, protože většina lidí si to nekoupí ani za ten dolar, ale chápe, že zdarma je to taková zkouška. Navíc u knihy víte, že vás reklamy obtěžovat moc nebudou, odpadá tahle myšlenka.
Je to běžný ekonomický jev. Zboží, které je příliš levné, se ve výsledku neprodává lépe (myšleno finančně, ne na kusy), protože je "podezřelé". Nějak mě nenapadlo to rozebírat, protože jsem soudil, že je to obecně známé.
Zde doporučuji přečíst knihu majitele Smashworld, kde cenovou strategii popisuje:
https://www.smashwords.com/books/view/145431
Proč bych to měl zkoušet. Pokud je v článku uveden nějaký závěr, který operuje s konkrétními údaji, aniž by toto bylo nějak doloženo, tak se na to snad můžu zeptat.
btw v oblasti ebooků ta většina obchodníků s dlouhodobě potvrzenými zkušenostmi v reálu znamená pár obchodníků s minimálním množstvím titulů za posledních pár měsíců, kdy se tenhle trh tady teprve rozjíždí a lidi jsou ještě zvyklí na warez, takže se mi jakékoliv tvrzení o dlouhodobé zkušenosti zdá poněkud odvážné.
chybný závěr. Aby se dalo tvrdit, že je kvůli ceně podezřelé, tak by se muselo prodávat hůře právě na ty kusy. Jinak musíte počítat s tím, že operujete s omezeným množstvím zákazníků, které je dané množstvím vlastníků čtečky, množstvím čtenářů žánru, množstvím fanoušků autora a podobně a ti ostatní to prostě nekoupí za žádnou možnost cenu mezi 0 až nekonečno.