Vlákno názorů k článku Jak moc špatně jsou na tom noviny? od Tomáš Kapler - Článek má jednu podstatnou chybu a to že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 3. 2010 16:31

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Článek má jednu podstatnou chybu a to že hodnotí noviny jako celkový segment. Ten mohl klidně růst o 800 %, ale to neznamená, že o 800 % vyrostli jednotliví vydavatelé a už vůbec ne to, že se jednotlivý vydavatel má o 800 % lépe.

    Důležité je počet konkurence a roztříštěnost sledování novin - zatímco dříve bylo vydávání novin velmi náročné a drahé kvůli ohromným vstupním nákladům, dnes může vydávat noviny každý s kopírkou a přístupem do četky (když to trochu přeženu) a zítra už ani tu kopírku potřebovat nebude, když vše bude online.

    S tím vzrostla ohromně konkurence, umožnilo to vznik specializovaných novin ať už podle politické preference, pohlaví, lokality atd.

    Tedy když budu mít o 800 % větší celkový náklad, mohu mít při 20násobné konkurenci klidně jen poloviční náklad jedněch novin.

    Jenže s polovičním nákladem musím živit stále dražší krky a stále dražší budovy a nárůst konkurence mi brání navyšovat uměrně cenu.

    Ergo snižuji náklady a místo vlastních novinářů mám "přepisovače četky", čímž se ovšem dostávám do šedého průměru a méně mě to odlišuje od těch co začínají od nuly a netáhnou třeba za sebou ten velký majetek a náklady z minula a jsou pružnější v podchycení nových trendů.

    A tak se dále ti větší stávají menšími a krachují, ovšem segment jako celek přitom klidně nadále roste, protože jestliže roste celá ekonomika, rostou logicky i výdaje do reklamy, i počet lidí, kteří je čtou a tyto dvě veličiny tento segment živí.
  • 30. 3. 2010 18:23

    Hlavenka (neregistrovaný)
    Zdravím Tomáši;
    naprosto souhlas! Ale (možná nevědomky) to je v podstatě i souhlas s tím, co tvrdím (naznačuji) v článku. Samozřejmě tam nikde nepíšu, že by se vydavatelé měli o 800% lépe - bohužel se vám do příspěvku trošku vloudil zlozvyk, ve kterém se autorovi jakoby vloží do úst něco, co nikdy neřekl ani nenaznačí.

    Nicméně: pokud segment roste o 800%, znamená to, vskutku, že roste o 800%. Tzn. někteří jeho hráči rostou o 100%, jiní o 2000%, někteří vůbec a někteří zkrachují. Je pochopitelné, že pokud se s inzercí "roztrhl pytel", podnikatelé nezaspali a začali konkurovat těm velkým, takže trh se "zahustil" - často až nad jakoukoli rozumnou míru, jak sám ostatně uvádíte ("200 přepisovačů četky, či spíše Reuters/AP").

    No a teď zase zřídne; prospěje mu to.
  • 30. 3. 2010 23:54

    Eso (neregistrovaný)
    Není mi úplně jasné, zda ty hodnoty jsou "opravdová" inzerce, nebo jsou do toho započítány i bartery.
  • 1. 4. 2010 1:13

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    já s tebou souhlasím, jen jsem chtěl poukázat na to, že růst segmentu a nadávání na problémy klidně i všech hráčů v segmentu není nutně v rozporu, že klidně může segment růst a přesto budou vydavatelé oprávněně nadávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).