Argumentace T-Mobilu mi přijde poměrně účelová... Kdyby bylo hlavním důvodem skutečně to, že SMS brána je zneužívána ke komerčním účelům, stačilo by např. zavést limit 5-20 SMS z jedné IP adresy denně. Ano, i to lze obejít, není to však už tak jednoduché. A chce nám snad T-Mobile tvrdit, že pět let zatínal zuby při ztrátách stovek miliónů korun a držel v provozu pro něj tak nevýhodnou službu? Buď si vymýšlí, nebo má neschopný systém sledování nákladů. Těžko říct, co je horší.
Za daleko nehoráznější však považuji cenu za SMS z internetu. Nevěřím (a to ani nemusím mít co do činění s firmou, jež dodává SMS centra operátorům), že náklady na SMS z internetu jsou stejné jako z mobilu (nehledě na stejnou cenu do své a cizí sítě) Zkrátka mám pocit, že tu s námi někdo hraje ošklivou hru...
T-Mobil mi stále vychází nejlevněji, ovšem jen díky tomu, že není snadné převést k jinému operátoru ostatní lidi, kterým volám nejvíc. A mrzela by mne ztráta zlatého čísla... Proč tu vlastně ještě není přenositelnost?
možná trochu off topic dotaz, ale... jak by se řešilo posílání webových smsek, kdyby existovala přenositelnost čísla mezi mobilními sítěmi? nemohl bych přece z čísla odhadnout, u kterého operátora se daný účastník nachází... takže jak bych věděl jakou bránu použít?
Identifikace operatora pri prenositelnosti cisla je obecne netrivialni problem, komplikujici i odhad ceny volani, ovsem ve svete prenositelnost cisla funguje a snad se tedy staci podivat tam... Co je mi znamo, napr. ve Velke Britanii je veci kazdeho, aby vedel, u ktereho operatora prave volany clovek je, takze v seznamu pak ma napr. Peter(Orange), Lucy(T-Mobile)... Neprilis prakticke. Napada mne dalsi moznost, a sice bezplatny uvodni "pozdrav" pri kazdem hovoru ve stylu "volate do site Orange...", coz ovsem opet neresi situaci SMSek. Kazdopadne jednou bude prenositelnost funkcni i u nas (2005, tusim) a operatori jiste najdou moznost, jak se s tim vyporadat... Alespon doufam :)
:-) No kdyby nasi operatori kopirovali situaci z VB, pokud to tam vypada tak, jak rikate, tak by z toho ucastnici nasich mobilnich siti asi porodili :-))
Elegantni reseni bych videl v tom, ze by operatori sjednotili sazby za volani do vsech siti (tj. volani kamkoli za stejne penize). U SMSek by sla zavest univerzalni webbrana s jednou sazbou a jednotnym prihlasovanim uzivatelu ... to by byla ale likvidace konkurence a buhvi jestli by se to libilo UOHS, Antimonopolnimu uradu nebo kdo vlastne na toto dohlizi... a taky jestli by operatori byli schopni se domluvit na jednotnem postupu...
No, uvidime...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).