Vlákno názorů k článku Jak na zpoplatněné SMSky? od Texx - Argumentace T-Mobilu mi přijde poměrně účelová... Kdyby bylo...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2003 11:22

    Texx (neregistrovaný)
    Argumentace T-Mobilu mi přijde poměrně účelová... Kdyby bylo hlavním důvodem skutečně to, že SMS brána je zneužívána ke komerčním účelům, stačilo by např. zavést limit 5-20 SMS z jedné IP adresy denně. Ano, i to lze obejít, není to však už tak jednoduché. A chce nám snad T-Mobile tvrdit, že pět let zatínal zuby při ztrátách stovek miliónů korun a držel v provozu pro něj tak nevýhodnou službu? Buď si vymýšlí, nebo má neschopný systém sledování nákladů. Těžko říct, co je horší.
    Za daleko nehoráznější však považuji cenu za SMS z internetu. Nevěřím (a to ani nemusím mít co do činění s firmou, jež dodává SMS centra operátorům), že náklady na SMS z internetu jsou stejné jako z mobilu (nehledě na stejnou cenu do své a cizí sítě) Zkrátka mám pocit, že tu s námi někdo hraje ošklivou hru...
    T-Mobil mi stále vychází nejlevněji, ovšem jen díky tomu, že není snadné převést k jinému operátoru ostatní lidi, kterým volám nejvíc. A mrzela by mne ztráta zlatého čísla... Proč tu vlastně ještě není přenositelnost?

    Texx
  • 24. 1. 2003 21:54

    Michal Polesný (neregistrovaný)
    možná trochu off topic dotaz, ale... jak by se řešilo posílání webových smsek, kdyby existovala přenositelnost čísla mezi mobilními sítěmi? nemohl bych přece z čísla odhadnout, u kterého operátora se daný účastník nachází... takže jak bych věděl jakou bránu použít?
  • 26. 1. 2003 22:04

    Texx Midnightwolf (neregistrovaný)
    Identifikace operatora pri prenositelnosti cisla je obecne netrivialni problem, komplikujici i odhad ceny volani, ovsem ve svete prenositelnost cisla funguje a snad se tedy staci podivat tam... Co je mi znamo, napr. ve Velke Britanii je veci kazdeho, aby vedel, u ktereho operatora prave volany clovek je, takze v seznamu pak ma napr. Peter(Orange), Lucy(T-Mobile)... Neprilis prakticke. Napada mne dalsi moznost, a sice bezplatny uvodni "pozdrav" pri kazdem hovoru ve stylu "volate do site Orange...", coz ovsem opet neresi situaci SMSek. Kazdopadne jednou bude prenositelnost funkcni i u nas (2005, tusim) a operatori jiste najdou moznost, jak se s tim vyporadat... Alespon doufam :)

    Texx
  • 26. 1. 2003 22:41

    Michal Polesný (neregistrovaný)
    :-) No kdyby nasi operatori kopirovali situaci z VB, pokud to tam vypada tak, jak rikate, tak by z toho ucastnici nasich mobilnich siti asi porodili :-))

    Elegantni reseni bych videl v tom, ze by operatori sjednotili sazby za volani do vsech siti (tj. volani kamkoli za stejne penize). U SMSek by sla zavest univerzalni webbrana s jednou sazbou a jednotnym prihlasovanim uzivatelu ... to by byla ale likvidace konkurence a buhvi jestli by se to libilo UOHS, Antimonopolnimu uradu nebo kdo vlastne na toto dohlizi... a taky jestli by operatori byli schopni se domluvit na jednotnem postupu...

    No, uvidime...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).