>>> "Pokud jde o náklady na provoz internetové SMS brány a zasílání zpráv skrze ni, zde přítomní zástupci T-Mobile vyčíslili vše na stovky milionů korun ročně." <<<
Mohli by pánové z T-Mobile říci přesně, v ČEM spočívají tyto náklady ? V serveru s velkým diskem, na kterém běží MTA ? To jsou prakticky jednorázové náklady v max. 6ciferné sumě. V měsíčních nákladech na administrátora ? To asi sotva; pochybuji, že by se staral jen o zmíněný server a dostával plat převyšující statisíce měsíčně.
Není náhodou problém v neschopnosti jejich administrátorů vyřešit situaci s neustále logicky rostoucím počtem SMS tak, aby nezahltily celý disk, resp. v neochotě vedení zvětšit prostor na serveru přikoupením diskové kapacity ?
Co tak zavést rate-limity pro SMS ? Třeba max. 5 internetových SMS denně na (SMS neplatícího) zákazníka?
Nějak si nejsem schopen domyslet, v čem tak vysoké roční náklady doopravdy spočívají. Proto mi přijde výše zmíněný výrok z úst představitelů T-Mobile jako zástěrka...
PS: "Skvělý" marketingový tah. Už jsem rozhodnut přejít k jinému operátorovi.
Ne, to o nakladech neni zasterka, to je lez jako kdyz tiskne. Samozrejme ze posilani textovych minizpravicek nestoji temer nic, jakmile je jednou rozchozeno, a zatezuje prenosove linky stokrat min nez jeden obycejny hovor (muj denni limit u Oskara - 100 prijatych SMSek - by nestacil ani na pul minuty hlasoveho hovoru, i kdyz odhaduju SMSku vcetne ridicich dat jako 256 bajtu; rychlosti GSM modulace je nekolik, ale ani jedna neni pod 1 kB/s). Na jeden dnesni disk by se SMSek vesly stamiliony, a po doruceni nebo trech dnech je lze smazat.
T-Mobile si chce proste nahrabat, a tak okrada zakazniky, kteri se jim upsali za uplne jinych podminek. Ano, okrada, protoze jen kasiruje a nic nenabizi vymenou, a zakaznik si to musi nechat libit, ledaze by presel jinam a zmenil si cislo.
A to se jeste pro posilani SMS pouziva tzv. servisni kanal, takze vlastne vubec nezatezuji sit. Pocitam, ze na svem PC s ubohym pripojenim 64kb/s bych byl schopen poslat neco kolem 140 000 SMS za hodinu.
Jenomze tu SMS musi prijmout, zpracovat a poslat prijemci SMS centrum, ktere ma celkem logicky jenom omezenou kapacitu - jiste vsichni zname situace, kdy se vsichni uzivatele najednou rozhodnou poslat zpravu (Silvestr :). A navysovani kapacity je dost draha sranda (HW i SW).
Hezké, ale dle informací Radiomobilu představují SMS z internetu pouze 20% objemu poslaných SMS...
Takže navyšování není ani tak z důvodu posílání z internetu....
Ja tim pouze rikam, ze tvrzeni ala "SMS nezatezuji sit" a "SMS z webu operatora nic nestoji" nepovazuji za pravdive.
O ostatnim jsem nepsal a nediskutoval :)
Podle mluvciho, uzivatele odeslou prumerne 20 SMS na 1 clobrdu, z inetu mesicne. I kdyz si nejsem jistej jestli nekecal a nevygeneroval tohle cislo jenom podle poctu SMSek ktery 'velkoryse' pridelili zdarma...
Tak záleží jak se to bude počítat :)
Pokud uživatelé odešlou 20SMS na člověka, znamená to:
- pokud bereme pouze uživatele Tmobile
2miliony uživatelů * 20 SMS * 1,5 (cena SMS, průměrná je
určitě vyšší) = asi 60mil Kč/měsíc
- pokud bereme člověka jako obyvatele ČR - raději nepočítat.
Možná že z toho už ten zmíněný server a ostatní náklady zvládnou zaplatit, ne? :)))
Navíc ve zmíněných 20SMS určitě nejsou maily apod. Jsou to čisté SMS přes web brány.
Naklady jsou jedna vec (tem cislum je fakt tezke uverit), druha vec je ale podle me daleko dulezitejsi: ty zpravy GENERUJI dalsi aktivitu. Samozrejme, ne kazda, ale pokud mi kamarad posle z netu SMSku, da se predpokladat, ze mu odpovim. Poslu SMSku nebo dokonce zavolam - a to uz jsou placene sluzby!
A omezeni pro prijem "technickych" zprav - notifikace mailu, zpravy internetovych sluzeb - to je proste pruser!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).