To ale není pravda. Vy jste se nikdy nesetkal s výzkumnou činností například přírodovědných oborů. Si myslíte že na výpočty statistik, různého šíření druhů a poddruhů používají Word?
A dovedu si představit že podobné problémy řeší i na humanitních oborech. Takže programování a logika je potřeba všude, ne jen tam kde si myslíte že to tak je...
Ale vždyť je to právě naopak, viz zaznívající kritika v diskuzi na lidi se společenskovědním a humanitním vzděláním, kteří mnohdy příliš logicky neuvažují. Právě takovým je potřeba umožnit již v mládí pochopit, jak počítače a programy fungují a na konkrétních ověřených výukových postupech (jako jsou moderní dětské programovací jazyky) logické uvažování rozvíjet. Absolvent ČVUT se s tím na střední a následně vysoké škole jistě setká, protože to patří k jeho specializaci.
Informatické myšlení, jak se v současné době tento fenomén označuje, je prostředek rozvoje myšlení dětí, nikoli výukový cíl. Primárním cílem tedy není "úzkoprofilová produkce programátorů".¨
ON
Strategie digitálního vzdělávání, MŠMT
Fascinuje mě ona vžitá představa programátora jako divného nerda, kterému nikdo nerozumí. Podle mých zkušeností je za tím jen stereotyp, aktivně přiživovaný těmi, kteří podvědomě tuší, že jde o činnost, kterou oni sami nemohou chápat a proto je to podezřelé :-)
Asi to taky znáte - většina z těch, kteří se nám smáli jsou dnes méně spokojeni než my a mnohdy ani nemají funkční rodinné zázemí, ačkoliv v době, kdy my jsme trávili noci s assemblerem oni "běhali za holkama." :-)
To jsou holt ty paradoxy.
Na druhou stranu - povinnou výuku programování na nižších stupních škol považuju za blbost. Je třeba aktivně hledat talenty, ne hrách na stěnu házet...
Logikou ke lhaní těžko dojdeš.
Jejich "lhaní" vychází z nedostatku informací, z uzavřenosti jejich vědomostního prostoru a z i z nedostatku logického myšlení.
Oni tomu zkrátka uvěřili.
To mi připomíná nedávno schálený zákon proti hazardu.
Normálně logicky uvažující člověk viděl, že to k ničemu není.
Po půl roce se ukázalo, že změna opravdu žádná. Tedy mimo to, že se najednou všude objevili reklamy na sázkové společnosti :-)
No a co udělají úředníci na ministerstvu? Vypracují studii, která dokazuje, že to nebyla jejich chyba, ale že za tím stál "lobbing" sázkovek.
Ale bylo to přeci tomu HROZNÉMU hazardu, tak je většina lidí naprosto spokojena, že naprosto zbytečný a přitom lidi víc omezující zákon, vznikl a platí.
A nejspíš bude i zpřísněn.
Ona je to blbost na vsech stupnich skostvi. Protoze 99% lidi programovat nikdy nebude. Co ale zcela jiste budou, tak se pohybovat po internetu a vyuzivat vsemozne sluzby. A presne timto smerem by vyuka mela jit - ucit veci bezpecne a s rozumem pouzivat, upozornovat na rizika a ucit jak rizika eliminovat nebo alespon minimalizovat.
Jenze to bychom chteli aby na ministerstvech byl nekdo pouzivajici mozek, coz je nejen v nasich koncinach mene pravdepodobne, nez ze zitra pristanou zeleni muzici a budou si svami chtit potrast chapadlem.