problém je, že "osmašedesátníci" (kteří v době u nás probíhajícího boje za "zlidštění" socialismu, bojovali ve starých zemích EU za nastolení režimu stalinského typu (říznutého trockismem a maoismem), zahájili po své porážce "pochod institucemi" a nyní mají důležité slovo v tamních vládách apod. vč. školství. Na Idnes je blog slečny, která se v rámci Erasmu setkala s hov@dy, plně srovnatelnými s druhdy u nás lektory z kateder marxismu - leninismu.
Nie je mi celkom jasné, čo myslíte pod pojmom "moderní EU školství". Školstvo je oblasť, ktoré je silne v kompetencii členských štátov a EU má len poradnú a koordinačnú funkciu (programy typu Erasmus a pod).
Ale možno mi niečo uniklo a otvoríte mi svojim vysvetlením nové obzory.
Clem moderního EU školství vedeného různými pokrokáři není naučit lidi pochopit zadání, rozložit ůlohu na kroky, které už umím vyřešit, výsledek zkontrolovat jestli má smysl a případně posoudit v širším kontextu.
Takoví lidé by totiž začali přemýšlet i o tom, jestli jim pečovatelský stát za jejich daně poskytuje odpovídající hodnotu. To by totiž mohli začít volit skutečnou pravici.
Jinak pro rozvoj myšlení je jedno, jestli se děti budou věnovat fyzikálním, chemickým, biologickým experimentům nebo se začnou učit programovat. Existují obory, kde se základní nevědomosti a neschopnosti nedají okecat. A děti, kterým přemýšleni nejde, se mohou věnovat rukodělným pracem, kde se naučí, že je nejdřív potřeba prkénka nařezat a až potom z nich postavit skříňku a ne obráceně.
Jsou i předměty, které je potřeba memorovat, jako jsou dějiny, ale ty by se měly učit v souvislostech jednotlivých událostí a ne jen jako seznam po sobě jdoucích letopočtů.