Vlákno názorů k článku Jak přitáhnout k Internetu nové uživatele? od Petr Vostrý - Byla by jste tak laskavá, a prozradila ostatním...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 3. 2001 15:51

    Petr Vostrý (neregistrovaný)
    Byla by jste tak laskavá, a prozradila ostatním čtenářům, jak takový usability test probíhá?
    Nechci po Vás, aby jste prozrazovala friwmní know how, ale zajímalo by mne, kdo je třeba pro vás běžný uživatel?
  • 1. 3. 2001 15:14

    Eva Pilikova (neregistrovaný)
    Dovolim si nesouhlasne reagovat na prispevky:
    "Proces přípravy www stránek nebo aplikací na internetu není testován na běžném uživateli - usability study." a na prispevek o "hrstce zoufalcu", vytvarejicich stranky sami pro sebe. (Omlouvam se, ze jsme opet skoncili u rozhrani www...)Takze velmi strucne.

    Nechci si prihrivat osobni polivcicku - ale prave vyzkumne odd. nasi spolecnosti se zabyva testovanim www aplikaci a serveru na beznych uzivatelich (krome jineho)- rikame tomu WEB SITE TEST (jedna se v podstate o tzv. metodu focus group). Nasim klientum se snazime vysvetlit, proc je dulezite stranky nebo novou aplikaci otestovat na beznych uzivatelich (popr. jine cilove skupine)- proste proto aby vznikla USER FRIENDLY SLUZBA pouzitelna pro bezneho uzivatele. Tento typ vyzkumu nabizime od roku 1999.


  • 1. 3. 2001 13:34

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Když se podívám na připomínky, které zazněly v minulé diskusi, nemohu se ubránit jednomu dojmu (zároveň potrvzenému z praxe):

    Proces přípravy www stránek nebo aplikací na internetu není testován na běžném uživateli - usability study.

    Stojí to sice peníze, ale pakliže testem zjistím, že polovina uživatelů není schopná použít (nenajde potřebnou informaci, neprovede patřičný úkon apod.) a za předpokladu, že dnešní internet je elitářský (vyšší vzdělání), tak po zvýšení penetrace internetu mezi normální lidi (nováci, ale i Romové, sociální menšiny, tělesně hendikepovaní apod.), tak závěr je - stránky nebudou použitelné pro 95% uživatelů. A proto třeba investice do www stránek je z 95% vyhozená - a právě třeba hendikepovaní nemohou do banky často chodit a internetové bankovnictví by pro ně bylo zajímavé.

    Začít jako v USA - zákonem je stanoveno, že i stránky a programy musí být uzpůsobené pro lidi s hendikepem. Trh donutil Yahoo, aby přeložilo stránky do španělštiny, aby uspokojilo národnostní menšinu Hispánců.

    A k tomu je v Čechách nejen díky xenofobii hodně daleko.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).