"Na přelomu tisíciletí nejprve vznikl Google AdWords, který zpočátku pracoval s CPM (cenou za tisíc prokliků, dnes za jeden proklik)."
Google AdWords pracoval u výsledků vyhledávání v začátcích s CPM, ale účtoval za 1000 zobrazení, nikoliv za tisíc prokliků, jak je uvedeno v článku. Podle tohoto zdroje byla tehdy CPM mezi 8-15 USD. CPC model byl zaveden až v únoru 2002 (http://www.google.com/corporate/history.html)
Mimochodem, Google měl po zavedení aukčního modelu u PPC dlouho problém, protože Overture tvrdila, že porušuje její patent č. 6,269,361. Když Overture získala spol. Yahoo!, tak se pak Google s Yahoo! dohodl na licencování předmětného patentu (a dodnes se pořádně neví, co kromě peněz skutečně Google Yahoo! poskytl, hovoří se i o pardonu pro využití patentů patatřících Google společností Yahoo!).
Naštěstí pro Sklik a ostatní naše PPC systémy, patent nemá evropskou působnost.