Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jak se dělá marketing pro Andreje Babiše? Přijďte na NetClub s Markem Prchalem od gabble_ratchett - Dobrý den, na diskusi dnes bohužel nemohu přijít, nicméně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2013 7:15

    gabble_ratchett (neregistrovaný)

    Dobrý den,
    na diskusi dnes bohužel nemohu přijít, nicméně měl bych na pana Prchala jeden dotaz. Snad budete tak laskavi a budete mu jej tlumočit, děkuji.

    Pane Prchale, je mi zřejmé, že marketing má ze své podstaty útočit na emoce, zkrátka přimět lidi, aby si daný produkt koupili, avšak platí toto i pro politický marketing? Z tohoto pohledu, myslíte si, že je pro politickou kulturu v této zemi dobré a vhodné, aby se lidé rozhodovali na základě emoční stránky či na základě racionality? Z toho pohledu mi Vaše počínání, byť profesionální, na poli politického marketingu, tj. kampaně pro TOP09 a ANO2011, přijde jako velice nešťastné, poněvadž vytváříte zkreslený či dokonce často i falešný obraz o tom, co je podstatné a co nikoliv a manipulujete tak s rozhodováním lidí v takto zásadních věcech. Nemáte s tím vnitřní problém? Děkuji za odpověď.

  • 30. 10. 2013 23:07

    Marek Prchal (neregistrovaný)

    Dobrý večer, vycházíte z teze, kterou rozvíjíte až k závěru, že Vám mé (jen mé?) působení v politice připadá nešťastné. Dovoluju si nesouhlasit s Vaším tvrzením, že marketing má působit na emoce, zaměňujete ho s jeho podskupinou, které se věnuju také, s reklamou. Marketing je podle mě prodat co, komu, kdy, jak, za kolik. Moje počínání je služba na trhu, kterou si může kdokoliv koupit, která umožní, aby se právě Váš výrobek, služba nebo politické sdělení, případně Vy jako osoba, stali viditelným, vyhledávaným, jasně čitelným, nebo prodejným. Nic nezkresluju, pouze ukazuju dobré stránky produktu, s tím, že jde o zkreslování, nesouhlasím. Zkreslování by to bylo, pokud bychom vyloženě lhali, což v politické reklamě není možné. Lež je vědomé referování o věci nepravdivým způsobem, toho jsem se nedopustil, nedopouštím a dopouštět nebudu. Každý má možnost si udělat vlastní názor na produkt, v tomto konkrétním případě na produkt politický. Je to jednoduché - najít si o politickém subjektu dost informací, dále je nutné, což jsem např. dneska říkal, politika či politiky osobně poznat, je-li ta možnost. A pak je otázka, zdali na tomhle základě můžeme hovořit o pravdě, která je protipólem tomu, o čem hovoříte Vy - zkreslenému nebo falešnému obrazu.

    S rozhodováním voličů nikdo nemanipuluje, reklama poutá, nevytváří názor, názor si tvoří poučený volič svůj vlastní na základě sběru informací, znalosti historie kandidáta, nebo rozhovorech s lidmi, kteří mají stejné nebo různé postoje.

    S prací v reklamě ani v marketingu nemám vnitřní problém, měl bych ho v případě, že by šlo o propagandu v tom stylu, že tvořím jedinou oficiální linii, přičemž žádný odlišný názor není dohledatelný, protože je např. zakázaný. S tím bych problém měl, tohle je manipulace.

    V době, kdy můj politický klient byl v českých médiích nejfrekventova­nějším pojmem, vlivná média nám věnovala maximum prostoru, existuje internet, kde se dá dohledat informace, jakou chcete např. oveřit, existuje Facebook, kde se můžete zeptat a kromě toho máte možnost se s politikem pobavit a zjistit, jestli je pro Vás tím, komu svěříte svou důvěru, se může nechat manipulovat jen člověk, který nic z toho neudělá. To ale není manipulace, to je ignorace občanského postoje.

    Svou práci bych přirovnal k tomu, že je jste žena a vybíráte si, co si na sebe vezmete na rande. Vezmete si věci, které Vám sluší a dělají Vás krásnější, ale jste to stále Vy. Přemýšlíte nad tím, dáváte si záležet. A přesně tohle dělám. Je výběr oblečení, doplňků, líčení a, ano, také to, jak oslovíte muže a jak se k němu chováte, manipulace? Není, je to výběr výrazových prostředků, snaha o umělecký dojem, ale jste to stále Vy, která je používá. Asi byste nesouhlasila s tím, že dbát na sebe je falešné, asi byste nesouhlasila s tím, že když Vám to výjimečně sluší, je zkreslené.

    Tentýž příklad můžeme adaptovat i na muže na schůzce s ženou. Snažíte se pravděpodobně ukázat své nejlepší já, a to je reklama. Produkt je stále stejný, jen je ukázaný tak, aby vynikl při srovnání s jinými.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).