Neprodali, pouze dovolili vstup investorům, což je rozdíl! "Poradci" se tady ovšem zmiňují o tom prodat firmu, nenechat si v ní rozhodující slovo a peníze nepoužít dovnitř, ale na nějaké vnější krávoviny... Což je blbost největšího kalibru!
Pokud firma nefunguje, tak jí není třeba prodávat, ale většinou v ní stačí udělat jenom drobné změny - dosadit jiné lidi, změnit procesy, branding atd. (pokud na to nemám sám jako majitel, tak to stačí nechat udělat najaté lidi) a už zase generuje zisky! Nakonec to samé by udělal její kupec a proto o ni má logicky zájem :-D.
Kdyby byla nějaká firma opravdu tak špatná nebo by tam hrozilo riziko otřesné budoucnosti a krachu, tak těžko by o ni někdo měl zájem :-). Pokud o ni někdo zájem má, tak si vždy říká:
"Hele na toho bambulu, uděláme na něho bu-bu-bu, on se podělá a prodá nám to ve výprodeji a hezky dostaneme všechny jeho prachy!!! To je ale trouba!"
Napriklad ti hosi co tu meli ten startup s tvorbou webovejch stranek v mobilu, udelali dobre ze to strelili za 15 mil USD. nemyslim si, ze by se vypracovali na globalniho leadera v tvorbe webu a dlouhodobe si to udrzeli. Takhle ma kazdy ze zakladatelu sve miliony jiste a jeste se podivaj do Sillicon Valley. Tyhle veci se rychle kopiruji, vyjdou z mody atd.
To mi připadá jako kdyby Tom radil Jerrymu kde a jak si nejlépe postavit úkryt :-D.
Asi by bylo zajímavé zeptat si Henryho Forda, Tomáše Bati, Steva Jobse, Billa Gatese, Richarda Bransona a dalších skvělých podnikatelů, kdy je podle nich nejlepší čas na prodej své firmy :-D. Asi by na to měli trochu jiný názor než "poradci".
Nejlepší jsou "poradci", kteří Vám radí, že právě teď je ten nejlepší čas a oni zrovna náhodou mají známého, který vyřeší všechny Vaše problémy tím, že od Vás tu firmu koupí a celou tu "tíhu" převezme na svá bedra... Viděl jsem to už mnohokrát a nejlepší je, když potom takový člověk chodí a prohlašuje: "Ten XY, co mi tak pomohl, je hodně šikovný... Teď si postavil vilu se střešním bazénem!"
Strašně se diví, když mu na to odpovídám: "Jasně, protože ji stavěl za TVOJE prachy!"
Prodej firmy je výjimečná záležitost a mělo by se k ní přistupovat jenom z velmi vážných osobních důvodů majitele jako je nějaká nemoc, smrt, psychická porucha a podobně. Pokud se ale firmě nedaří nebo by se jí jenom "v budoucnu mohlo nedařit", tak tohle není důvod...
Takhle se jenom v majitelích businessu vyvolává strach, aby se na nich dalo dobře napakovat! Úplně stejně to dělala církev s odpustky... Akorát nechat někomu celou fungující firmu ve výprodeji je teda pěkně drahý "odpustek" před strachem!