na skype mně především odrazuje hrozné GUI, nevíte někdo, zda se někde nedá sehnat nějaký skin nebo něco podobného, co by ze skype udělalo program, který bude ergonomický a aspoň trošku pohledný? všechny prvky ovládání jsou tak hrozně velké
Bude take clanek o FreeCallu :-) ? Na rozdil od Skype (ktery je samozrejme dobry) umoznuje volat po svete na pevne linky zadarmo, tedy pokud vam staci 300 minut v sedmi dnech.
SkypeIn - uz davaji i ceske cislo? Jinak matne tusim, ze i v USA maji nejaky cislovaci plan. Tak by me zajimalo, kdyz autor pise, ze muzu telefonovat odkudkoliv se svym cislem, jak Skype osetri napr. urceni mista pri tisnovem volani... Nebo to je tak, ze technicky muzu, ale pravne ne?
Jej ten je super, díky za tip. Škoda jenom pro Windows ale pro volání zadarmo i rebootuju:-)
Jinak já používám Wengo, líbí se mi víc než nafouknutá bublina Skype.
FreeCall (stejně jako VoipDiscount, Poivy, WebCallDirect a další Betamax klony) pracuje zcela bez problémů i s běžnými SIP klienty či SIP-HW. Originálního klienta tak potřebujete jen při registraci, pro WebCalldirect, který lze registrovat přímo přes web, jej nepotřebujete ani pro tento účel. Pro průměrné české uživatele, s převahou tuzemských hovorů, mi vychází asi nejvýhodněji z těchto produků Betamaxu Poivy. Jinak myslím, že i "bublina Skype" má svá plus. Zejména to rozchodí i Běžný Franta Uživatel, což se o klasickém SIPu zatím na 100% říci nedá. Zejména na sítích různých přeprodejců konektivity (které lze ovšem za "Internet" považovat jen se značnou dávkou velkorysosti) je to někdy docela dobrodružství. Na druhou stranu, při nastavení SIPu znalou osobou je v 99% případů telefonování výrazně kvalitnější, než při použití Skype. Prostě něco za něco.
Na nemožnost použití pro tísňová volání je ve Skype výslovně upozorňováno a jsou blokována. Jinak ano, i u US čísel podle znalců tamějších telekomunikačních předpisů pro geografická čísla platí, co jste naznačil - technicky to lze, ale právně je to "jistý problém". Zejména při použití z lokality mimo USA. Pokud se týká českých čísel, bylo by patrně možné bez větších problémů přidělovat "VoIP" negeografická čísla z rozsahu 910xxxxxx (případně UPT čísla 700xxxxxx) ale nasazení těch "voipích" je zatím vyloženě v plenkách a reálné používání UPT čísel prakticky "zařízl" stát a ČTÚ hned zpočátku tím, že (patrně díky nepochopení jejich smyslu a významu) nasadil roční poplatek za přidělení/používání ve výši 100 Kč/číslo. (Za ta běžná, pevnolinková či mobilní, se platí 1 Kč/číslo.)
Cisla 910 maji vice vad, temi hlavnimi jsou neznalost uzivatelu, kolik volani na ne stoji, snadna zamena s placenymi cisly a tim padem i moznost blokace techto cisel v nekterych firemnich ustrednach.
Jeste tak pred rokem (ted nevim) cesti VoIP operatori pridelovali cisla podle mista bydliste, sam takove cislo mam. Kam se hovor fyzicky smeruje mozna nekde bude v podminkach sluzby, ale pochybuji, ze by to nekdo kontroloval, nehlede na technicke obtize s tim spojene. Cislo tak jde vyuzivat odkudkoliv, bez problemu i ze zahranici.
Regionální čísla se dávají u VoIP operátorů i nadále. 910 se přidělují jako takzvaná nomádská (nomadic) čísla, ale jak to v praxi funguje to nevím.
Pokud svoje regionální číslo vozíte sem a tam, tak porušujete nějaké nařízení ČTÚ, ale postih by vám opravdu hrozit neměl. Jenom pozor, abyste se z neznámé IP adresy připojili k sip serveru jednoho velkého a levného operátora, protože ten pokud vím, řeší cracerské útoky "z gruntu" a blokuje IP rozsahy sítí odkud nemá zákazníka :-)
Určitě je mnoho možností jak telefonovat. Wengo je bezesporu dle mého názoru kvalitnější a možná by si zasloužilo nějaký článek ;-) ...třeba nová verze Wengo 2 dokáže skloubit telefonování a ICQ klienta do sebe. Což si myslím, že není také k zahození.
Přímý postih koncového účastníka, porušujícího číslovací plán, je ze strany ČTÚ opravdu málo pravděpodobný, leda-že by došlo k nějakému velkému průšvihu. Dokonce i vůči operátorům se chová Úřad relativně velkoryse. Nevím o případu, že by taková porušování aktivně vyhledával. Nicméně podle neoficiálních, leč poměrně věrohodných zdrojů, již operátorovi (který nese vůči ČTÚ odpovědnost za dodržování číslovacího plánu), pokuta za takový "správní delikt" v minulosti udělena byla. (Hovořilo se o částce v mil. Kč a nešlo o VoIP operátora...) Samozřejmě, šetření bylo zahájeno na základě podnětu jistého velkého a významného konkurenta, že ;-). Jak jinak.
Pro zákazníka, který se porušování číslovacího plánu ve větším dopouští, vidím ale jisté nebezpečí v tom, že dojde-li k postihu operátora (tedy ke škodě), ten se bude snažit hojit na tom, kdo zavinil, že mu škoda vznikla. A jelikož většinou operátoři používání VoIP čísel mimo území příslušného kraje/tel. obvodu zakazují ve všeobecných podmínkách, případně jiných smluvníc dokumentech, je vznik škody v příčinné souvislosti s porušením smlouvy zákazníkem celkem zřejmý.
Netuším, z jakého hlediska máte přenositelnost na mysli. Ovšem geografické číslo (tedy "běžné pevnolinkové") je mezi operátory přenositelné zatím samozřejmě pouze v rámci telefonního obvodu, tj. kraje, dokud ČTÚ nerozhodne jinak...