Jestli to bylo tak a ja nemam duvod neverit, tak lide jako p. Orsag meli byt okamzite odstaveni....
ne ze by me domenova jmena zase tak nejak moc zajimala, ale je to pro me dalsi layer socialismu (tedy takove konkr. jednani nikoli na bazi kdo prvni prijde mele pokud ten druhy nema ochrannou znamku) v IT
Jezus co na tom resis? Vzdyt v te dobe byla domenova registrace uplne nekde jinde... A navic ve svem dusledku na tom uzivatele vydelali - nemyslis ze je lepsi, kdyz na post.cz pro vyrostl freemail nez prezentace ceske posty?
Ja souhlasim, je to lepsi.. slo me o totalne nesystemove centralne-planovacske a jeste nakonec ve vysledku nefer metody a jen jsem podotkl, ze tito lide meli byt odstaveni podstatne drive, protoze i dnes vidim mnoho nazoru na spravu domen dle social. modelu
IMHO je narok C. posty na post.cz trochu sporny. Posta.cz je bez diskuse, ale post.cz? To uz by chteli moc :-) Krom toho pravidlo "kro driv prijde ten driv mele" mi prijde porad lepsi, nez se strachovat, ktera velka organizace bude chtit moji domenu...
Takze podle zákonů by Česká pošta mohla mít na doménu post.cz nárok - je spíš otázka kolik by ji příp. soudní spor stál a jestli by ho v našem soudnictví opravdu vyhrála.
Žádný zákon, který by upravoval "nárok na doménu" neexistuje -- a IMHO je jedině dobře (pozn.: nejsem právník).
Výsledek případného soudního sporu sice opravdu odhadnout nelze, ale osobně nevidím žádný důvod, proč by se do něj (za současného stavu věcí) měla Česká pošta vůbec pouštět, natož proč by jej měla vyhrát.
Vaše argumentace totiž vychází z nesprávných předpokladů, že z vlastnictví ochranné známky vyplývá nárok na doménové jméno. Doporučuji přečíst starší články na Lupě (včetně diskusí), ze kterých je zřejmé, že nemáte pravdu.
Nápověda: zatímco může existovat více ochranných známek znějících na stejné jméno, konkrétní doménové jméno může (v konkrétní doméně) existovat pouze jedno.
Já taky nejsem právník. Snažím se věci nahlížet spíš z pohledu logického a tam nevidím rozdíl mezi logem či názvem a doménou. Je to jako bychom začátkem minulého století, kdy se začala prosazovat k psaným názvům i grafická loga, řekli, že logo může používat víc firem.
Z hlediska logickeho je tedy treba zapocist, ze slovo "posta" je zcela obecne slovo - a i kdyz zanedbane postu elektronickou, i v oblasti te papirove se dorucovanim zabyva pomerne hoden lidi a firem - tak proc mezi vsemi zrovna Ceska Posta ?
"Ukecavat" ze chci domenu... to je pekny. O Orsagovi jsem slysel uplne legendy... :-D
Vyresilo se tenkrat napriklad to, ze nesmi byt dvoupismenne nazvy domen a Orsag dovolil registrovat www.hp.cz ?? Dostal alespon snizeni platu po dobu tri mesicu jako ten kulturni pracovnik co soulozil v Boskovicich s knihovnici v pracovni dobe na statnim kanape? ;-)
Je mi trochu lito, ze nevite o cem mluvite. Pred vytvorenim CZ.NIC byla naprosto jina situace a Vase subjektivni pocity, ktere vychazeji z informaci agentury JPP jsou v rovine kolem roku 1997 naprosto mimo misu.
No, ten priklad s HP neni z nejbrutalnejsich, protoze argument "HP.com" je silny. Ale co takhle domena ph.cz pro Potravinarsky holding, vypecenou to dceru vypecene IPB?
A ja osobne jsem se od p. Orsaga presne v dobe, kdy registroval domenu ph, dozvedel, ze domenu hf mi nezaregisruje ani nahodou, protoze dvouznakove domeny opravdu, ale opravdu nelze registrovat...
Rikat kazdemu neco jineho (o duvodech muzeme jen spekulovat...) neni omluvitelne "jinou situaci"!
pb
Tehdy mimo jiné ale také platilo pravidlo, ze doména druhé úrovně nesmí kolidovat s doménou první úrovně, takže jste si teoreticky neměl smět registrovat com.cz - a taky se to dalo napriek tomuto pravidlo... :(
Nevylucuji ze mam spatne informace, ale prvni domenu jsem si registroval v prosinci 1997 a vim jaka byla situace. Jenom jsem si pamatovat na causu kdy dle tehdejsich pravidel nebyly registrovany dvoumistne nazvy. Myslim ze www.js.cz nebo tak byla odmitnuta protoze mela dva znaky ale HP.cz prosla. Ale jak rikam nevylucuji ze si to pamatuji spatne a jadro poblemu nebyly ty dva znaky. BTW: zaregistroval jsem si tak kontraverzni nazev, ze novinari prisli za p. Ditrichem aby to komentoval... ;-)
Existuje něco jako ochranná známka, kterou má (měl by mít) každý podnikatelský subjekt zaregistrovanou. A dokonce pokud ji nemá, ale je považován v oboru za všeobecně známý, nemůže jen tak kdokoli jeho název či logo používat.
A Česká pošta je myslím přesně ten subjekt, který kriterium všeobecné známosti splňuje do puntíku. Navíc Internet je zcela přirozeně pokračováním vývoje poštovních služeb, takže logicky do poštovního oboru patří.
Takze podle zákonů by Česká pošta mohla mít na doménu post.cz nárok - je spíš otázka kolik by ji příp. soudní spor stál a jestli by ho v našem soudnictví opravdu vyhrála.
Jiná věc je, že podle mého názoru by česká pošta měla být na doméně posta.cz, neboť je to český subjekt, fungující převážně pro české zákazníky na českém trhu. Každopádně současná adresa cpost.cz je z marketingového hlediska jedna z nejméně vhodných...
Tomáš
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).