Případně třeba
25.7 Je-li redaktor nebo jiný zaměstnanec Českého rozhlasu požádán o autorský příspěvek jiným médiem, je jeho povinností zvážit, zda charakter tohoto média je takový, aby případná spolupráce neuvedla v pochybnost jeho osobní profesionální integritu, nestrannost a nezávislost, a tím i integritu, nestrannost a nezávislost
Českého rozhlasu. Autorský příspěvek připravený pro jiné médium musí odpovídat standardu kvality vlastní Českému rozhlasu. Není přijatelné, aby se zaměstnanci vystupující v pořadech Českého rozhlasu rezentovali v jiných médiích způsobem, který by byl v Českém rozhlasu nepřípustný.
Jinak ptát se vydavatele Lupy je zcela zbytečné, start-up žvásty jsou tady součástí koloritu a jejich vlastní redaktoři to zřejmě dostávají befelem. Obvykle to vůbec nečtu, ale když to omylem udělám, je z toho obvykle podobně "výživný" odpad novinařiny. Namátkou vzpomínám na Čtečky e-knih by se měly lidem dávat zadarmo, říká ředitel Wooky Lukáš Novák, poté doporučuju k pročtení diskusi pod článkem a Joke jmenem Wooky.
Autor působí jako redaktor ekonomického zpravodajství Českého rozhlasu. Napiš do ČRo, jak se publikace oslavných blábolů na komerční firmu slučuje s jejich etickým kodexem, konkrétně např. s tímto:
25.6 Spolupráce zaměstnanců Českého rozhlasu s jinými médii podléhá předchozímu písemnému souhlasu nadřízeného, který může udělit souhlas za předpokladu, že tato činnost nenaruší povinnosti a závazky, jež zaměstnancům vyplývají ze zaměstnání v Českém rozhlasu, a nevytvoří dojem, že konkrétní zaměstnanec je spojen s určitými politickými nebo náboženskými názory či obchodními zájmy. Součástí písemného souhlasu mohou být podmínky, za nichž byla spolupráce povolena.
Mohl by prosím autor zveřejnit, jak došlo na rozhovor se zakladatelem právě této firmy? Oslovil firmu kterou odněkud znal, nebo se ozvali sami? Když zadám Safetica do Googlu, tak vidím několik podobných oslavných článků. Celé to působí dojmem, že investorovi už dochází trpělivost, a je potřeba najít někoho dalšího, kdo do toho nalije peníze. Propagační video mají hezké, s trochou štěstí to může pěkně vydělávat, ale ty řeči o miliardě jsou naprosto mimo realitu.