Když se nad tím jeden zamyslí, tak Francouzi si vlastně legalizovali pirátství. Dvakrát můžou zcela legálně stáhnou či sdílet autorsky chráněný obsah, než je odpojí. Navíc, pokud si nainstalují filtr HADOPI, budou zcela z obliga. Je jen otázkou času, než někdo udělá utilitku, která daný filtr bude schopná obejít, a tak si vlastně všichni nainstalují státní spyware, obejdou ho, a budou z obliga. Nakonec, nejspíš nejlepší řešení je nainstalovat filtr do nějákého toho VirtualBoxu, a ten nastavit na stejnou IP a MAC jako má skutečně připojený počítač, aby tento software nemohl třeba prohledávat disky ap., žádný občan nemůže svému státu věřit. No a pak v opravdovém systému spustit torrent, tahat z rapida či jinak pirátit. V případě problémů bude majitel přípojky z obliga, protože má nainstalovaný daný software, a v zákoně není psáno nic o obcházení omezení tímto programem způsobeném, koneckonců tato aplikace se zajisté stane terčem mnohých virů, takže bude muset být jistým způsobem odolná. Nebezpečné ale je, že existence této aplikace povede k mnoha phishingovým útokům. Mnohý uživatel si třeba zcela dobrovolně stáhne "cracklou" verzi, v domnění, že někdo udělal vše užitečné za něj, přitom nejlepší verze třeba i budou funkční, ale spolu s nimi se bude šířit i nějaká ta havěť. Botnetové sítě porostou jak houby po dešti, stejně tak různé úniky citlivých dat. No stojí potenciální plošné snížení bezpečnosti za ochranu autorských děl? Já si myslím, že ne.
"Na nehmotny majetek nelze ani primerem pouzivat uvahy z oblasti hmotneho."
Ano, ale to presne dela prvni diskutujici.
"A pomerne nelogicky predpokladaji ze duvodem je audiovizualni piratstvi - tedy ze kdyby neslo stahovat, vsichni (nebo valna cast) stahovacu by si CDcko/DVDcko koupili."
Ja myslim, ze je to logicke. Kdyz uz neco mam, nekoupim si to. Pravda, nekoupili by si to vsichni, ale nekdo ano. A to muze byt dost podstatna cast prijmu.
Jen bych rád poukázal na pár nepřesností:
* Porušování autorského zákona není krádež (zde už autor propadl nevědomky propagandě)
* Autorské poplatky za prázdná média jsou oddůvodňována nikoli možností kopírovat cokoli, ale pro vlastní potřebu si z vlastního originálu vytvořit záložní kopii. Alespoň to tak lze chápad v případě Kanady. Česká verze bude kopií toho samého.
V případě cesty vzdělávání se bude dost možná jednat o propagandu.
Restrikce připojení k internetu povedou pravděpodobně dlouhodobě k poklesu prodejů obsahu, principem zde budou jednak neochota za obsah platit, snížení množství "reklamy" nelegálním šířením a naštvanost uživatelů.
Kdyz uz jde o Francii, vyjadrim svuj nazor stylove:
Tak jako kdysi nebyl tim spravnym resenim revolucni teror a HW gilotina, tak dnes rozhodne neni spravnym resenim nesmyslny zakon a SW varianta gilotiny.
Obe nevyresi(lo) problem a prinese (prineslo) zasadni nezadouci nasledky. Musime tedy doufat, ze tak, jako krvava lazen revoluce smetla i vrahy s krvi na rukou, smete i aktualni legislativni zmetek ty, kdoz tu hruzu navrhli a prosadili.
Ach ta ekonomika. Pokud se ceny produktů sníží na hranici kdy se je nevyplatí stahovat, rentabilita výroby těchto produktů se sníží natolik že se je nevyplatí vyrábět. Což platí zejména u software a filmů, hudba si může částečně najít jiné zdroje příjmů. Pak jsou totiž dvě možnosti. Buď se daný soft či film nevyrobí a nebo SW za domácnosti zaplatí firmy kde se legálnost kontroluje a filmy za Vás zaplatí návštěvníci kina. Jestli chcete aby ostatní nuceně platili Vaše účty, ...
Vás to prakticky nic nestojí, protože to za Vás zaplatí jiní. Pro takovéto lidi máme dost pojmenování a ta pojmenování nejsou zrovna pozitivní ...
Vy si to nekoupíte ani nepůjčíte, jiní si to koupí či půjčí.
Nejstahovanější díla jsou nejpovedenější, tudíž jejich tvůrci mají právo na největší odměnu. Kecy o tom že nechodí o žebrácké holi jsou komunistické kecy. Ne, díky, těch jsme si užili dost za těch 40 let a možná za pár let díky EU zase uslyšíme ...
že pokud by digitální gilotina je zároveň digitálním velkým bratrem, že nelze zjistit nějaké porušování autorských práv bez celoplošného odposlouchání veškeré online komunikace
navíc zde máme nebezpečný precedens, když bude stát kompenzovat neschopnost jedné skupiny výrobců prodat svůj produkt, tak kdo přijde daslší, prosadí si automobilky povinné vlastnění automobilu? budou chodcům policisté veřejně provádět baštonádu? prosadí si TV Nova povinné sledování Ordinace? zavedou mobilní operátoři povinný limit, který musí každý provolat, budoumse persekovat lidé, kteří nevlastní počítač nebo laptop?
A za pár let bude v EU i držení nelegálního obsahu trestné a pirátství se zlikviduje úplně. Jediný legální operační systém budou Windows, které budou obsahovat špehovací program. Aby byla monitorována veškerá činnost na pc. Ostatní OS budou zakázány. Internet bude pod naprostou kontrolou plný propagandy. A do vězení zavřou všechny programátory (teď už přeháním).
no to protoze takove cislo neni, je ciste imaginarni, neexistuje...co kdyz je to tak, ze ti, kteri se na to vybodnou, bude ve skutecnosti vetsina? :)
jeezis..to vim taky, ze rychlokvasky jsou super byznys..ale probooha tak kdeje teda do prcic ten usly zisk, kdyz teda tak krasne vyprazdnujete penezenky?? :D
jo ja chapu...misto x miliard zisku byste mohli mit x+0,?x miliard zisku, tak proto.... neda mi to a "komouski" si zase rejpnu..nenazranost:) a muzete se ohanet podnikanim a ziskem jak chcete, stejne to dopadne tak, ze pujdete do kytek, protoze lidstvo prijde na to, ze se tento segment trhu proste obejde bez vyzirek a prodejni kanaly budou jine, za vyrazne mensich nakladu... holt se s tim smirte, to neznamena nejakou nevedomost nas, obycejnych lidi ale proste fakticky vyvoj....to byste museli zrusit Internet a zavest povinne kvoty na to , ze musim xkrat jit do kina a koupit si minimalne 10CD...
vychazite z cisla zisku, ktere je z doby, kdy to vsechno jelo cajk, ale ted uz to nejede, tak jste v predsmrtne kreci a snazite se ze vsech udelat zlodeje a brecite, ze kdyz nebudete do konce sveta vydelavat miliardy milard, ze se to pak nevyplati delat...TAK TO NEDELEJTE, NEPRODUKUJTE FILMY, NEVYDAVEJTE CD..nikdo Vas nenuti to delat, uvidite, ze se svet neposere, kdyz vsicvhni odejdete :D:D:D
Vzhledem k mnoztvi braku a cenam nemam pocit ze nekdo pujde do kina na neco o cem nema velice spolehlive a velice kladne reference. Reference optimalne ziskane "na vlastni oci" => ze stazene kopie. Takovy rodiny vylet do kina je totiz v CR vydaj, ktery si prumerna rodina muze dovolit sotva jednou mesicne a to vzdy na ukor neceho jineho (pocitejte vstup 4x 150 + obcerstveni a lehce prekrocite 1kKc - to kdyz se deticky moc nerozsoupnou a budete je drzet zkratka).
Film se bud zaplati nebo nezaplati, stahovane filmy se zaplati vzdy. Jiste, nekdo ma mozna pocit, ze misto miliardy moh vydelat dve, ale to jednoduse neni pravda. Pravda je takova, ze 1/2 lidi by na film do kina neprisla, pokud by jej predem nevideli nebo pokud jim znamy/pribuzny/... nerekne "na to bez" (protoze si stahne kopii).
Jako sory, ale dokud budou ve vašem nejvyšším vedení blekotové, kteří na kameru neumí říct kloudného slova, tak budete za trapné recesisty a nikdo vás nebude volit ani ze srandy!!
skvělé. ryzí socialismus. plánování. je nepřípustné aby spotřebitel diktoval autorovi za kolik má prodávat své dílo. jediný legitimni tlak na cenu je nabidka-poptávka. je neslušné nezaplatit a užívat komerční dílo. máte možnost nekoupit. bavíme se o komerčních věcech, služby a zboží základních lidských potřeb jsou něco jiného než blbosti z oblasti zábavy. na zábavu nikdy nevzniká žádný "nárok".
ono je otázka, jak někdo zjistí, že mi ten ,,nelegální" autocad jede na Linuxu pod Wine. U Windows je to jasné, spuštěním SW se uvede do činnosti spyware, který bez vědomí uživatele nabonzuje na příslušný server IP a MAC adresu počítače a Product Key příslušného SW, U Linuxu to takto nefunguje a nikdy fungovat nebude. A pokud počítač na internet nemůže vůbec, tak už vůbec není co řešit.
Open source je neobchází, je napsán tak, že je vůbec nebere na vědomí, prostě je z té placky možná načte, ale neudělá nic pro to, aby přehrávání zastavil. Tím pádem uživatel ani nemá možnost zjistit, že placka nějakou ochranu vůbec obsahuje, tudíž ji ani nepřekonává.
Páni ekonomové mají teoreticky nastudováno, jak by to mělo v ideálním případě fungovat, ale pokud jsou postaveni před všednodenní realitu, shoří jak papír, viz krize. A běžný občan se vždy chová ekonomicky, zejména u nás, protože většina jich, vzhledem k ubohým mzdám a ještě ubožejším důchodům jinou možnost ani nemá. Takže milionáři dávají na charitu a běžní občané placku za 30 (CD) - 50 Kč (DVD) koupí a tu dražší získají jinak, ale ve srovnatelné cenové relaci a žádné ekonomické teorie stím nic neudělají. Trh je prostě nastaven tak, že CD za víc, než 30 a DVD za víc, než 50 Kč je prakticky neprodejné, protože za tuto cenu je možno ho získat jinde, než v oficiálním obchodu. Takže buď se náklady, včetně odměn všech zůčastněných, sníží natolik, aby se placky daly za tyto ceny prodávat, nebo se prodávat nebudou. Teorie, zejména ta vysokoškolská, je možná o něčem jiném, ale praxe vypadá přesně takhle.
Takže místo, abych si to v nějakém eshopu koupil, tak to zdarma stáhnu, nebo okopíruji půjčenou placku, či stáhnu z rozhlasu, nebo TV. Čili já své zboží dostanu a to tak, že zadarmo a prodejce utře nudlu! Opravdu moudré a tržní jednání!
a) 30 - 50% z koncove ceny (audio/video) jde prodejci
b) 20 - 30% distributorovi
c) 15 - 20% jde na marketing
d) 10% naklady na technickou realizaci (zaznam, studio, razba ...)
e) 5 - 10% autorovi (k tem 10% se priblizi ti co prodavaji opravdu ve velkem a vydelavaji M$).
V ceskych podminkach dostane autor radove jednotky Kc z prodane placky. Tudiz zivit se tim rozhodne nemuze (10k prodanych placek se povazuje za hodne velky uspech). Takze kdyby ty placky rozdaval ke vstupenkam na sva predstaveni/do kina/... vyslo by to autora +- nastejno (dostal by taky kulove) a prislo by vic lidi.
Omyl, to ze ekonomie funguje jak ma je prave na cele afere kolem piratsvi jednoduse videt. Nekdo se tu snazi prodavat neco za pro zakazniky neakceptovatelnou cenu a zakaznici jednoduse nekupuji. No a ti doticni se snazi zakazniky donutit k nakupu prave znicenim toho trhu. Dlouhodobe to povede k jedinemu, budou smeteni.
Pokud to ma byt ironie (jako ze vzhledem k nicku ...) tak si laskave uvedom, ze presne TOTO JE trzni chovani.
Trochu obecne OK ? Existuje nejaky produkt, ktery muzes ziskat za cenu X a cenu Y, kde Y << X. S tim, ze Y muze (ale nemusi) byt produkt mene kvalitni. Pokud tedy X nenabizi za nekolikanasobne vyssi cenu zaroven nekolikanasobny uzitek (nebo alespon jeho zdani) je presne v souhladu s veskerou ekonomickou teorii neprodejny.
Pokud mi prodejce nabidne X > Y a X bude prinaset vyssi uzitek (podotykam, ze uzitek je z ekonomickeho hlediska ciste subjektivni dojem daneho kupujiciho), pak budu zvazovat nakup X.
Pr: Muzes si koupit boty u vietnamcu za 500 nebo nike za 5000. Vetsina lidi pujde bez delsiho uvazovani k vietnamcovi. Osobne budu zvazovat min trvanlivost a rekneme subkjektivni dojmy (vzhled, reseni reklamaci ...). Mozna si pak ty boty za 5k koupim, presto ze 10x dele urcite nevydrzi (i kdyz ...).
Ovsem u digitalni kopie jaksi neni moc o cem uvazovat. Ty jednicky a nuly jsou v obou pripadech stejne. Co mi tedy nabidne prodejce navic ? V 90% pripadu nic. Dokonce odmita vymenit poskozena media, navic mi nabizi zmrvena media ktera nelze precist (vsemozne ochrany ...), takze me vlastne aktivne odrazuje od nakupu.
Takze stazeni je jedine mozne reseni a jen hlupak jde a utrati penize za neco, co vlastne jako kdyby ani nemel, protoze s tim necim vlastne nemuze nic delat. Je to stejne jako kdybych si koupil kladivo s tim, ze mi prodejce zakazuje s nim zatloukat hrebiky jinych vyrobcu, zakazuje mi to kladivo nekomu pujcit, zakazuje mi to kladivo prodat ... .
Sefa mironetu neznam. S tim, ze je CPS podivne obojaka souhlasim.
Az si stoupnete pred kameru a reknete "Doba se zmenila, je potreba redefinice toho, co je soukrome vlastnictvi", tak vam klidne poslu i dost penez na volebni kampan.
Je rozdíl mezi utíráním zadku a ochranou zboží. Živě si předstvuji Setiho, prodavače. Přijde cikán a ukradne mu zboží. Seti volá policii. Policie mu odpoví že mu nebude utírat zadek. Seti čumí jak puk a nechápe ...
Vy vážně nechápete že firmy mají taky své náklady. A kupodivu, chtějí také zisk. Navážíte se do mě co se ekonomie týče, ale plácáte tu nesmysly. Kdyby stál lístek 50 Kč, kina a producenti budou mít prd výdělek. Ceny lístů nestanovuje nějaký Seti na základě toho co se mu líbí, ale lidé co jsou v oboru už nějakou dobu. A kupodivu znají lépe než Vy teorii a praxi cenotvorby ...
Podle toho, že jim do těch kin nikdo nechodí, asi někde dělají chybu, ale kde? Když to dělají už nějakou dobu v oboru...
Kupodivu cenu neurčuje prodávající, ale kupující, i když Vám to bude připadat nelogické.
Ja zase nechapu, jak nekdo muze argumentovat tim, ze kdyz (odhadne) ze se jeho dila "nelegalne" stahnulo treba 100000x tak kdyz tohle vynasobi castkou kterou si on stanovi, vyjde mu castka o kterou ho "zlodeji okradli" a snazi se nejak vymoct aby je - nekde - ziskali. Tohle je logika OSA a podobnych instituci. Ale je to logika naprosto nesmyslna, protoze tak to opravdu neni. Mezi poctem nelegalne porizenych kopii a skutecne uslymi trzbami neni zadny snadno definovatelny vztah.
Presne tak. A druhy rozsireny blud je, ze "ztrata" tech vydavatelstvi se da vyjadrit tak, ze vezmou sve (odhadnute) mnozstvi piratskych kopii, vynasobi ji svoji cenou a maji to co jim chybi. Bohuzel (pro ne) zavislost mezi temahle dvema jevama (piratske kopie a ztraty vydavatelu) nejspis existuje, ale nikdo ji nedokaze kvantifikovat. Timpadem nema na zadnou nahradu narok.
Hype nějaké filmu je příliš drahý. Obvzláště když pak ten hype srazí negativní recenze. Všimněte si, že podobné reklamy jsou pouze na drahé filmy u nichž se očekává velká úspěšnost a tudíž se na jejich existenci snaží upozornit. Ne vehypovat nějaký shit
Souhlas až na poslední větu. To že stát nedokáže ochránit něčí podnikání neznamená že neposkytne náhradu škody. Lze debatovat o výši náhrady, ale řici že nemá nárok není dobré
Fajn, zaplat mi nahradu skody. Muj odberatel mi nezaplatil a stat me kupodivu posle maximalne dopr.dele.
Kdyz mi totiz nekdo zpusobi skodu, musim u soudu dolozit kazdou korunu. A kdyz dolozit, tak to vubec neznamena odhadnout, s takovou me soud vyzene. Musim predlozit faktury, znalecke posudky ... a zduvodnit kazdou korunu kterou pozaduju. Proto se do smluv dava smluvni pokuta. Jeji platba je vazana na jednoduche a konkretni podminky a jejich vymahani je pak prakticky nesporne.
Otazka casu. Ja dlouho existovali sevci ? Jak dlouho trvalo nez je velkovyroba bot znicila ? Jak dlouho existuji nahravaci spolecnosti ? Zustane par tech ktere budou poradat koncerty a mozna rozdavat placky jako bonus ke vstupence. Ale prodejem bezcenych kopii se zivit nikdo nebude. Cena digitalni kopie je jiste nejak vycislitelna, ovsem radove hluboko pod urovni nejmensiho dostupneho platidla. Vyrabite neprodejny produkt, jen to stale odmitate vzit na vedomi, ostatne stejne jako ti sevci.
Asi jste právě spadl z Marsu! DVD se za 50 Kč v trafikách běžně prodávají A vaše ,,že pro tyto společnosti pracují lidé, kteří stanovují ceny" znamená jen tolik, že pracují špatně.
Takže takováto ochrana je neúčinná a tudíž by její ,,prolomení"(?) pokud se to dá vůbec takto nazvat, nemělo být trestné. Za účinnou bych považoval jen takovou ochranu, která při pokusu o prolomení uživateli oznámí, že dílo je chráněno. Pokud se takovéto oznámení nezobrazí, jak mám poznat, že na placce nějaká ochrana je?
:D ze nekdo neco dela cely zivot a ma vsechny potrebne podklady neznamena, ze to dela dobre. Naopak, ze trzby klesnou je zrejme. Ovsem to se akcionarum nelibi. A tak se nemuze iniciativne snizit cena, protoze by miliard bylo trebas jeste min. Radsi se to svede na piraty.
Kdyz mi na ulici nekdo nabidne neco zdarma a me to zaujme, vezmu si to, proc ne. Kdyz mi totez bude davat za penize, tak ho poslu dohaje, protoze to nepotrebuju. Jak proste. Kultura obecne neni jidlo => NIKDO to nepotrebuje. Tudiz argument ze pokud nebude zadarmo ze si lide koupi je zcestny. Nekoupi, protoze si za penize musi koupit spoustu jinych veci, ktere potrebuji.
+ !!! jak nasledek pripadneho znemozneni (at uz jakkoli) sdileni bude automaticky pokles trhu medii (= doplati na to vyrobci) a pokles trhu konektivity (= doplati na to ISP). Ve finale oba zminene dopady budou znamenat snizeni vybetu dani (= doplati na to stat = VSICHNI). Je tedy zajmu vsech jakekoli regulaci a omezovani zabranit.
Pokud bude to CD kvalitní a za rozumný peníz, sáhnu po něm stokrát raději, než po nějaké MP 3 zmršenině. Jenže:
1/ Najít prodejnu, kde právě to ,,moje" CD mají je, specielně v mém případě, prakticky nemožné, Posledních 10 let nakupuji pouze přes internet v USA a i tam mám problémy s bohatostí sortimentu.
2/ S několika krajany v zámoří provozujeme výměnnou burzu, já jim posílám to, o co mají oni zájem, oni zase posílají mě. Samozřejmě plný CD formát, MP 3 neberu!
3/ V cizně je naprosto běžné, že CD si před koupí můžete poslechnout, buď vám ho přehrají, nebo jsou k dispozici specielní panely, kde si navolíte CD podle bookletu, poslechnete si ukázky a když se rozhodnete koupit, stisknete tlačítko a u pultu dotanete zabalený originál. Ve kterém obchodě u nás něco takového mají?
(4) Právo na náhradu škody a na vydání bezdůvodného obohacení podle zvláštních právních předpisů zůstává nedotčeno; místo skutečně ušlého zisku se autor může domáhat náhrady ušlého zisku ve výši odměny, která by byla obvyklá za získání takové licence v době neoprávněného nakládání s dílem. Výše bezdůvodného obohacení vzniklého na straně toho, kdo neoprávněně nakládal s dílem, aniž by k tomu získal potřebnou licenci, činí dvojnásobek odměny, která by byla za získání takové licence obvyklá v době neoprávněného nakládání s dílem.
Až uvidíte žhavou novinku v oficiálním prodeji za 50 Kč, zapívejte Haleluja protože to znamená že máte pravdu. Zatím jsou v prodeji za 50 Kč díla 100 let stará a jinak neprodatelná
Kdyby tu bylo jen jedno nakladatelství, ok, byl by argument že firma zaměstnává hlupáky docela reálný. Množství vysoce postavených hlupáků ve velkých korporacích je obdivuhodné. Ale vzhledem k tomu že podobnou cenu drží všechna nakladatelství, malá i velká, musel byste mít VELICE dobré argumenty abyste mě přesvědčil o tom že jsou pitomci všichni.
Slyšel jste někdy "chléb a hry"? Lidé si zábavu velice rádi koupí. Pokud jí nebudou moci dostat zadara ...
Váš poslední odstavec je, s prominutím, nesmysl.
Myslel jsem, ze jste chytrejsi :)
Srovnejte navstevnost kin dnes a driv....
Za poslednich 20let pribylo spoustu novych druhu zabav, sportu atd ... Vy jste si toho nevsimnul? :D
Ja preci netvrdim, ze tu najednou NIKDO nebude do kina chodit a kupovat si porad dokola hromadu hnoje, ale proste lide uz nejsou tak omezeni, maji vetsi vyber...znovu opakuji, ze se asi porad najde dostatek hlupaku, kteri si ty Vase srajdy budou kupovat, ale jinak spadla klec :)
Vsechno se vyviji, tak uz se s tim konecne smirte a zkuste zmenit obchodni model, podchytit nove kanaly, technologie apod. nez vam zase ujede vlak! :D
hawg
Když se vyrábí neprodejný produkt, proč si ho lidé stahují?
K té Vaší analogii. Stejně jako ševci byli zničeni velkovýrobou (a teď nadáváme na kvalitu bot), tak drobní umělci byli zničeni velkými společnostmi. A teď nadáváme na kvalitu hudby a nenažranost.
Mimochodem, když už jste mi nahrál na smeč, výrobní cena bot v poměru k prodejní je hodně tristní ...
Pokud si necháte vylisovat placky s vlastní tvorbou, tak OSE zaplatíte, jenže ty peníze neodvádíte vy osobně, ale výrobce placek, který vám to ovšem promítne do výsledné ceny. A pokud OSE napíšete, že nechcete, aby vás zastupovala, není vám to nic platné, pokud si necháte vylisovat placky, zaplatí výrobce, pokud budete koncertovat, zaplatí za sál pořadatel, bez ohledu na to, zda vás OSA zastupuje, nebo ne. Jediné, co se změní, je to, že vám OSA nebude za užívání vašeho díla platit.
Firmy racionálně nejednají. Kdyby jednaly racionálně, prodají raději X placek po 50 Kč, než Y po pěti stovkách, přičemž, pokud by nešlo o vyložený propadák, by X bylo minimálně 20x větší, než Y. Jenže takovéto počty jsou pro vysokoškolsky vzdělané ekonomické tajtrlíky příliš jednoduché.
Co jsem tak četl, tak hlavním protivníkem kin jsou video přehrávače a televize. Lidé jsou prostě líní zvednout zadek a na tom videu či televizi to mají za minimální poplatek či zadara. Pokud vezmeme legální cestu, potom kino pro rodinu stojí tak 400 - 800 Kč (záleží na slevách a konzumaci), film ve videopřehrávači 50 Kč + nějaké brambůrky a televize možná 500 měsíčně pokud mají satelit či kabel. A v televizi teď už dávají docela slušné filmy a lidé si mohou vybírat.
Nové druhy sportů a zábavy. To skutečně neplatí. Jediná skutečně významná změna je že lidé hrají počítačové hry, menší to že lidé spíše zůstávají déle v práci než aby se věnovali jiným zábavám. Jo, můžou oproti minulosti zajít dvakrát týdně na squash, ale to je všechno co se nových druhů zábavy týče.
Co se týče technologického zaostávání, obchodního modelu a elektronické distribuce, plně s Vámi souhlasím že tady mají hudební a filmové společnosti obrovské mezery. Nicméně i kdyby je zacelili, neočekávejte příliš velký pokles ceny ...
Páni, vy jste tak neskutečně naivní, až je mi to podezřelý... celou touto dikuzí (a u předešlých to nebylo jinak) se nese myšlenka, že nahrávací společnosti rýžují nehorázné peníze při nízkých nákladech a vy tady začnete mektat, že se chovají racionálně :-DDD
Kdyby se chovaly racionálně a nabízely zboží za takové peníze, za jaké by byli lidé ochotni je kupovat, nemusely by se řešit žádné digitální gilotiny. Kdyby byly lístky do kina za 50, vydělali by producenti (dokažte mi, že ne!!!), kina by byly plnější... kdyby byly novinky na DVD za (ať nežeru) 200, CD za 100, starší za 50, nemusely by ty "racionálně" se chovájící společnosti řvát, že jim piráti krátí zisky. A dokažte, že ne!
Ehm.
Vy tu mluvíte o tom že by nahrávací společnosti VÝRAZNÝM poklesem cen zvedly zisky, tj. důkazní nouze je u Vás. Nepotřebuji důkaz v praxi, stačí mi jen ODBORNÁ práce zabývající se tímto tématem a dokazující Vaše tvrzení.
Panebože, máte to tady v diskuzi milionkrát... důkazem je to, že lidi to stahujou, i když se tím připravují o kvalitu... to je jak u blbejch na dvorečku... pro Vás polopaticky:
1. cenu zboží určuje (až na speciality, jako jsou např. energie, nerostné bohatství, drahé kovy atd. atd.) poptávka
2. pokud se někdo nepřispůsobí poptávce a nesníží cenu, zkrachuje
A kdybyste tady mlel o tom, že poptávka je, páč lidi stahujou, tak Vás musím zklamat, protože toto nelze považovat za klasickou poptávku. Ta by se ukázala až v případě, že stahovat by nešlo.
Vaše teze o tom, že v těchto společnostech určují prodejní ceny nějací odborníci podle bůhvíjakých kritérií je k smíchu. To je jako bych napsal, že v ODS, ČSSD, KSČM a KDU nejsou žádní *****, protože je pořád dokola už skoro 20 let volí většina národa a pár jedinců se splést může, ale většina nikdy! :-D
Ja taky mluvim o principu. Vydavatel ma dojem, ze mu nelegalni stahovaci zpusobuji ztratu, ale neni schopen jeji vysi fakticky dolozit. Proto nema na zadnou nahradu pravo. Snazi se toto pravo uplatnovat (diky svemu politickemu vlivu), ale vychazeji z toho same nesmysly, kterych je soucasny autorsky zakon plny.
záměrně přeháníš všichni vědí co je legální soft a co ne. linux je legální, nezaplacený autocad není. neubekujte tady. trestné bude jen hromadění autorsky chráněného obsahu.
Marže je pojem používaný ve finanční analýze, který vyjadřuje rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou zboží nebo služby.
Zdroj: wikipedia
Produkční společnosti nic nenakupují. Maloobchody s hudbou mají co vím marži kolem 30 - 60 %.
Pokud přestaneme se slovíčkařením a řeknu si že máte na mysli zisk, jak jste došel k tomu že je 400%?
Hm, nikomu nic nechybí. Tenhle názor čtu často a nechápu ho.
Ach jo, proč je tolik lidí natolik naivních že si myslí že co nemohou vzít do ruky, nemá cenu?
Já vím že autor dostává strašně málo.
Jenže nesmíte zapomenout, že produkční společnost pro toho autora jen nevydává desky. Zajišťuje vše okolo, co není vidět, ale levné to není.
Co se distribučních kanálů týče, já s Vámi zcela souhlasím že tu schází internetový prodej kde jsou náklady minimální a o tyto náklady by se mohla výrazně snížit cena. Proč tu není, to nevím.
p.s. V tom přehledu jste zapomněl na DPH.
p.p.s. Pokud uvádíte ověřená fakta, je dobré hodit link aby ten ověřený fakt nebyl jen kec.
Tzv. náhradní odměny jako kompenzace autorům za výjimku, která povoluje zhotovení rozmnoženin pro osobní potřebu, se netýkají jen kopírování CD (a už vůbec ne s podmínkou vlastnictví „originálu“), ale též např. nahrávání z rádia nebo televize a vůbec veškeré způsoby zhotovení rozmnoženiny pro osobní potřebu, které nejsou z tohoto vyjmuty. Viz § 30 (výjimka) a § 25 (náhradní odměny) autorského zákona.
Rentabilita výroby se nesníží, sníží se jen nemorální odměny ,,umělcům" a autorům. Lisovaná placka je výrobně mnohem levnější, než doma vypálená, takže správná matematika zní takto: Cena doma pálené placky - 10% = cena prodané placky. A z ceny prodané placky se pak vypočítá velice snadno, kolik peněz komu připadne. Je nejvyšší čas, aby se páni ekonomové naučili tímto způsobem počítat a všichni, kteří na výrobě placek nějak participují, si uvědomili, že jiné řešení prostě není a nikdy nebude.
Pokud se někdo snaží prodávat zboží se 400 i více procentní marží a když ještě navíc stagnující prodej svaluje tupě na pirátství a lobingem protlačuje stupidní zákony, je to u mě nenažranec.
Bohužel řeči o socialismu u takovýchto případů nenažranosti mi zavání
a) potrefenou husou
b) leností / neschopností používat mozkovou kapacitu
c) trollováním
Je nepřípustné, aby autor diktoval spotřebiteli, za kolik si smí jeho výplody koupit! Aneb tržní ekonomika má fungovat tak, že cenu určuje pouze a jedině zájem zákazníků. O tom, že mám možnost nekoupit, ale legálně si dílo z internetu stáhnout, vím už dávno a nevyužívám toho jen proto, že hudba, zmršená převodem do MP 3 je i zadarmo drahá. že nabídka-poptávka u DVD v trafikách za 50 Kč funguje, netřeba diskutovat, je jen škoda, že většina autorů a hlavně ochránců autorských práv stále není schopna pochopit, že je lepší prodat víc kopií levně, než málo za draho. Naštěstí už ty časy, kdy jedinou možností byl nákup gramodesky už jsou dávno pryč.
Nevsim jsem si ze by za me nekdo platil internetovou konektivitu. Stejne tak sem si ale zatracene vsim, ze z kazde placky, mechaniky, disku, kopirky, kopie ... platim poplatky zlodejum jako jste VY. Ano, ja nekradu, protoze kdyz si neco stahnu, nikomu nic nechybi, ale VY kradete, protoze me (a spouste dalsich) chybi prachy zcela realne. Az mi vratite ty desitky kKc ktere ste mi ukradli za media na kterych nikdy nebylo nic jineho nez ma data, za tiskarny, na kterych se nikdy netislo nic jineho nez ma autorska dila, tak se muzem bavit.
Hele ty základní ekonomický kamene. Melete furt dokola stejný bludy už v x-té diskuzi.
"příjemné opatření jako je francouzská gilotina" no potěš koště %)
"To že je možné získat ony filmy bez zaplacení je selháním státu" hovadina. Nechtěl byste, aby Vám stát utíral i zadek?
"Ostatně, ty lístky do kina jsou tvořeny tak, aby uhradili výpadky příjmů způsobených stahovači" totální nemysl. Mohlo by napovědět to, když se mrknete do sálu, kolik tam asi tak bude v naprosté většině případů lidí. Kdyby stál lístek 50, tak jsem si jistej, že kina by byly zaplněnější. Cena lístku odráží nenažranost distributorů. Moc se jim ale nedaří a dobře jim tak. Dobře VÁM tak.
Bože bože, to jsou kydy hodné zaměstnance nějaké major nahrávací společnosti nebo takyspolku ala OSA.
Protože to cenu pro nikoho, kromě tvůrce, který si to neuměl ohlídat, opravdu nemá. To, co si z internetu stáhnu, nemohu prodat, ani ja tom nijak vydělat, takže to opravdu nemá cenu. A 99,9% případů jde o něco, co bych (a nejen já), nekoupil ani za korunu.
Pokud se bude SW u nás prodávat za ceny, obvyklé v Asii, nebude nutné do něj strkat spyware, jako WGA, nebo do něj cpát nesmysly, jako nutnost aktivace a nebude potřeba platit darmožrouty ve firmách, kde se legálnost SW kontroluje. Windows za stovku, nebo Photoshop za 500 Kč si klidně koupím a když mi ho za tyto peníze neprodají u nás, koupím ho přes internet jinde, možností je dost. Fakturu dostanu a tím pádem jsem v pohodě, protože SW jsem řádně koupil a zda to bylo z legálního zdroje či ne nejsem povinen řešit.
Takže současné ceny v kinech, divadlech a na stadionech všeho druhu zásadně odmítám, v kině jsem byl naposled v 87, v divadle bůhvíkdy a na sport nechodím vůbec a kupodivu nepociťuji žádnou újmu. Až tohle udělá většina obyvatel ČR, můžete si se svými nereálnými teoriemi o tvorbě cen... víte co! Všechno je o tom, že současné ceny jsou naprosto nehorázné a pokud se v dohledné době rapidně nesníží, bude pro kulturu zle. Jenže potom už bude pozdě bycha honiti a vaše digitální gilotina, ani policajti, zabavující podezřelé počítače stejně nic nezachrání. I kdyby se tahle stupidita náhodou ujala, dopadne to stejně, jako s prohibicí, nebo bojem proti drogám. Pár bezvýznamných BFU bude chyceno a většina udělá taková opatření, že jim nikdo nic nedokáže. A stahovat a kopírovat se bude vesele dál. A až ,,profíci" zkrachují a nebude co stahovat, vrátí se staré dobré časy, potulných minesengrů a kočovných divadelních společností.
Ale daleko k tomu nemají. A čím víc jim budou klesat zisky, tím víc budou kolem sebe kopat a vymýšlet další stupidity. Nakonec to skončí tak, že nás všechny očipují a každý bude podle povelu z centra denně konzumovat dobrovolně povinně dvě hodiny centrálně řízené a paušálně zpoplatněné kultury! A protože paměť každého jedince se hodinu po usnutí automaticky vymaže, budou stačit dva programy, pouštěné obden na střídačku! Už se těším. Jenom mi není jasné, jak to budou dělat s lidmi, kteří mají sklerózu, nebo Alzheimera.
Zákazník jedná moudře, proč by platil za něco, co může mít zdarma. Blbci jsou ti, co, než by prodávali za přiměřené ceny, tak raději neprodávají vůbec a strašně se jim nelíbí, že se mezi lidi dostává zboží, které by mohli, ale nechtějí prodávat.
Jsou i tací, kteří vydávají, jenže z každého vylisovaného CD musí odvést minimálně 11 Kč výpalného OSE, i když s ní nechtějí mít nic společného! Zdravý rozum by řekl, že pokud někoho autorský svaz na jeho výslovnou žádost nezastupuje (a vzhledem k tomu, že autor dává svoje dílo na internetu volně k dispozici, ani zastupovat nemůže), neměl by OSE platit nic. Za co tedy od něj OSA ty peníze bere?
no a tak jsme se konecne dopracovali, kde je zakopan pes :)
Cili vy jste nastolili cenu a nase povinnost je ji akceptovat nebo nosic nekoupit, nejit do kina....
A co ze mate za problem? jo snizuje se navstevnost kin, prodej nosicu.... jo za to muzou pirati vlastne....logicky zrusime piraty a bude zase dobre
Jenze to ma hacek, vy tomu kopirovani proste neumite zabranit. A i kdyby se vam to cirou nahodou povedlo, tak to nebude znamenat, ze se najednou vsichni nahrnou do kin a budou si kupovat cd a dvd jak pominuti..protoze trh je presycen a existuje mnoho druhu zabavy, ne jen to vase uslintane multikino a rychlokvasky.....jo, jasne, lidi budou porad hloupi a budou si to kupovat, ale uz ne tolik, jako driv....
No a co vam nakonec zbude? Slevit na cene...cha cha... takze kdo nakonec urcuje cenu?
A velmi brzy se dopracujeme k tomu, že za pajcku bude všechno. Technika se totiž stále vyvíjí a placky, jako datová úložiště pomalu vycházejí z módy. A stahování AV děl z internetu se nikdy nikomu zatrhnout nepovede. Takže to bude zase o tom, že páni umělci vyrukují na ulici, jako v 90. letech Peruánští indiáni. Zahráli (a pěkně), vybrali do čepice, prodali pár CD a jeli dál. A kupodivu se obešli bez 30 kamiónů s výbavou a přesto že nedělali žádnou megashow, na nezájem publika a nejen u nás si rozhodně stěžovat nemohli. Současný obchodní model začal dostávat na frak od okamžiku, kdy se dostaly do běžného prodeje první magnetofony a vypalovačky byly jen dalším, tentokrát zřejmě klíčovým hřebíkem do jeho rakve. A zoufalá snaha oživit rozkládající se mrtvolu, povede jen k tomu, že ta mrtvola bude jen o něco víc smrdět! Kolik dětí, pokoušejících se natočit film v kině na mobil, bude ještě obviněno z trestného činu, než se najde někdo rozumný, kdo tohle debilní řádění zarazí?
Rek bych, ze ste si prave nadelal do vlastniho hnizda, protoze veta "výrobní cena audio/vide zaznamu v poměru k prodejní je hodně tristní"
Plati doslova a dopismene. Boty co si koupite za nekolik kKc se vyrobi za nekolik jednotek Kc (v Cine samosebou). Proto je treba "autorska" prava zrusit, protoze s autory nemaji spolecneho ani zbla. Jakmile se na prodeji not/textu/... nebude dat vydelat, budou to delat lide pro zabavu a tudiz kvalitne.
Argumenty nepotřebuji, podstatné je, že lidí, kteří si to buď (naprosto legálně) stáhnou, zkopírují zdarma od známého nebo se bez toho obejdou, stále přibývá a zábavní průmysl nemá nejmenší možnost to zvrátit.. A pokud budou debilní reformy modrých zlodějů pokračovat, zábavní průmysl u nás zkrachuje, protože většina obyvatel ČR nebude mít peníze ani na ty placky za pajcku.
Porušení kteréhokoli zákona není automaticky trestnou činností. Konkrétně v případě porušení autorského práva je k tomu, aby to bylo možné stíhat jako trestný čin, nutné úmyslné zavinění a větší než nepatrný stupeň nebezpečnosti, i když jinak znaky trestného činu má (viz § 3 a 4 trestního zákona).
Pokud jde o ten tvůj, tak souhlas. Nezbývá, než doufat, že se Čeští piráti dostanou aspoň nad 1% a tím dosáhnou na státní příspěvek a budou mít peníze na razantnější zviditelnění. A pokud do dalších voleb zlodějské lobby u nás protlačí další restrikce, bude to příště o něčem úplně jiném.
Nadávat můžeš, soudruhu autore, jen sám sobě! Až přestaneš být nenažraný a začneš svoje výplody prodávat za ceny, odpovídající ne průměrným, ale běžným mzdám s přihlédnutím k potřebnosti svého díla, nebudeš muset brečet nad tím, že se (zcela legálně) stahuje, místo aby se kupovalo. Je veřejným tajemstvím, že např. Mrkvosoft by mohl Widle u nás klidně prodávat za desetinu ceny a ještě by ma nich vydělal dost a dost. Pokud je prodává za cenu lichvářskou, čili své zákazníky okrádá, nemůže se divit, že si je raději, alespoň ti chytřejší, koupí přes internet v ,,neautorizované" prodejně, zejména když dostanou verzi ,,pro bílé", tedy bez nutnosti aktivace a odolnou proti VGA.
komunismus i kapitalismu ma sve chyby a v extremni forme jsou velmi zrudne... oboje konci vzdy revoluci, hadejte proc :)
Kolik % z ceny dostava autor dila?
Neni to spis tak, ze se histericky branite, protoze by se ukazalo, ze vsechny vyzirci, magnati a manazeri, kteri parazituji prave na autorech jsou vesmes nepotrebni a o tento rozdil by se snizila cena...
priklad: autor si svoje dilo distribujuje sam nebo si najme firmu, ktera mu vse zajisti, podle pozadavku, cili jsou v opacne roli - autor je pan, ktery rozhoduje co kam za kolik, ne naopak, ze vydavatel je buh, objevitel, da tantiemu autorovi a sam vyzira maximalni zisk.
Ja primo chci, abych pri koupi filmu nebo CD podporil jen autora, ktery je odpovedny za kvalitu dila a ne vsemozne parazity.
A verim, ze bez parazitu, by CD stalo minimalne polovinu , vyrobni naklady CD jsou drobne + distribuce a eventuelni reklama (na dobre veci se reklama dela sama, takze i zde lze usetrit , nabo maximalne v prvni fazi udelat kampan v ramci rozpoctu)
"Nejstahovanější díla jsou nejpovedenější" - to nemusi platit vzdy..pokud konzumni spolecnost reklamou oblbnete, ze film "Jak Ivan jel do Uzgorodu vlakem" je hit a musite ho mit doma, tak bude nejstahovanejsi, ale objektivne to bude chujina.
Cili my chapeme vasi snahu vytriskat co nejvetsi zisk za kazdou cenu a nic proti tomu nemame, protoze to je zaklad podnikani, ale vy zas pochopte, ze koncite a pujdete do kytek, pokud nezmenite obchodni modela a AZ. cagos :D
navíc nikdo neřeší že v ČR stále neexistuje žádný použitelný eShop s hudbou v mp3 (nebo nějakém v bezstrátovém formátu) a kupovat si CD jako v minulém století, tak to děkuji nechci...
jako kdyby firmy se svítidly v ČR stále prodávali jen petrolejky a strašně by se divili, že občané jezdí do Polska , či Německa si kupovat elektrické lampy a lustry...
mojor labels jen předsmrtně kopou, jak přijde doba, až nějaký velký hráč (google, facebook) umožní autorům nějakým způsobem prodávat svou hudbu "téměř" přímo, nějakou uživatelsky přívětivou formou, tak hudebníprůmysl půjde do kytek...
protoze jsou lini :D ne, dobre, proste je to tak dany, ze pokud chce nekdo prorazit v ramci rybnicku nebo celosvetove, musi podepsat smlouvu.
Treba jednou zjisti, ze to lze i jinak, bez vyzirku....a i kdyz snizi cenu o polovic, tak dosahnou stejneho zisku :)
Mozna, ze je to ted utopie, ale ja verim, ze casem se treba vytvori nejaka globalni sluzba,nejaky legalni server s nabidkou hudby i filmu za cenu, kterou stanovi autor sam a server prihodi jen nepatrnou prirazku nebo bude zit z reklamy....proste nejaky novy obchodni model, ktery se obejde bez vas nenazrancu a zaroven pokryje potreby autoru, kteri kdyz zjisti, ze vydelaji stejne i bez vas a budou daleko popularnejsi, protoze budou mit i vetsi svobodu (nebudete jim diktovat, co je in a co maji hrat atd)
A to je pro vas ten zly sen...ze se jednou autori konecne odprosti od tohoto zastaraleho postupu a by prijdete uple na buben :o)))
Ad filmy: no to je prave spatne, ze uz jde jenom o maximalni zisk....protoze zrovna film je kumst, kde reziser i herci chteji neco sdelit..popisuji pribehy, lidske osudy atd....spousta reziseru ma dobry scenar a chteji natocit film podle svych predstav, ale protoze by to komercne neuspelo, tak vyzirci podmini dodani penez jen kdyz se fim zprzni, aby to pochopil i prumernej american....
kazdej vyzirka se boji, aby se nahodou neco nezmenilo a mohl dal vyzirat (jak za komunismu, tak za kapitalismu), ve jmenu zakazdoucenuvzrustajicihografuvexcelu je schopen ovlivnovat jak diktaturu tak demokracii.....ale pak to jednou prijde (revoluce, krize, internet atd..)
ps: jsem demokrat, programator jako osvc, zenaty, syn a jsem kritik soucasneho evropskeho kocourkova, globalnich vyzirku a extremnich podnikatelu pouzivajicich mafianske praktiky (politika) k navyseni zisku.
To neni primarne o kopirovani. Ale o tom ze vyrobcum CDcek (velmi zjednodusene) klesaji prodeje - resp. nerostou jak by si oni predstavovali.
A pomerne nelogicky predpokladaji ze duvodem je audiovizualni piratstvi - tedy ze kdyby neslo stahovat, vsichni (nebo valna cast) stahovacu by si CDcko/DVDcko koupili.
Na nehmotny majetek nelze ani primerem pouzivat uvahy z oblasti hmotneho.
Nikoli, kdyz si neco muzu stahnout, stahnu si to a (protoze me to prakticky nic nestoji) necham to stahnou i ostatni. Je to principielne takovy virtualni komunismus a narozdil od toho v realnem hmotnem svete kupodivu +- funguje :D.
Kdyz to neco stahnout nepujde, tak si to ani nekoupim, neni to nic co bych k zivotu potreboval a davat $ za neco o cem nic nevim .... nejsem blazen.
Mimochodem, nejstahovanejsi jsou dila ktera vydelaji nejvic penez. nezaznamenal jsem ze by napr tvurci Pottera, Pana prstenu ... chodili o zebracke holi. A to jde o nejstahovanejsi filmy. Podobne je to s audio nahravkami.
Konecne se zacnou pouzivat technologie zarucujici skutecnou anonymitu. Jako jsou site typu i2p2, freenet. Staci se jen podivat kolik Francouzu je zaclo po schvaleni HADOPI pouzivat. I britska MI si je toho vedoma a je proti zavedeni gilotiny v GB. Jen omezeneci si totiz neuvedomuji, ze jakmile se otevre pandorina skrinka, v nasem pripade reprezentovana jednoduse pouzitelnou sifrovanou anonymni p2p siti, tak uz ji nikdo nezavre. Bezny "pirat" je jiz dnes schopen tuto technologii bez problemu pouzivat, ale zatim k tomu nebyl dudod. Diky HADOPI tu ale vznika velmi silna poptavka po takove siti a je jen otazkou casu, kdy se software dopiluje do stavu pouzitelnosti i pro pocitacove analfabety. Takze jen vice takovych "gilotin".
PS: Pochopitelne omezence napadne postavit mimo zakon sifrovani, ale to je oblast na tolik slozita a zasahujici do tolika odvetvi, ze neni realne to prosadit bez celkove fassizace spolecnosti. Ovsem i nerealne veci se v zivote stavaji :-)
Ani vytvoření kopie z vlastního originálu pro vlastní potřebu nemusí být legální, pokud tento originál má jakoukoliv ochranu proti kopírování či přehrání na nelicencovaném přehrávači, protože by to bylo obcházení účinné ochrany proti kopírování - pokud se CD/DVD poškodí, měl by si jeden správně dle zákona koupit nové.
No a třeba takový uživatel Linuxu, kde se nejčastěji používá pro přehrávání mplayer, se vlastně musí dopouštět trestné činnosti vždy, když se jen pokusí si přehrát chráněné CD/DVD, protože open source přehrávače tyto ochrany musí obcházet, aby vůbec bylo možné požadovaný obsah přehrát.
Ideální stav dle zákona: platit výpalné za možnost udělat si kopii za každé médium, ale nemít právní nárok si tuto kopii udělat.
Kdyz pominu ty aspekty, jako ze nejaky pochybny urad bude vsechny smirovat, a odsoudi vas bez soudu a moznosti se branit, zustane jadro pudla - cely tenhle pristup je nesmyslny. Budto je pri provozu na netu pachan nejaky trestny cin, a pak by to mela resit policie, nebo neni, a pak do toho nikomu nic neni. Takze pokud stahujete nejake detske porno, nebo nejaky kradeny film, meli by se - tedy policie, ne nejaky pochybny urad - primarne snazit zavrit za trestny cin provozovatele serveru, pripadne vas jako uzivatele. Pokud to trestny cin neni, je naopak neopravnene zasahovani do vaseho soukromi. Krome toho myslim, ze je to v rozporu s telekomunikacnim zakonem...je jen otazka casu, nez to nekdo napadne.
...jak tzv. pirátství (stahování z internetu, nebo nahrávání z radia, či TV je u nás naprosto legální) je, snížit ceny za prodávané produkty na takovou hodnotu, aby se pirátění přestalo vyplácet a smířit se s tím, že určitá část veřejnosti ani tyto nízké ceny nebude ochotna akceptovat. A toto platí i pro SW. Pokud koupím Seven přes internet v Číně za stovku, nebo jinde Corporate verzi za desetinu ceny OEM, nebudu kupovat OEM svinstvo ,,oficiální" cestou.
Chyba je pouze v tom, že lidé mohou získat danou kopii zadara. Tomu se konkuruje hodně blbě ...
A cenu určuje prodávající. Kupující buď na ní může přistoupit a nebo odmítnout.
To není pravda:
- lisovaná CD nejsou záznamová média a poplatky OSE se za ně neodvádějí
- poplatky za prázdná CD/DVD jsou nižší než 11Kč, nejvyšší je za přepisovatelné DVD - 4.40Kč
- pokud autor napíše OSE, že ho nemá zastupovat, tak za něj poplatky nevybírá, ovšem s výjimkou rádia a televize, které platí paušální poplatky povinně
Pravda ovšem je, že OSA vybírá poplatky za autory, kteří o zastupování nestojí, a nenapsali jí to. Hájí se při tom tím, že by o to ti autoři mohli požádat zpětně. Také vybírá za rádia a televize, i když by hrály jen autory, kteří o zastupování nestojí.
Narazil jste na jednu fascinující věc o lidech.
Zákazník jedná moudře. Jedná racionálně. Když může stáhnout zadarmo, proč by k čertu platil? Kašle na právo firmy získat peníze za svůj výrobek.
Firma jedná racionálně. Všemi prostředky se snaží zvýšit zisk a kašle na nějakou svobodu internetu nebo touhu zákazníků použít její zboží levněji.
Naráží na sebe dvojí racionální jednání. Vy tu brečíte nad racionálním chováním firmy, zatímco plně obhajujete racionální chování sdílečů. Proč tu mám pocit že to je postoj sparťana proti slávistovi? (kluby nejsou podstatné) A proč tu mám dojem že ten "sparťan" tak nějak není schopen a OCHOTEN objektivně zhodnotit situaci?
A mimochodem, jestli se Vám nezdá cena za film která je odhadem rovna 20 minutám práce, pak nevím. Brána cena práce ve vyspělých zemích, ne v Čechách. Český trh, i když je ekonomicky níže, nemůže být z principu(a závisti lidí) protěžován
Proč? Já pro tyhle společnosti nedělám a tudíž nemusím obhajovat jejich ekonomickou neefektivitu. Druhá věc, na tuto výrobní cenu se nabaluje markteting, nepovedené projekty (někde jsem četl že u hudby na povedený projekt je potřeba 5 - 10 nepovedených a náklady na nepovedené projekty se samozřejmě platí z povedených. Co se filmu týče, tam bude ten poměr o dost lepší. Tam jsou ty náklady vidět lépe a ten poměr tak tristní není)
Zrušení autorských práv je hloupost. Bez nich Vám to totiž nikdo moc dělat nebude a pokud to budou lidit dělat amatérsky, pro zábavu. No, nic co bych chtěl já poslouchat a myslím že většina je na tom stejně ...
Jestli najdete odpověď na první otázku, budu jen rád. V žádné diskuzi jsem to číslo neviděl, ani přibližné. Část by si ho koupila, část by jsi ho půjčila (a půjčovny odvádí poplatky), část by šla do kina a část by se na něj samozřejmě vybodla. Jak velká část nikdo neví.
Samozřejmě, část z braku prodělá. Další část, kde to mají spočítáno lépe, vydělá částečně díky distribuci v kině, částečně přes DVD a dost přes televize. Jejich obchodní strategií totiž není vyrobit kvalitní film, ale levný film. Stejně výdělečný jako čínské zboží. A líbivé sladké rychlokvašky? Děláte si ze mě prdel? Vynikající obchodní artikl na vyprázdnění peněženek uřvaných puberťaček :-). Sdílení filmů poškozuje vysokorozpočtové filmy více než ten brak za pár kaček ...
Do kina se chodí na různé blbosti, ale v principu souhlasím. Nepůjdu do kina bez referencí. Reference ale získávám spíše z recenzí (např. csfd), od známých méně. Dostanu-li referenci od kamaráda který má kopii, dostanu tu kopii zároveň s doporučením :-). Jak jsem psal, brak vydělává na minimálních nákladech na natočení a jiným způsobech distribuce než áčkové filmy.
To co píšete v druhém odstavci bohužel není pravda. Většina lidí dá na recenze v médiích a samozřejmě se aktivně zajímají o to co má vyjít. Pokud jsou recenze kladné, tak jde do kina první vlna návštěvníků kteří film pochválí/zkritizují. A podle toho se zařídí ostatní kteří by ten film chtěli vidět. Doporučení ze stahovaných kopií nejsou potřeba. Ten kdo si stáhne film, většinou už do kina nejde a ani si film nepůjčí. Nemají k tomu žádnou motivaci ...
Já si myslím že těch co se na to vybodnou bude většina. Nicméně to procento kteří by si to koupili/půjčili nebude malé.
Bohužel, řeči o nenažranosti, vyžírkách, ... zavánějí socialismem. Lidstvo nepřijde na nic, protože lidstvo nemá páru o ekonomice, marketingu a provázanosti jednotlivých distribučních kanálů.
Základní otázka. Proč tedy autoři nevydávají díla sami? Zkuste si na to odpovědět.
Nejstahovanější, respektive nejprodávanější jsou nejpovedenější. Film je zboží které má přinést maximální zisk a tudíž i když to bude kravina, přinese zisk větší než umělecký film ...
Tenhle obchodní model se vyvinul. Vyvíjel se dlouho. Ano, udělal z umělců je kolečko ve výdělečném soukolí, jenže je to právě obchodní model na kterém vydělávají všichni. Umělci už nejezdí maringotkami a nehrají za pár pěťáků na jarmarku. Revoluce nepřijde, neboť tento model vyhovuje všem (skoro). Je tu jen ta věc, že se toto zboží dá stáhnout zadarmo z internetu. Tohle je situace do které se nikdy žádný výrobce nedostal a proto si s ní nikdo neví rady, jak morálně, tak právně
Krakonoši, kdyby filmové společnosti nevydělávali většinu peněz přes kina (případně merchandising) což zkopírovat nejde, poznal byste realitu docela brzy. Kvalitní filmy by se buď netočily neboť by je nikdo nechtěl financovat a lidé jako Vy by čumněli s otevřenou hubou a divili by se co se stalo a nebo by nastala situace opačná situace kdy byste se modlil za tak příjemné opatření jako je francouzská gilotina.
To že je možné získat ony filmy bez zaplacení je selháním státu který nedokáže ochránit základní právní jistoty tvoříci základní ekonomické kameny naší společnosti. Ostatně, ty lístky do kina jsou tvořeny tak, aby uhradili výpadky příjmů způsobených stahovači. Takže, Krakonoši, každý kdo jde do kina na Vás povinně přispěje. Je to stejně důstojné jako sedět na rohu s kloboukem a vybírat od kolemjdoucích. To je také realita, že nejsou věci zadarmo. Jsou jen věci, které za mě někdo zaplatí. Dobrovolně či nedobrovolně.
Co se ekonomie týče, není to v reálných podmínkách exactní věda jako třeba matematika. V reálném světě máte tolik proměnných že odhady jsou nepřesné a k chybám prostě dochází.
Ale zákazníci mají zájem. Jinak by si to nestahovali. Jen se chovají jako racionální subjekty, tj. proč za něco platit když to mám zadarmo?
Vy nepochopíte, že pro tyto společnosti pracují lidé kteří celý život nedělají nic jiného než že stanovují ceny. Tito lidé mají k dispozici znalost, průzkumy a statistiky které jim říkají jaká cena je nejlepší. To že si Krakonoš vycucá z prstu že by se mu líbila cena 50 Kč není ideální způsob stanovení ceny.