Nevím, letmo jsem článek prosvištěl a jen tak namátkou uvádím nepřesnosti:
- Mám kartu American Express a PŘESTO můžu platit přes Web a ne jak se píše v článku, že to nelze.
- PayPal, opravdu NENÍ "virtuální účet, kam zákazník nejdříve převede peněžní prostředky". Mám PayPal, kde až když tam nic není, tak se automaticky peníze strhnou z mé karty, která je u něj definovaná.
Takových nejasností a nepřesností je v článku více, takže doporučuji, aby to nějaký kolega zkontroloval a udělal revizi.
A proč čekáme na českou verzi PayPalu? Copak nelze použít stávající americká? Myslím, že dosti bylo všech kopírovačů.
PayPal by byl fajn, ale musel by být lokalizovaný.
Pro 'BFU' je ten formulář v angličtině nepřehledný a navíc díky medializaci physhingu i trochu nedůvěryhodný. Klidně bych ho na svůj shop přidal jako možnost platby kartou, ale vím jací jsou běžní klieti (pokud neprodáváte vyloženě počítače) a tohle je pro ně prostě neprůchodné :-(
Musím se přiznat, že tomuhle argumentu příliš nerozumím. Proč by měla nesrozumitelnost platebního mechanismu pro určitou skupinu uživatelů bránit tomu, aby se ten platební mechanismus zavedl pro jinou skupinu uživatelů?
Me napriklad docela stve, ze uz jsem narazil na cesky obchod, kde sice umoznuji platbu PayPalem, ale ne pokud zvolite adresu do CR. Prece jim nedam cislo na platebni kartu?! Poslal jsem je do riti.
Tak tady nevím, kdo je za hlupáka. Obchodníci vůbec "číslo karty" nedostanou. To jde přes 3Dsecure/MUZO platebních společností. Obchodník dostane pouze vyrozumění, že platba proběhla.
Nic ve zlém, on to myslel určitě tak, že daný český obchodník má z vlastní země spoustu chargebacků a proto numožnuje tímto způsobem platit a vyžaduje nějakou alternativu v podobě klasické platební brány někde u sebe na serveru,či přímo sdělit číslo karty v nějakém dokumentu (kolikrát je ho třeba podepsat a poslat kopii emailem).
Možnost platby na svem shopu jsem zavedl od 1.1.2008. - do dnešního dne cca 600 objednávek a stále se nikdo nechytil :-(. A propo, poplatky s paypalem spojeny jsou ještě větší než pouze zmíněné 1,5 - 3% u kreditek, zejména jedná-li se o převod mezi měnami (Kč - Euro).
Ono to bude také tím, že mam při objednávce nad 1000,- poštovné zdarma, to jsem si neuvědomil, když jsem psal původní text. To je dost podstatný detail. Omlouvam se.
Haha :) platit dopředu u nás :).
LOL, ROFL, tak to je vtip dne.
1) Prodejci mají značně podhodnocené doby dodání (u velkých Vltavy je dodání do 24 hodin, že to vyexpedují do 3 dnů, pokud je dodání delší, zásadně prošvihnou lhůtu a žádají o odklad. Malé internetové obchůdky mají díky specialuzaci a kamenné prodejně vždy zboží skladem, ale člověk je nezná a většinou ani platit kartou neumí)
2) Česká pošta, což je u nás majorita, kromě PPL a DPD dovává ne do 24 hodin, ale do 2-3 dnů sledovaný balík a nesledovaný 4-6 pracovních dnů. Sledování balíku buď nefunguje vůbec, nebo je zpožděné za reálem a nebo se falšuje (naposled jsem objednával zboží minulý týden ze Cybexu, podíval se na kód, bylo podáno na poštu 20tého, další den jsem nic nedostal, podívám se na sledování a datum odeslální BYLO ZMĚNĚNO na 21ního, pak jim věřte)
3) Banky. Dobírka je jednorázová platba, člověk nepotřebuje účet u banky. Pokud má účet banka si vybírá poplatky ( :( absolutně nechápu), za platební embosovanou kartu se platí další poplatky (už vůbec nechápu, když banka obírá rovnou obchodníky), a JEŠTĚ NEINFORMUJE LIDI O MOŽNOSTI CHARGEBACKU. Což je v celé této situaci jediná páka na to, když si na Vltavě něco objednáte a oni vám to půl roku shánějí a pak vám ještě tři měsíce vracejí platbu zpět.
Až se 1-3 zlepší:
1) obchodník: zboží na skladě, je zboží na skladě
2) pošta: dodání do 24 hodin, je dodání do 24 hodin
3) účet a karta bez poplatku a lehký chargeback
Tak začne majorita platit kartou. Já samozřejmě mám účet zadarmo, mám kartu zadarmo, dokopu prodejce k dodání, a jinak jim to zpět vezmu, ale co normální člověk, který o tom neví, ten potom zvolí radějí dobírku, když u nás prakticky nikdo nesplní to co slíbí, a ten kdo vás má chránit (banka) vás má za zloděje, takže vám ani neřekne o možnosti obrany :(.
Jako psát o tomhle, tady a dnes? Jo takhle za 5-10 let, až české firmy dospějí, pak možná.
Zkuste si napsat na Vltavu, odpoví vám za týden, zkuste něco reklamovat u České pošty, že doručují pozdě, se vám vysmějí, zkuste zajít do své banky, že chcete mít účet, kartu zadarmo a informovat se o chargebacku, vás banka bude mít za zloděje.
Tady člověk naopak nesmí platit předem a jít jen po dobírkách.
S tím skladem je to fakt problém. Nejvíc mě štve když něco hledám na Zboží, protože na to pospíchám tak si omezím výběr na zboží skladem a když pak ty nabídky proklikávám tak na stránkách mají dodatelnost do týdne nebo dotaz. To mě fakt může vzít čert.
Pošty se ale musím zastat. Obecně vzato doručují obchodní balík opravdu následující pracovní den po podání. Vyjímkou jsou vánoce kdy jsou rádi pokud dorazí třetí den, plus občas bývá problém pokud to jede přes moravu. Mají tam nějaké supermoderní centrum a v tom je bohužel celkem bordel :-(
Největší problém u balíků je ale ten poslední stupeň - doručovací pošta. Nijak se nesnaží adresáta znova kontaktovat (i pokud je na štítku uveden telefon), občas ani nedají do schránky informaci o balíku a už se nám stalo i to, že se nám balík vrátil s chybnou informací že adresát na adrese nebydlí (následně znova ověřeno u klienta a po druhém odeslání balík doručen).
Taky bydlím na Moravě (město s necelými 18.000 obyvateli) a s poštou nemám problém. Na Internetu objednávám prakticky každý týden něco a balíky mi opravdu chodí následující den po tom, co mi e-obchod potvrdí expedici. Platím vždy předem, buď platební kartou, výjimečně, pokud nepřijímá platební karty, převodem a nemám problém ani se s datem odeslaní. E-obchody, kde nakupuji, mají většinou uvedené na svých stránkách, jestli to které zboží mají skladem, či ne, takže v tom problém taky nevidím.
"Malé internetové obchůdky mají díky specialuzaci a kamenné prodejně vždy zboží skladem, ale člověk je nezná a většinou ani platit kartou neumí)"
Zboží skladem malé obchůdky mít nemůžou. Já jsem jeden z těch obchůdků, který má na skladě zboží za 15mil a přesto spousty zboží prostě nemám na nemohu mít. Důvod? Vezmeme si jako příklad třeba kola Merida. Celkem 95 modelů, každý v průměru ve třech velikostech, každý v průměru ve dvou barvách. Celkem tedy 570 variací kol. Průměrná nákupní cena kola merida je cca 20.000 kč, což činí 11mil a to mluvíme pouze o jedné značce a na skladě mám pouze jeden kus od každého.
Co z toho plyne? Už bych dávno měl online platby, nicméně se mi často stává, přesto, že máme sklad, že zboží prostě není k sehnání. V moment online platby se nevrací transakční poplatky při refundaci, a ono třeba 3,6% z kola za 40k není zanedbatelné.
Verdikt: já, jako provozovatel malého eshopu děkuji všem, kteří nakupují na dobírku. V případě jakýchkoliv problémů (nevyzvednutí, nedostupnost zboží atd.) jsou s dobírkou podstatně menší náklady, jako s online platbami.
Ale můžou. Typicky fitness a nebo armádní výprodeje nabízejí jen to, co mají právě v prodejně. Jejich obchod je pak trochu komický, protože má třeba jen 20 položek, ale ty vám všechny ihned dodají...
O takových "mikro" obchodech jsem mluvil.
"mluvíme pouze o jedné značce a na skladě mám pouze jeden kus od každého."
Nejde o to, co člověk má a nebo nemá na skladě. Jde o to, že každý má informovat přesně o termínu dodání, aby se mohl zákazník rozhodnot.
Není pro mě problém, když kupuji ledničku, se rozhodnout mezi obchodem, kde je mírně dražší, ale mají ji, a kde je levnější, a bude za dva týdny.
Problém je ale tehdy, když kupuji skoro pořád něco přes Internet, a doby dodání jsou podle mě 2-4* delší, než se uvádí na webech! Dodržují je právě jen ty "mikro" obchody, které mají v sortimentu do 100 položek.
"že zboží prostě není k sehnání."
To je, ale zase jen tvůj problém, a nebo problém tvého dodavatele, že nevíte, co jste schopni dodat... Platby z CC bych do toho nebral, naštveš klienta tak, či tak. Akorát, že mu nemusíš vracet platbu a nepříjdeš o poplatek, ale stejně ho necháš čekat.
"3,6% z kola za 40k není zanedbatelné"
Jde o marži, a o to, kolik procent plateb je přes CC. Někdo prodává s nulovou marží jen proto, aby si zvětšil obrat a dostal se výše u svého distributora. Lidi kteří právě takhle počítají marže (a to myslím, je tvoje marže minimálně 20 procent, takže ti to může být jedno, neděláš do IT, kde je marže pod 10 procent), pak jen naštvou zákazníka, ať si to vybere v bankomatu a zaplatí hotově. Vůbec u nás se nehledí na zákazníka. Tebe taky zajímá jen poplatek, jak jsi psal výše, ale o to nejde, jde o to, že necháš zákazníka čekat a nedodáš mu kolo, a nebo ho dodáš pozdě. Stejně tak je lepší nechat 10 procent zákazníků zaplatit přes CC a nehnat je k bankomatu, protože je tím naštveš...
"
Verdikt: já, jako provozovatel malého eshopu děkuji všem, kteří nakupují na dobírku. V případě jakýchkoliv problémů (nevyzvednutí, nedostupnost zboží atd.) jsou s dobírkou podstatně menší náklady, jako s online platbami.
"
Tak pokud prodáváš něco, kde je průměrná částka na zásilku nad 10k, tak je dobírka jasně výhodnější, to je jasné.
Můžeš se vyjádřit, jak u tebe funguje vztah ty a dodavatel z hlediska termínů dodání, a co pak jsi ty schopen garantovat zákazníkovi, případně kolik je zásilek, které nejsi schopen dodat, kvůli špatné informaci od dodavatele a jak to pak řešíš, případně jestli necháváš zákazníka čekat a jak dlouho?
U nás v obchodě máme něco okolo 2500 položek, z toho zhruba 15% zboží máme stále skladem, jedná se o zboží které se často prodává a je i pro nás zbytečné ho stále brát od dodavatele po pár kusech. Stejně tak máme skladem zboží, které víme že se čas od času prodá, ale dodavatel má na něj delší dodací lhůty. Zboží objednáváme 2-3x týdně a bereme jej převážně ze zahraničí, protože české rádoby velkoobchody nejsou schopny dodat nikdy skoro nic. Běžně tedy zboží které nemáme v tu chvíli skladem jsme schopni dodat do 2 - 4 dnů, protože zahraniční dodavatelé z té nabídky mají v podstatě skladem vše a pokud náhodou se stane, že tu věc nemají, tak je za další dva dny u nich na skladě, takže i přes různé komplikace do týdne zboží je, což i uvádíme v našem obchodě. Jenže problémy nastávají často u novinkového zboží, které nám sice dodavatel předá v cenících, které naimportujeme, ale v případě objednání zboží zkrátka není ať už z důvodu posunutí termínu uvedení, nebo protože výrobní linka v počátku nestíhá tolik kusů vyrábět. To je ovšem situace, kterou neovlivníme nikdo a předem ji neznáme my ani náš dodavatel a ani jeho případný dodavatel a často ani sám výrobce neví a slibuje termíny, které pak nejsou dodrženy. Stejně tak se se čas od času stane, že nějaké zboží zkrátka dočasně není třeba měsíc z důvodu výpadku výrobní linky, nebo přechodu výroby na jiný model výroby a to opět nikdo v tom řetězci nezjistí dokud to první člověk neobjedná a po průtazích s dodáním se to zjistí. Prostě stát se může cokoliv a i když v 99.5% se uvedené termíny doržují, tak se vždy najdou lidi, kteří se trefí zrovna do takovéhoto dodavatelského výpadku, který jinak u toho zboží běžně není. Rozhodně není v zájmu žádného obchodníka uvádět nepravdivé temríny dodání, které nemůže plnit, protože s tím má pak jen zbytečné problémy. Tyto praktiky dělají často jen malý obchodníci, kteří nemají ani obchod, nic skladem a jen zboží objednávají a přeposílají až po objednání zákazníkem a tvrdí mu že mají zboží skladem. Toto je zcela běžná praktika obchodníků s výpočetní technikou, protože dobře vědí, že nabízené zboží mají do druhého dne u sebe a stačí jen přeposlat s výmluvou na neschopnost pošty. Ono není ani zanedbatelné procento lidí, kteří objednávají na dobírku záměrně, protože stejné zboží objednají v několika obchodech současně a čekají které dorazí dříve, nebo jej objednají ve chvíli kdy na něj ještě nemají peníze v domění, že je mezitím seženou a nakonec se jim peníze sehant nepodaří a po týdnu se zboží vrátí zpět prodejci. Základním problémem v nerozšíření plateb kartou je ale právě ta zmiňovaná neschopnost mnoha obchodů dodat zboží v uvedený termín s nějakou tolerancí a to, že neustále lidi straší v různých pořadech v TV aby pomalu neplatili kartama. Přitom lidé v kamenných obchodech kartou platí úplně běžně a je to víc nebezpečné než patba kartou po internetu, jenže to je nikdo nenabádá aby v kameném obchodě neplatili kartou. U nás v obchodě platí dnes již dobrých 80% lidí kartou a průměrné ceny zboží jsou okolo 1000-2000 Kč, v internetovém obchodě je to spíš vzácnost že někdo kartou zaplatí.
Neplatim predem nikde kde to neznam. Kdyz se najim v restauraci zaplatim kartou, kdyz nakoupim a mam plnej kosik nakoupim kartou protoze prichazim penize za protihodnotu.
Kdyz si objednam sekacku nekde v prdeli za 25000 a zaplatim predem a ona neprijde nebo prijde poskozena tak si to muzu akorat hodit. Ochrana spotrebitele nefunguje a nejakej APEK tomu prdlacka pomuze.
Rozumný přístup, kupuješ kartou jen tehdy, když máš zboží.
V druhém případě při nedodání by ale měl následovat automaticky chargeback, který má garantovat banka a informovat všechny, že mají tuto poslední možnost, jak dostat své peníze zpět.
nerozumime si. pisu ze lidi neplatej kartou protoze se boji (i kdyz je v tv a vsude strasi, ja si CVC kod okamzite znicil takze je karta dost nepouzitelna). Jeste jsem chtel misto podpisu napsat STOLEN CARD ale nenasel jsme odvahu :)
Plus jsem napsal ze platim kartou kde to znam/koho znam. Protoze jsem ovsem "specialista" znam toho pomerne dost. ale prave treba sekacku bych si kartou nekoupil. ale hovorne, kredit, it na duveryhodnych serverech ano (tam jsem ovsem omezen castkou do 20.000 czk, ktere sice "obrecim" ale rozhodne me neznici)
Podle mě jsi vnímán jako solidní obchod jen díky tomu, že jsi si našel spolehlivé dodavatele. Podle mě mám špatné zkušenosti s firmami proto, že nejsou stejně podnikatelsky důslední jako ty.
Mě se tyto "problematické" zboží celkem daří vychytávat, takže v poslední době kupuji většinou jen to, co je opravdu skladem (pokud to má přibližně stejné parametry), nemám už na to totiž nervy.
Jinak s těmi vícenásobnými dobírkami je to opravdu zajímavé, mě ani nenapadlo, že by si někdo mohl objednat z více zdrojů a převzít první zásilku, dočetl jsem se o tom až tady na fórech. Opravdu zajímavé jednání lidí :), ale o něčem to svědčí, a to je, že mají velmi špatné zkušenosti, a teď se to obchodům nebojí takhle "osolit". Podle mě, kdyby drtivá většina obchodů dodávala typicky do několika dnů, tak tahle skupina lidí nikdy nevznikne (a nebo by byl jejich počet zanedbatelný). Nevím jestli se to taky nedá přisuzovat české vychytralé mentalitě, ale asi ne. Podlě mě si je tak obchody vychovaly svými pozdními dodávkami.
Nejlepsi reseni prodejcu je, ze pri vyrizovani objednavky zvadnou telefon, tim si vse overi, sdeli zakaznikovi priblizny termin a hned se dozvi jestli stim zakaznik souhlasi.
"nevrací transakční poplatky při refundaci" - tak to už je vůbec divné. Naše banka (přesněji obě banky přes které nám online platby jedou) transakční poplatky vrací, tedy až snad na popltaky za položku.
ad2) s poštou (ikdyž mě fakt štve rychlost zaměstnanců na přepážkách) nemám absolutně žádný problém - cokoliv pošlu něbo čekám z 95% procent dojde do 24h hodit... alespoň tedy mě z a do Děčína...
na druhou stranu mám jednostranou zkušenost s bývalím pracovníkem PPL, když mi vyprávěl: "já když tam vidím lítat při překládkách ty notebboky vzduchem tak bych si dnes už nic poslat nenechal..."
Většinou nepoužívám profi-balíky, ale cenné balíky a ty chodí opravdu ne do druhého dne, ale 2-3 (a to i když je posílám já opačným směrem).
Jsem z Třince (50k obyvatel, 50 km východně od Ostravy), takže žádná dědina, podle mě je dodání do 24 hodin jen pravidlem u profi balíků, ale u cenných balíků, normálních balíků a běžné pošty, je to 2 a více dnů (nejméně).
Lítání: Jenže takhle to "nelítá" :) jen uvnitř ČR, ale i po cestě k nám. Než to naloží do kontejnerů se s tím taky nemazlí. Myslím, že hlavní je obal, jestli je kvalitně vyplněn :), aby to bylo opravdu nárazuvzdorné :).
Stejně člověk vadný kus může hned vrátit a nebo ho do 24 měsíců reklamovat, takže se vadné kusy časem distributorovi zaručeně vrátí.
Za rychle sluzby se plati, plati to vsude vcetne posty. Opravdu pokud nejsou vanoce tak je 99% baliku na cilove poste druhy pracovni den. A jako vyhodu proti PPL tam vidim i nejakou moznost dopredu odhadnout kdy posta prijede (jezdi na rozdil od dopravek vetsinou pravidelne ve stejny cas) a moznost pro klienta dojit si pro balik v pripade nezastizeni sam na postu.
Pokud clovek chce aby mel zakaznik zbozi co nejrychleji tak to pri posilani postou proste musi poslat jako obchodni balik. Aby to nebylo pro klienty tak drahe tak postovne dotujeme - prumerne stoji dobirka kolem 115 Kc + 0%DPH a my lidem uctujeme 100 vcetne DPH, takze nam za to vlastne zaplati jen 84 korun.
Souhlas. Česká pošta doá do druhého dne skoro cokoliv, výjimečně do třetího. Pošťačka i k nám na vesnici chodí každý den ve stejnou dobu, zná mě a nechá mi to třeba u sousedů. V případě nouze je pošta v sousední vesnici 2km daleko, jezdím tamtudy každý den do práce. Takže pohoda.
PPL (vůbec nejhorší) DPD aj. fungují jakž takž ve velkých městech, nikdy člověk neví, kdy dorazí, slibují-li doručit třeba večer, nikdy to nesplní. Když nejsem doma, přijedou (nebo spiš ne) znova. Když je ukecám, aby to nechali na depu, od Pardubické adresy to nechají v Hradci (30km daleko, sousední kraj) od adresy u nás (vedlejší oklres 10km daleko) to nechají v Humpolci, také vedlejší kraj, ale storo stovka kilometrů přes Vysočinu, v zimě závěje aj...
A jak PPL doručuje promptní 24hodinovou-zakázku? Případ z předminulého týdne: první den nepřivezli nic. Byli jsme celý den doma, na Internetu napsáno, zákazník nedostižen. Druhý den jsme se dovolali šoférovi, řek že to nestih, ani dnes to nestihne, snad zítra. Třetí den nepřijel, zavolali jsme ho, omluvil se a slíbil další pracovní den. Na Internetu napsáno, že jsme 3x nebyli zastiženi doma. PODVODNÍK JAK VÍNO. Pak byly Velikonoce, takže vlastně 8 dní po odeslání byl balík doma, jenomže jsme toho šoféra museli vyhledat v Chrudimi (prý je jich málo a zase nestíhá, ale vyhledejte mě až večer, nebudu kvůli vám hledat balík v plném autě) u nějakého zákazníka a z dispečinku vyhrožovali, že zásilku vrátí, když nejsme schopni být v domluvenou hodinu doma...
Odesílací obcod Oehling o České poště nechce slyšet. Jenomže ta je levnější a spolehlivější. Asi dává malé prebendy.
Je to vždycky o náhodě, pošta je u nás vcelku spolehlivá, tu používám rád.
Během posledního půl roku jsem měl tři balíky přes PPL. První dorazil ve středu, odeslán v pondělí. Prý nezastižen, haha. Druhý balík odeslán v úterý, ve středu kde nic tu nic a monitoring o balíku preventivně mlčí zcela. Ve čtvrtek volám na PPLku, prý je to divné, asi se někde schoval ve skladu, ale že dneska s ním někdo jede... akorát to ke mně nějak nezvládl. V pátek volám na PPLku a radši to nikdo nebere, což mne naštve, takže beru jedno telefonní číslo z kontaktů za webu PPLky za druhým a první na co se dovolám jsou reklamace - super, přesně tam jsem potřeboval - překvapený pán to prý vyřeší, plus konečně jsem dostal číslo na řidiče. Ten mi slibuje že dnes už přijede a poví že asi v pět. O půl šesté mu volám, že prý na mne zapomněl, že zrovna odjíždí z vesničky (2k obyv.) kde bydlím. Po chvíli mlčení kdy si nejsem jistý, jestli si ze mne dělá srandu se zeptá, jestli bych ho k nám nedonavigoval.
Následující balík dorazí vzorně, řidič několik hodin před dodáním zavolá, navrhne čas a opravdu v něj přijede.
Zkuste balíky pojišťovat na 30 000 Kč, ze zkušennosti vím, že docházely do druhého dne (zkoušeno jen ale mezi městy), na rozdíl od balíků do 5000 Kč, které jdou týden. Rozdíl v ceně minimální (před zdražením to bylo 6 Kč; a výrazně levnější než Obchodní balík, nebo PPLka) a v případě ztráty je to docela dobrej kšeft :-) Na rozdíl od PPLky nechtějí v případě zničení/ztráty zásilky žádné faktury, vyplatí prostě to, na co byla zásilka pojištěna, takhle jsme dostali 5000 Kč za poničenou papírovou krabičku - on by byl totiž celkem problém prokázat její hodnotu, když je vlastně "zdarma", ale (obzvláště luxusní) zboží bez ní prostě prodat za plnou cenu nelze :-(
Jo a ať na Vás nezkoušej nějaký fígle ohledně požadavků na balení, pokud tam není zlato, šperky a "obdobné cenné předměty", můžete ho mít zalepený třeba izolepou.
Na 30k Kč? To zkusím :) LOL, většinou posílám pojištěné jen na těch 5k Kč, ale je fakt, že to může mít vliv na rychlost. Nejsi jediný, od koho to slyším :).
Je pravda, že je to navíc levnější, než profi balík, a skoro stejná kvalita služeb (možná, i úplně stejná).
Ohledně balení, já vždy vycpu balík pořádně novinami a zalepím průhlednou páskou :), je to nejlepší. Jen jsem tím chtěl říct, že nejde jen o přepravu v ČR, aby byla "jako v bavlnce", ale to zboží se sem nějak muselo dostat, takže je nutné si nedělat iluze.
doba dodani je vec nemila, treba nyni mi prisla kniha mesic po objednani(ale i tak jsem rad, protoze jsem ji nikde nemohl sehnat)
ceska posta a jeji spolehlivost je kapitola sama o sobe, ale ppl je vcelku spolehlivy dopravce
Ucet u banky dnes ma snad kazdy, nebo vam snad vyplata chodi slozenkami? Jinak embosovanou kartu mam u CSOB a verte nebo ne, zadne poplatky za ni jsem nikdy neplatil(tedy snad az na vydani nejakou tu stovku). A vy take ne, tak proc si tak hloupe stezujete?:p
Celkove jste popsal ruzne vady, ktere hleda hnidopich sveta znaly, klasicky cesky konzument je clovek liny a setrivy. Proto si myslim, ze nejaka osveta mezi prumernou ceskou "svoloci" udela rozhodne vic nez hledani chyb v soucasnem systemu;)
Z hlediska mnoha obchodníků je to jasné: protože banky jsou nenažrané. Chtějí až 5% z celkové částky včetně poštovného!, což je u mnoha eshopů polovina zisku.
A aby to bylo veselejší:
Vyšší marži, než v kamenných obchodech, pro sebe ovšem banky zdůvodňovali tím, že platby na internetu jsou rizikové.
JENŽE: Do smlouvy nám (obchodníkům) navíc dali, že v případě sporů souhlasíme bez výhrad se stornem. Takže všechna rizika nese obchodník.
:-)
Vidim budoucnost v nakupovani primo u vyrobce, proste dejiny se vrati obloukem zpatky. Nevidim proste zadnou pridanou hodnotu u nejakeho obchodnika. Proc obchodniky uplne nevynechat?
Kdepak, budoucnost je ve vymennem obchode. Proc rovnou nevynechat i penize, DPH a podobne nesmysly?
Je to nadsazka, ale za soucasneho stavu veci je obcas na zvazeni zda by to opravdu nebyla zmena k lepsimu :-(
Pokud firma, podnikatel, či živnostník udělá barterový (výměnný obchod) s někým druhým, tak aby to bylo správně z účetního hlediska :), si to musí obě strany vyfakturovat (s DPH, zdanit atd.)...
Jojo stát je machr :), ten ti peníze přímo vnutí používat, i když je nechceš, je to svinstvo.
Pak by vám neměl kdo zodpovídat často přiblbé dotazy ke zboží a zda můžete dostat slevu i při sebemenším nákupu. Polovinu dne stráví obchodník jen vyřizováním dotazů a z větší části to jsou bohužel dotazy skutečně zcela o ničem u kterých nevíte jestli to ten dotyčný vůbec může myslet a nevíte jestli se tomu smát nebo nad tím brečet. Oni dobře výrobci vědí proč jen vyrábějí a prodávají velkoodběratelům, protože jim to ušetří strašně moc energie a pracovních sil, kdy by museli zaměstnat množství technicky znalých telefonistů, tlupu baličů zboží pro expedici, každý den by musela přijet celá kolona poštovních aut aby to z toho jednoho místa mohli odvészt. Především ale výrobci odpadají starosti s koncovýma zákazníkama jako jsou nevyzvednuté zásilky, kterých bývá nezanedbatelné procento a právě všetečné dotazy mezi které patří samozřejmě většinou dotazy na dostupnost zboží i přesto, že jim to obchod napíše a tohle není zrovna práce ze kteréby kterýkoliv člověk jásal, je to prostě zatím součást obchodování která k tomu patří ať se nám líbí nebo ne. To je důvod proč tu musí být obchodní struktura přes kterou se teprve vrobek dostane k zákanzíkoj. Až se zákazníci naučí číst a budou schopni si veškeré potřebné informace k výrobku a distribuci přečíst na stránkách výrobce, tak pak by mohl teprve výrobce začít i jim něco prodávat
Bez obchodníků nebudou výrobci. Něco vyrobit není většinou žádný problém, problém je prodat. Pokud by firma chtěla zvládnout výrobu - distribuci - prodej vedlo by to pouze k tomu, že by globalizace nabrala nové tempo, protože by vznikaly další megafirmy a v konečném důsledku by zboží zdražilo, protože náklady na zajištění obchodu by začaly u těchto výrobců - megafirem stoupat. Je to takový paradox ale je to přesně tak.
PayPal rozhodně nemusí fungovat tak, jak to autor popisuje - zvláště pro našince. Pro platbu PayPalem se totiž používá spíše propojení s kreditkou a žádné peníze se na PayPal účet pro platby nevkládají. Pokud se chce někdo dozvědět, jak to opravdu funguje (ne nějaké domněnky), doporučuju tenhle článek, kde je to poměrně dobře vysvětleno: http://www.emag.cz/paypal-aneb-virtualni-penezenka/
Na netu kupuji pouze knihy z Cpress a nebo Grady a volím dodání Českou poštou na dobírku. Zásilku si vyzvednu na poště a mám na to 14 dní. Čekat doma na nějakou doručovací firmu se mi nechce. Takhle je to pohodlnější a levnější.
Protoze je spatny uz jejich princip. Cislo karty nema davat kupujici, ale prodavajici, aby prevod penez nebylo inkasovani z karty kupujiciho, ale poslani na kartu prodavace.
Ja si predstavuji internetovou platbu tak, ze webova stranka prodejce pripravi parametry se svym cislem uctu, castkou a transakcnim kodem a odevzda jej v URL na sprostredkujici server, kde si zakaznmik vybere svou banku a ten prostrednik to jen preda na server banky.
Kazda banka na tento URL zobrazi svemu zakaznikovi predvyplneny platebni prikaz. Po jeho potvrzeni online oznami bance prijemce prislib prevodu (nebo castku primo prevede) a prodejce se obratem od sve banky dozvi, ze je slibeno/zaplaceno, takze muze prislusne modifikovat stranku zobrazenou kupujicimu, pokud se vydrzel tak dlouho divat. Anebo pozdeji po dotazu na stav objednavky.
Nechci dělat reklamu, ale všude musím chválit kombinaci ALZA.cz a eBanka. Nakupuji tam jednou, až dvakrát týdně. Naplním košík, zaplatím on-line eBankou a za dvě hodiny mám zboží v práci na recepci. Už jsem takhle nakoupil za statisíce, ale protože jsem pesimista, nepřestává mě pořád překvapovat, jak to může fungovat.
Musím přiznat, že nemám zatím žádné špatné zkušenosti s nakupováním na Internetu (a to nakupuji skoro všechno, vlastně by se dalo říct, že i barák jsem koupit přes Internet :-)) ), ale ALZA svou operativností nemá konkurenci.
Díky pánové.
A stejně nejlepší je kupovat v kamenných obchodech. Tam než něco koupíte tak vidíte i vizuálně obsah zboží což přes internet není možné a tak kupujete zajíca v pytli. Navíc máte prodavače,který vám ochotně poradí s nákupem, přes internet t o jde těžko. A co se týče plateb, jedině platba v hotovosti, žádné dobírky, odbírky, platby přes internet. Většinou se na to nabalují podvodníci, hackeři, a pak tu máme trable jako phishing a pharming. Ne děkuji,ale já chci radši o svých penězích více rozhodovat než nějaká pitomá banka. Proto radši preferuji hotovost a návštěvu kamenného obchodu.
Až na to, že Aukro není žádný e-shop ale tržiště, kde má prim šedá ekonomika, padělky a zboží jako od vietnamců. Dá se tam prodat bez dokladu to, co by si žádný e-shop nedovolil.
Opravdový dotaz mám jen jeden:
"Pokud má obchodník účet u banky, která systém poskytuje (některé toto požadují), jsou peníze připsány na jeho účet během pár hodin" zajímalo by mě jaké?
Kdybych chtěl prudit tak bych se v reakci na některé věty v článku zeptal na:
"Česká spořitelna má své vlastní řešení" Jaké?
"Platit můžete za zboží ve výši 700 korun" více ne? méně také ne?