Ono se to dobře kecá ve velkým městě, kde je těch obchodů relativně dost dostupných. Zkus si bojkotovat prodejce na maloměstě, když tam máš jednoho alberta jeden penny a dva soukromníky (co se v lepším případě aspoň trošku snaží) v tom horším zavírají v pět a už ve tři tam nic nemají....
Já třeba dlouho a úspěšně bojkotoval Lidl za ty prasárny při výstavbě a taky tam prvních pár roků nenabízeli prakticky nic zajímavého. Po pár letech ten obchod nabízí jedny z nejkvalitnějších potravin v rámci toho našeho nekvalitního trhu, nebudu přece chodit vedle do 3x dražšího Alberta když nabízí šunt a dráž než Lidl. Holt zásadovost je věc hezká, ale v omezené české konkurenci často nereálná. I když třeba Mall bojkotuju úspěšně za ty prasárny s reklamací, co předvedli - ale zase jen proto, že hned vedle jsou další tři výdejny podobných eshopů a konkurence je dostatečná.
S e-shopy mám sám velké zkušenosti a osobně nechápu jak se někdo může dostat do ztráty.
Je blbost platit si nějaké hi-end technologické řešení na míru a pak přijít na to, že se mi to nezaplatí.
Rozhoduje hlavně kvalita služeb, rychlost dodání, cena a atraktivita zboží. Podotýkám, že v ČR se dnes pohybuje tak maximálně 10% světového zboží a zbytek tady prostě nekoupíte... Nechápu proč si někdo zakládá už 53. eshop na prodej toho, co všichni ostatní, když si může založit eshop na prodej čehokoliv, co tu NIKDO JINÝ NENABÍZÍ.
Logicky pak není třeba ani utrácet peníze za srovnávače, protože není s kým se srovnávat.
A že se musí platit "drahý" vývoj e-shopu, protože na tom, který není "cool", nepoužívá nejmodernější technologie a nemá ultra grafiku nikdo nic nenakoupí? Pěkná blbost!
Znám několik majitelů "eshopů", které jsou v podstatě jen statické HTML katalogové stránky s telefonem a e-mailem.
Dotyční na tom generují měsíčně šesticiferné zisky a "propracovaná" konkurence jenom čumí...
Někdy je prostě v jednoduchosti síla a věřím, že pro spoustu lidí je pohodlnější prostě jen napsat nebo říct do telefonu: "Chci to a to, poslat tam a tam..." Než nějaký šestikrokový postup objednávky s ověřováním e-mailu atd.
Především, kdo chce být dobrý obchodník na Internetu, tak MUSÍ BÝT DOBRÝ OBCHODNÍK.
Obchod je pořád obchod a je blbost myslet si, že když v reálu neprodám ani rohlík, tak na Internetu budu hvězda.
Popis zboží v e-shopech je na nic. Zejména v IT oblasti. Stejně si musím technické a jiné parametry najít u výrobce či jinde, tak proč bych byl k nějakému obchodu loajální, když není schopen mít ani základ u zboží?
V tomto mělo kdysi dobře našlápnuto czc.cz, ale poté co vzali milióny dotací a předělali web, vše poslali do kopru.
Stejně tak značky. Značky se snadno smazávají proto, že moderní západní byznys ze značky udělal pouze zdražovače, aniž by to mělo jakýkoli vliv na kvalitu či služby. Totéž bez značky stojí X, se značkou 10X peněz. Nejvíce je to vidět v oděvech, ale i v IT.
Kdyby skutečně značka přinášela něco více, než zdražení, tedy třeba vyšší kvalitu, lepší jednání se zákazníkem, atd. – pak by měla smysl bez ohledu na heuréky, apod. Anihilaci značek nedělá heuréka, anihilaci značek dělají obchodníci tím, že vše, co za nimi stálo už dávno zničili.
Dále řešení reklamací. V Česku se reklamace musí řešit zásadně tak, že pokud je problém, musíte zboží vrátit zpět do 14 dní, protože jinak bude obchod dělat neuvěřitelné potéže s reklamací. Taková ts-bohemia.cz je schopna si nechat dokonce platit 600 Kč za neoprávněnou reklamaci a umoudřit se až rozhodnutím soudu. Když jsem slyšel, jak se k reklamacím staví třeba Amazon, je to v Česku na zvracení. A to ještě obchodníci si stěžují, že zákazníci se chovají špatně a 14denní lhůta by měla být zrušena, fňuk, fňuk, fňuk.
V podstatě mi stačí jakýkoli nákupní zážitek v zahraničí a okamžitě vidím, že v Česku je chování obchodníků a e-shopů k zákazníkovi na úrovni křovácké země s vychováním řeznického psa. Pak ať se nediví.
To je krásně vidět na potravinách v řetězcích. Proč je to v ČR nějak, a ty samé řetězce v Rakousku, Německu nebo Polsku prodávají jinak kvalitní zboží? Zákony a vyhlášky v tom nehledejte.
Tak určitě. A proto jsou kvalitnější potraviny v Německu o desítky procent levnější než šunty u nás. To bude asi ten specifický trh, stejně jako u mobilních operátorů. Bože.
Faktem ale je, že opravdu není tak složité narazit na zboží, které se prodává i v EU (nejde tedy o nějaké speciality pro USA či Asii), ale u nás se shání velice mizerně, kupodivu přitom občas ani tak málo známé není.
A v tomto případě problém s certifikací není (když už je to v EU), dokumentace je v mnoha případech minimální i u originálu atd.
Nehodlám komentovat pana JKL, nakolik je jeho sebechvála pravdivá netuším. Jenže i kdyby v otázce svých úspěchů kecal, tak to neznamená, že je automaticky nepravdivá i jeho poznámka o hledání prostoru na trhu, kde se lze odlišit...
Nedělejte si iluze o zahraničí, se zmatkem ve skladu jsem se setkal i tam (naposledy při nákupu z Rakouska, ale v minulosti to samé například v USA) :-( Ona ta online aktualizace prostě někdy skřípe, hlavně v momentu, kdy má shop i kamennou prodejnu.
Pro mě je podstatné následné jednání, shodou okolností mám příklad starý 10 minut - objednal jsem si něco značené skladem x kusů, prodejce asi po 30ti minutách napsal odpověď, že má skladem už jen y kusů, jestli to chci nebo ne. Tohle dokážu přijmout - objeví se chyba, ale v krátkém čase přijde jasná reakce, které lze věřit. Problém je ale s obchody, které v tomto mlží systematicky a jejichž provozovatel chybu "řeší" dalším lhaním (pak už jde opravdu o lhaní, ne o chybu) - situace se asi proti minulosti mírně lepší, ale pořád to asi je v žebříčku nešvarů českých eshopů hodně vysoko.
Ad 1) „popis mají většinou eshopy stejnej a když ne, je to snůžka prodejních argumentů - neřídím se jiím. Není nejmenší důvod. Výrobce ani prodejce žádnou věc hanět nebude.“
Technické parametry procesoru, grafické karty, či různých síťových zařízení těžko zjistíte, pokud vynecháte výrobce.
Ad 2) To je to, o čem píši. Značka, která POUZE prodražuje zboží, což je 99,9999 % všechno obchodních značek, nemůže přežít heuréku a pro zákazníka má pouze zápornou hodnotu. Existuje pár značek, které pro zákazníku tu hodnotu mají, ale je jich naprosté minimum – a tyto značky nebudou anihilovány žádnou heurékou.
Ad autorizované servisy) Ano, vím. Proto jsem si třeba nikdy nekoupil a nekoupím nic od Aceru, nebo od Sony.
Ad 3) Protože obchodníci šidili v reklamacích, ale přesto se zákazníci něčeho sem tam domohli, rozhodli se, jak je v česku u obchodníků zvykem, pomocí lobování dalšího kopnutí zákazníků do zadele: Od 1.1.2014 se změnily podmínky záruk a uplatňování reklamací.
DPD? To myslíte tyhle? No, to je výborná firma. Dvakrát mi nechali vyreklamované zboží v ceně desítek tisíc u zcela senilní sousedky, dohledávalo se několik týdnů. Opravdu vřele "doporučuju"...
Zajimave ... zeby nemci/rakusaci/... kupovali radsi drazsi? A "kvalitnejsi"?
Doporucuju udelat si vylet. V nemecku (staci prihranici) se da takovy bezny nakup udelat za +- stejne penize jako v marketu u nas. Ale, nestane se tam, ze by na regale lezela nejaka schnilotina, neexistuje, ze by kupujici musel probirat hromadu plesnivych a jinak poskozenych kusu ovoce/zeleniny aby si vybral neco alespon vizualne pozivatelneho.
Co vic, tusim ve Vidni (a jiste i jinde) ma obrovsky uspech obchod (u rakusaku), kde se prodavaji prosle, ale nijak nezavadne potraviny, za zlomky bezne ceny.
Tam totiz nedostanou smesnou pokutu par tisicovek, na kterou vydela retezec za vterinu provozu.
ad 1) jde spis o to, ze popis bud neobsahuje podstatne nalezitosti nebo v nich popsane udaje neodpovidaji realite. Ono kdyz si zakaznik objedna zelene boty a prijdou mu sede, je to celkem podstatna vada.
ad 2) v mnoha pripadech se "znacka" vyrabi na zcela totoznem pracovisti jako "noname" a jediny rozdil je logo (a cena).
ad 3) osobne me vzdy pobavi, kdyz se vrati z reklamace treba mobil s tim, ze byl vytopen, pricemz servis/prodejce neni schopen nicim nic dolozit (a pristroj nikdy vytopen nebyl). Je to o to zabavnejsi, pokud jde o pristroj vodotesny.
Jeste zabavnejsi pak jsou reklamace odevu a obuvi, kde jsou prodejci schopni po tydnu tvrdit, ze zcela rozlepena podrazka je prece zpusobena opotrebenim.
Znacna cast prodejcu pak jednoduse spoleha na to, ze se snimi zakaznik soudit nebude, protoze by ho to stalo vic, nez o kolik pripadne prijde. V 80% pripadu na ne zabira predzalobni vyzva/znalecky posudek/... ale to samozrejme jiz prinasi (nejen) financni naklady na strane zakaznika.
Vzhledem k tomu, že vím naprosto přesně, jak se v obchodech krade, tak tvé řeči o tom, že krádeží je minimum jsou úsměvné. Pokud by na tomto měl obchod postavený byznys, tak by se to dávno profláklo. Kdo ví jak to bylo. Tím se nezastávám ochranky, to je často kapitola sama pro sebe.
Takových obchodů je plno i tady a už několik let. Dokonce tahají prošlé "západní" zboží sem do českých "zlevněnek". Pokud tam nastal kdykoliv nějaký problém, že zboží už nebylo ok, bez řečí vraceli peníze a stahovali z regálů. Sice ten největší boom už byl, ale stále se jich drží dost a dost.
„Vzhledem k tomu, že vím naprosto přesně, jak se v obchodech krade, tak tvé řeči o tom, že krádeží je minimum jsou úsměvné.“
Jinak jako pokus ochranky či podvádějícího obchodníka o znevěrohodnění je to dobré.
Ideálního je nic konkrétního za údaje nedodat. Psát jako anonym, nedodat žádná čísla.
To je opravdu „velmi věrohodné“. Wau. Ale jako pokus dobrý. ALe nevyšel.
ad 1) pomijite balne - vetsinu vyrobku nelze predat poste tak jak je doda distributor, ale je treba je jeste nejak zabalit, coz je nejaka manipulace nejakeho cloveka, ktera ekonomicky prijde mozna draz, nez kdyz to stejny clovek preda zakaznikovi do ruky presne tak, jak to dostal od distributora.
Dalsi soucasti budou vsemozne logisticke chyby. Jsem u logistiky celkem blizko, takze mam celkem predstavu, ze predevsim vetsi obchodnici budou defakto denne resit vsemozne zameny, chyby, pozkozeni ... a to vse jsou nikoli nepatrne naklady.
Jak to vyjde v sume je pochopitelne individualni, ale vubec bych se nedivil, ze pri nejakem objemu generovanem fyzickou pobockou vyjde ta pobocka proste vyhodneji. Nebo mozna nakladove nastejno, ale ma to jine prinosy.
ad 2) tak to nepochybne, kdo by neco takoveho nechtel.
ad 3) spousta zakazniku (rekl bych, ze drtiva vetsina) resi predevsim duveryhodnost. Je pro ne radove prijatelnejsi vymena zbozi za potistene papirky z ruky do ruky, nez libovolne zasilani cihel. Predevsim se pak pri osobnim odberu dost pravdepodobne nestane, ze si odnese neco jineho, nez si odnest chtel a nemusi pak resit vraceni zbozi, penez atd.
ad 4) on si s clovekem vubec kupujici povidat nemusi, ale az mu ta vec zitra prestane fungovat, nebude muset resit, jak ji nejak zabalit, kam ji poslat, kdo ten balik ztrati/znici a podobne. Berte trebas tak, ze u nekterych produktu si muzere priplatit delsi zaruku, tak tady si priplacite (teoreticky) lepsi support. Ale viz predchozi, mozna ani nic nepriplacite.
ad 5) ono to lze brat tak, ze sice neni podvodnik jako podvodnik, ale kdyz se na vec podivam ocima zakaznika, tech 90% nebude daleko od reality. Nepravdive informace jsou i na duveryhodnych shopech, a at uz za to muze kdokoli, jakozto zakaznik jsem defakto podvaden. Ne kazdy je shopen/ochoten krizove po internetu dohledavat, ze nabizeny produkt ma opravdu vlastnosti, ktere prodejce deklaruje.
ad 6) ja bych se toho zase tak nebal, oni totiz tihle vsemozni prostrednici ve finale casto realneho dodavatele stoji vic, nez kolik vygeneruji.
Ad 1 - jenže pro "univerzální výdejní místa" typu Uloženka se obvykle musí balit také, není to jen o předání krabic bez práce.
Balné odpadne jen u opravdu vlastních výdejních míst, kde to má daný eshop pod kontrolou, ale upřímně - náklady na balné budou ucela jistě menší než náklady na pracovníky výdejního místa (o nájmu a energiích nemluvě). Otevřeně si to vaše tvrzení, že při jistém objemu vyjde pobočka výhodněji dovolím označit za nereálné, čistě ekonomicky to prostě nesedí. Jistá naděje je v tom, že opravdu bude hodně zákazníků, kteří nakoupí právě jen kvůli přítomnosti odběrného místa a tím se tedy zvednou objemy, ale v praxi je to asi dost sporné a hlavně jak tu padlo - trochu to popírá celý princip eshopu.
Ad 5 - pokud berete jako podvod každou chybu v popisu, tak pak se klidně dostanete na 95% ne-li více :-) Ony jsou mimochodem často dost zavádějící i oficiální materiály výrobců a nadávat za to prodejci mi přijde přeci jen trochu přehnané. To samé v reklamacích - nevěřím, že se vůbec najde nějaký eshop, kde by se nenašel aspoň někdo ukřivděný, to ale přece není totéž, jako záměrná nesolidnost...
Pod pojmem podvod si představím přeci jen trochu větší kalibr chyb a tady musím zaklepat na dřevo, že jsem se za posledních několik let opravdu rozzuřil vlastně jen jednou (totální lhaní o možnostech dodání, v tomto případě i v přímé komunikaci, nešlo jen o nešvar s informacemi přímo v eshopu). Když to vezmu do relace s tím, kolik jsem toho po internetu nakoupil, tak problémy nedělají ani 10%, u méně zkušeného zákazníka to možná skočí trochu nahoru, ale nevěřím, že přes 20-30%.
Ano, s tímhle názorem 100% souhlas. Už dlouho jsem nečetl takhle srozumitelně popsanou pravdu. Naším jednáním jsme vytvořili, bohužel, pěknou žumpu pro ty, které máme nejraději - děti a jejich děti. Lituji je, je mi z toho smutno,oni budou muset podvádět bližního svého. Díky pane Hlavenko, a přeji Vám hodně zdaru.
Jak to bylo je jednoduché. Koupil jsem zboží v OBI, řádně zaplatil a pak se přitočila ochranka, jestli bych mohl ukázat. Ukázal jsem, ochranka ho sebrala s tím, že je ukradeno a toho se držela po celou dobu vyšetřování.
Důkazy, že něco není v nepořádku neměla žádné, prostě poprvé narazili na člověka, který se rozhodl už z principu to policejně řešit, na což nebyli zvyklí. Byli zvyklí, a není divu při charakteru českých zvyků, že každý prostě sklapne a hotovo.
Oficiálně nedodali jediný důkaz, že by něco bylo v nepořádku, a to měli k dispozici mé ukradené zboží, a celý kamerový systém. Záznamy se ovšem raději „ztratily“. Já jsem dodal pokladní stvrzenku, a výpis z bankovního účtu, že OBI dostalo peníze. Ochranka a OBI u úředního jednání ani nevědělo, co za zboží jsem měl údajně ukrást, a ani co mi sebrali (sebrání nepopírali). Připravili si akorát ceník, jaká je škoda, jak k němu došli, nedokázali vysvětlit.
Mám k dispozici všechny dokumenty k celému vyšetřování, a až se mi trochu pracovně uvolní ruce, zveřejním vše na svém webu. Jako protiváhu ke lžím obchodníků o tom, jak se tu krade, a také jako důkaz, že ochodníci v Česku potřebují hodně zkrátit řetěz přes všechny plačky, co tu jsou.
Kdyby měl nějaký server zájem, rád všechny dokumenty pošlu. Aby viděli, jak se ti „podniká“ a jak se opravdu zachází v Česku s řádně platícím zákazníkem.
To, že se v Česku krade daleko méně v obchodech, než jsou oficiální statistiky jsem velmi přesvědčen. Nicméně kolik opravdu dokázat nemůže nikdo, protože lživé cinknuté statistiky obchodů a ochranek nemají smysl a já nad tím nevládnu.
Jednoduše OBI Prostějov mi ukradlo řádně zaplacené zboží, a vrátilo ho do prodeje. Za stejné zboží se tedy zákazníkem nechalo zaplatit 2 ×. Alespoň taková byla představa správného podnikání ředitele OBI Prostějov. A zřejmě se mu líbí dále.
"V česku je obchod podvod. A když někdo upozorňuje na obchod, zvedne se spousta chydých duchem, a začne řvát, že chcete trestat úspěšné, a že je to čecháčkovská závist, a bé, bé, bé, fňuk, fňuk, fňuk, to jsou ti hnusní čecháčci."
Přitom Vy ale neděláte nic jiného. Také brečíte jak Vás všichni okrádají. Působíte na mně jako zákazník, který sjíždí srovnávače, prioritou je cena, ale čekáte maximální úroveň služeb. To se pak nedivte, že máte špatné zkušenosti. Ono totiž, všechno něco stojí. I ta podpora.
"Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích."
Předpokládám, že jste svéprávný a máte rozlišovací schopnosti vyvinuté natolik, že plesnivé potraviny sám a dobrovolně nenakupujete.
"A dokud tyto plačky budou platit, a dokud se jasně neukáže, kolik podvodů a kriminality je skryto za českým podnikáním – nic se nezmění. Nelze si vážit českých podnikateů ani boháčů, protože všichni až na statistické výjimky jsou jen podvodníci par excellance. Na rozdíl od zahraničí, kde lze najít mnohem více morálních příkladů."
Trochu naivní, ale v závěru jste nepřekvapil. Máte ale skvělé nápady, co všechno ostatní dělají špatně, tak proč to v podnikání nezkusit sám. Pokud máte pravdu, tak těch 90% podvodníků svým přístupem do roka zlikvidujete.
PS: Předpokládám, že sám se nenecháváte zaměstnávat u některého z těch zlých a špatných. :)
tak ted zrovna shanim fen cena datart 619.- (neni na nej zadna akce ani vyprodej) ten samy v alze 699,- ( a to je v akci s 26% slevou) tak asi tak k tomu zda maji pravo eshopy na zisk... :D NA TOAKOVEJ ANI NÁHODOU ;) (jinak na heurece stoji od 590,- ,ale v obchodech kde NELZE zdarma vyzvednou, jen pres predrazene postovne)
„Možná je to tím, že ten německý zákazník není takový magor jako český a do krámu který prodává plesnivé potraviny prostě už příště nepůjde. A krám se buď musí výrazně zlepšit, nebo prostě krachuje.“
Ne vše poznáte na první pohled. Právě od toho jsou inspekce a úřady, aby osolily takové pokusy obchodníkům, i když je zjistíte až později.
qqq
„To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.“
Myslím, že je to častá zkušenost. Jen obchodníci se naučili dělat plačky – a v médiích neustále píší, jak čecháčci to a ono, a jací jsou chudáci.
Ochranky potřebují vykazovat činnost, tedy potřebují mít určitý počet zlodějů. A ono jich tolik není. Ochranka je externí firma. Co tedy ochranky udělají a dělají zcela běžně? To co mě.
Nevěřte žádným povídačkám v médiích o tom, jak se krade v obchodech. Realita je možná tisícinová, zbytek je „podnikání“ ochranek, které dělají zloděje z nevinných lidí. Děkuji Samcore, děkuji OBI, za prohlédnutí, jak to u nás chodí.
U mě se ochranka OBI navíc pokusila zatáhnout kamsi do nějaké místnosti kamsi, ale při pohledu na mou figuru a mé jasné ne si to neodvážili.
Nicméně člověk, protože řádně zaplatil, tak na žádost ochranku zboží ukázal. A tím o něj přišel. Když se začnu rvát s ochrankou, budu mít oplétačky se zákonem. Když jsem je tedy nahlásil na policii, česká policie a přestupková úřad v Prostějově stála za OBI a zboží jim nechali. S výsměchem mě odkázali na soudní žalobu.
Ochranka dokonce ztratila záznam z kamer, protože se „rozbilo PC“, ale přítomní policisté si pamatovali, když ho tehdy shlédli, že žádná krádež tam nebyla.
Jednoduše obchodníci lžou. Jen na lupě tu máte tento měsíc několik falešných plaček českých obchodníků. Jenže exkrementy mnohonásobně víc páchnou na obchodnické straně, než na zákaznické. Ale média to nepíší, protože lžou také.
„To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.“
Jen dodatek.
Ochranky to mají vymyšlené tak, abyste byl v důkazní nouzi.
Chodí zásadně ve dvojicích, takže při jakékoli výpovědi jsou to 2 svědkové proti vám, a vy jste jen jeden.
Pak mají kamerové záznamy, které buď ukáží proti vám, nebo se „mohou ztratit vinou poruchy PC“, když se nehodí.
Ochranky dále zneužívají dobroty lidí. Snaží se vás vyzvat, abyste s nimi šli někam do temné místnosti kdesi v prostorách obchodu. Tam byste měli dalších několik protisvědků.
Pokud se pokusíte odejít, snaží se to zaonačit tak, abyste se jimi museli prodrat, což svědecky dosvědčí jako napadení ochranky.
Při tom divokém západě, který tu je, bych doporučil ochranky zcela ignorovat. Protože to nejsou hlídači proti zlodějům, ale v primární řadě vyráběči zlodějů. Oni potřebují vyrábět zloděje z lidí, protože jinak by si nevydělali. A když ne zloděje, alespoň násilníky.
Tomu všemu se mi podařilo díky doslova milostivé intuici shora vyhnout.
Ale oficiální statistiky a plačky obchodníků jsou smyšlená číásla agentury baron Prášil.
aabbccdd
Jinak řečeno, obchodníci potřebují 100 × větší bič na ně, než na ně v tuto chvíli je. Je to nejenom pro dobro zákazníků, ale i pro dobro obchodníků. Protože jakmile se podvody přestanou vyplácet, tak začnou obchodníci i více prosperovat.
Ten ruský divoký západ, který tu obchodníci provozují poškozuje všechny.
„5) K poněkud extrémnímu názoru (anonymní diskutující), že "90% českých obchodníků jsou podvodníci" bych jednak dodal, že to neodpovídá zkušenostem nejen mým, ale zřejmě i ostatních zdepřítomných čtenářů a diskutujících. Ale váš dojem je váš dojem, neberu ho. Spíše je důležité říci, že v internetových obchodech je zákazník docela silně chráněn - výrazně silněji například v reklamacích než u obchodu kamenného.“
Pokud ověřitelně lžete v ověřitelných faktech, je docela, pane Hlavenko jisté, že lžete i v tom ostatním.
Doporučil bych se neztrapňovat, protože ten anonymní diskutující je v každém příspěvku podepsán, totiž „Miloslav Ponkrác“, jak si můžete klidně ověřit.
Pokud nemáte dostatečné kognitivní schopnosti, doporučuji vám příště na pokusy se ztrapněním protistrany slovem „anonymní diskutující“ se příště vykašlat. Já, jako autor tohoto příspěvku nemohu za mentální handicapy ve vnímání, které má pan Hlavenka. ale je to jeho chyba.
Miloslav Ponkrác
Papež František se rozhodl, že letos svatořečí všechny české obchodníky a všechny ředitele českých poboček, protože jsou to dokonale čistí andělé a jejich svatozář svítí do dálky. To jen pro vaši informaci.
V Česku jednoduše není ochrana zákazníka. Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích.
V zásadě nežijeme v civilizované zemi, ale v Rusku (a to ještě Rusko je na tom možná lépe). Právo je tu nevymahatelné, a i když tak velmi draze.
90 % obchodů, které se tu dělají jsou podvody, které by v civilizované zemi skončily před soudem s úspěšnou žalobou. V Česku se ovšem i před soudem směje podvodník.
A obchodníci toho využívají. To je celé.
Velké firmy už dokonce podvod mají jako základní metodu podnikání. Takový Samcor, který dělá ochranku velkým obchodům, třeba OBI, jsem měl tu čst poznat na vlastní kůži. Řádně jsem zaplatil zboží v OBI Prostějov, ochranka mi ho sebrala, OBI zboží vrátil do prodeje a obvinil mě z krádeže. Nahlásil jsem to na policii, přidal důkazy včetně výpisu platby kartou a najal si právníka. Všechny úřady lezly na ruku OBI od policie, přes přestupkový úřad. Zboží jsem nedostal, OBI ho prodal 2 × (nový způsob kapitalismu kreativně založeného OBI) a byl jsem odkázán na další soud o náhradu škody. Tem by mě stál tolik, že to nemělo smysl.
Takže já už ty plačky obchodníků, o tom, jací jsou čeští zákazníci, či jak se krade, beru jen jako lži.
Jednoduše podvod se stal základním českým způsobem podnikání českých obchodníků. Takto se loajalita samozřejmě nevybuduje. To ovšem pan Hlavenka nevidí v účetnictví.
Rozkvět kapitalismu v USA vznikl na základě idey o fair-play a win-win podnikání. Alespoň byla snaha, a rozkvět se tehdy dostavil.
V česku je obchod podvod. A když někdo upozorňuje na obchod, zvedne se spousta chydých duchem, a začne řvát, že chcete trestat úspěšné, a že je to čecháčkovská závist, a bé, bé, bé, fňuk, fňuk, fňuk, to jsou ti hnusní čecháčci.
A dokud tyto plačky budou platit, a dokud se jasně neukáže, kolik podvodů a kriminality je skryto za českým podnikáním – nic se nezmění. Nelze si vážit českých podnikateů ani boháčů, protože všichni až na statistické výjimky jsou jen podvodníci par excellance. Na rozdíl od zahraničí, kde lze najít mnohem více morálních příkladů.
"Je jedno, zda je e-shop od vás jeden kilometr nebo tři sta, na rozdíl od kamenného krámu. (Proto také velké české e-shopy jdou do budování vlastních „výdejen“, spíše ovšem prodejen, byť tím trpí hodně provozní náklady)."
Pokud by to bylo skutecne jedno, pak eshopy nebuduji vlastni kamenne vydejny.
Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit.
Dyť u nás taky topí, seč můžou. Udělujou pokuty až v řádu několikaminutového obratu jedná prodejny. :-D
Měl jsem pod palcem jeden z top 5 eshopů v ČR, který má zároveň největší počet kamených prodejen (t.č. >70). 80 % lidí si vyzvedává zboží na těch kamenných prodejnách. Takže ano, je to argument. Lidé si chtějí zboží prohlédnout, osahat, zaplatit na místě až když je všechno v pořádku ... je to pro ně lepší než nespolehlivá pošta.
Článek vyznívá tak, jako by snad bylo zákazníkům jedno, jestli nakoupí z eshopu A nebo B. Sám mám pod palcem hodně eshopů a mohu vám říct, že tak to ani náhodou není. Konverzní poměry se liší klidně násobně - silná značka s pozitivními referencemi má běžně troj či čtyřnásobný konverzní poměr oproti jinému eshopu bez silné značky. A já říkám, díky bohu.
Jediné, kde se to stírá je při využití Heuréka Košíku, ale takových nákupů je díky bohu relativně málo (max. nízké desítky procent).
ad 2)
To, že se výrobky různých značek vyrábějí na stejné lince, vůbec nemusí znamenat stejnou kvalitu.
Lišit se může:
- použitý materiál (to většinou není velký logistický problém)
- výstupní kontrola a parametry dobrý/zmetek
Střední hodnota i rozptyl kvality se i z jedné linky může lišit celkem dost. Ale samožejmě může mít člověk štěstí a chytit dobrý noname kus a smůlu chytit špatný značkový kus, ale to už je život.
Nějaký takový systém už jsem naprogramoval, takže mluvím z vlastní zkušenosti :-)
Další rozdíl může být v zákaznické podpoře a servisu atd.
80% kradezi v obchodech maji na svedomi jejich zamestnanci, coz je opakovane prokazovany fakt. Ochranky se na tom pak velmi casto podileji i vice nez 50%. Onehda mi dokonce nekdo vypravel, ze po te, co se rozhodl kradezim ucinit pritrz, a najal si nejakou firmu, nainstaloval kamery ... tak mu kradeze nekolikanasobne stouply.
přesně tak především je potřeba být dobrý obchodník mít kontakty, vědět kde seženu dodavatele s lepšíma cenama než má konkurence a ne zajít do nejbližšího "velkoobchodu" naflákat pomocí copy&paste do e-shopu na míru za statisíce popis zboží z velkoobchodu či od konkurence a pak čekat, že mi to bude vydělávat, když vlastně nejsem schopen zajistit solidní nákupní ceny přímo od výrobce....
Jiste, ale logisticky jednodussi a levnejsi je vyrabet vsechno stejne. Viz treba vyroba CPU/GPU. V prvni fazi vyroby je zmetkovost vyssi, ale zcela obecne se da rict, ze ve vetsine pripadu at uz si koupite libovolny model z rady, dostavate zcela funkcni plnohodnotny vyrobek, ktery je bud jen oznacen jako horsi nebo je jeho cast deaktivovana a to vyhradne z marketingovych duvodu.
Proto jsou mezi overclockery casto nejpopularnejsi nejnizsi modely rady, protoze skytaji nejvyssi potencial. Pochopitelne s rizikem, ze dany kus skutecne vic nezvladne.
Dokonce se nekdy stava, ze vyrobek vyrabeny jako noname v nejake licenci znackoveho vyrobce je lepsi, nez logem oznaceny. Parkrat jsem narazil na elektroniku, kde kousek s logem vykazoval chyby, ktere kousky bez loga nemely.
Díval jste se někdy, kolik z těch lidí si zboží prohlíží, osahává a platí až poté? Minimum. Přijdou, zaplatí, vyčkají frontu o něco menší než na poště, dostanou krabici, odchází. Spíš je to o tom, že je to prostě časově a cenově výhodnější, než platit dopravu poštou/kurýrem. Kdo si může nechat posílat věci do práce nebo je doma, ten si to nechá poslat, ale takových lidí je menšina. Není to o tom prohlížení a osahávání a jistotě. Takových lidí je minimum, co přijde do prodejny a tam teprve vybírá a s obchodníkem objednává - ty primárně ani nezajímá eshop, ale že je to obchod nějaké známější firmy, která drží sklad jako kamenná prodejna.
Mají nudný život a hodně času a tak si něco objednají a skočí pro to osobně. Důležité je vědět, s čím lidé tenhle odběr obvykle spojí - s návštevou fast foodu. Den je zabitý a hlava rodiny může tvrdit, že zorganizoval pro rodinu zážitek. Kdo má málo času a ten investuje do vydělávání, tak si zboží nechává poslat.
V tomto oboru podnikani se ale taktez ve velkem podvadi - zarnym prikladem budiz Alza. Zcela bezne pozaduje priplatek za "prodlouzeni zaruky" u produktu, na ktere dava 3-5let garanci vyrobce.
Osobne jsem pak garance vyrobce vyuzil nekolikrat, a nikdy s tim nebyl zadny problem. Stacilo onu vec (hdd/gpu) zabalit, poslat (1x cr, 1x de) a do tydne dorazila zpet nahrada. Tedy reakce byla defakto nekolikanasobne rychlejsi, nez "standardni" prubeh zakonne reklamace u prodejce.
Ono se staci podivat, kolik eshopu tvrdi, ze ma produkt skladem. Pokud ma nekdo produkt skladem, tak ocekavam doruceni jeste dnes, nejpozdeji zitra.
Pak samozrejme nasleduji vsemozne vymluvy na tema ze nelze na webu zobrazovat aktualni stav skladu, ze je zbozi v externim skladu atd. aby z toho nakonec vysla ta realita, ze teprve v okamzik objednani shop zbozi objedna nekde v tramtarii, a kdy jej bude mit aby mi jej mohl poslat vlastne vubec nevi.
Zajimave to je predevsim v souvislosti s tim, ze pri nekolika desitkach objednavek v zahranici mi vzdy nejpozdeji druhy den prislo nejake tracking ID. A velmi casto mi produkt dorucovany pres 1/2 planety dorazi driv, nez od dodavatele, ktery sidli doslova za rohem. Zazil jsem uz i takove objednavky, kdy me (US) prodejce do nekolika minut kontaktoval, vyzadal si prislusne detaily a za dalsich par minut jsem mel plne funkcni SW cast objednavky, HW dorazil za 3 dny.
Tudiz mne opravdu dojima neustaly plac ceskych shopu.
Ad chyby popisu, pokud vznesu na prodejce zcela konkretni dotaz, ocekavam zcela konkretni odpoved, v horsim pripade ve smyslu "nevime". Ne ze me bude poucovat na tema co umi ci neumi ten ktery protokol, kdyz me zajima, zda neco zcela konkretniho (neuvedeno v popisu) umi zcela konkretni produkt. Chcete vedet zda TV o ktere uvazujete umi 1:1 pixel mapping? Prodejce vam zacne vysvetlovat, co umi hdmi ...(casto stim, ze jste prece uplny idiot, kdyz si to neumite najit).
Mě třeba jako něco, co je na hraně podvodu, připadá, když mi eshop nabízí "prodloužení záruky" za příplatek. V naprosté většině případu, kdy jsem se začal zajímat o podmínky, tak se ukázalo, že se vlastně nejedná o prodloužení záruky, ale o jakési pojištění zajišťované třetí stranou. Když mi po dlouhém dohadování zašlou detailní pojistné podmínky, nestačím se divit, co všechno je z plnění vyloučeno. Chápu, že by se lidi asi zarazili, kdyby se to místo "prodloužení záruky" jmenovalo třeba "(omezené) pojištění poruchy".
Ale zase bude od začátku jasné, že se ve skutečnosti nemůžu dovolávat záruky, protože se jedná o úplně jiný typ smluvního vztahu.
Mám zkušenosti z obou stran barikády a nevidím tak černě. :)
1) popis mají většinou eshopy stejnej a když ne, je to snůžka prodejních argumentů - neřídím se jiím. Není nejmenší důvod. Výrobce ani prodejce žádnou věc hanět nebude.
2) Ano značka prodražuje zboží, úplně všude a jak říkáte, jde jen o to, jestli dostanete něco navíc! V sortimentu který prodáváme (hobby apd.) Tak si myslím, že značka má smysl a dostanete slušnou protislužbu. (doživotní záruka, prodloužená záruka, dostupnost ND..)
3) Reklamace, jednání zmíněného eshopu neznám, ale z vlastní zkušenosti jako zákazník i prodejce, mám většinou dobré zkušenosti. Dle mého se eshopu nevyplatí si popudit zákazníka nekvaltním řízením - sporem. Ale chápu, že dost často tohle prostě e-shop ovlivnit prostě nedokáže - maximálně následně a tím, že přestane dané zboží prodávat.
Tady si zkuste najít názor od někoho z většího autoriz. servisu a možné budete koukat, proč je "tolik" zamítnutých reklamací.
autor si plete jablka s hruskama a ocividne nikdy v nicem sam nepodnikal, protoze vubec nevi ktera bije. Obslehnout do tabulky udaje verejnych ucetnich zaverek z justice je sice pekne, ale nic nevypovidajici. Nezna podvojne ucetnictvi, coz je v poradku, ale pochopit, ze cifra vysledku hospodareni nevypovida o tom, jak firma "vydelava" nebo "nevydelava" ....to dokaze pochopit i lajk. Netusi kolik je co, jestli probehly investice, sklady nebo nemovitosti, kolik zdroju dal do firmy majitel a jak je takova transakce zauctovana a jak proudi zpet, jak a cim se optimalizuje, pojem cizi zdroje je taky vykreslen uplne mimo. Podivat se na justici na cislo obrat a na cislo vysledekmuze kazdy, ale pokud do toho nevidim primo, nic mi to nerekne. Zbytevny clanek.
Nakupování nemusí být zážitek, stačí, aby to nebyl opruz. A mnohý obchod, který na mě zkusil aplikovat, ehm... intenzivní marketing - buď po prvním nákupu, nebo proto, že si on někde koupil moji e-mailovou adresu - už mi nikdy nic neprodal. Na podobné zážitky nezapomínám.
"Mít třeba německý obchod několikrát po sobě plesnivé potraviny, pak německé úřady takovému obchodu zatopí natolik, že se bude divit. To není jen v zákonech a vyhláškách, ale v jejich uplatňování a účinných sankcích."
Možná je to tím, že ten německý zákazník není takový magor jako český a do krámu který prodává plesnivé potraviny prostě už příště nepůjde. A krám se buď musí výrazně zlepšit, nebo prostě krachuje.
"třeba OBI, jsem měl tu čst poznat na vlastní kůži. Řádně jsem zaplatil zboží v OBI Prostějov, ochranka mi ho sebrala, OBI zboží vrátil do prodeje a obvinil mě z krádeže. Nahlásil jsem to na policii, přidal důkazy včetně výpisu platby kartou a najal si právníka. "
To zní hodně divoce. Jen ale nechápu už ten základ že vám ochranka něco sebrala. Na nic takového nemá právo a pokud se o to pokusí tak OKAMŽITĚ volám policii. Žádné pozdější hlášení a podobně.
Delam v male firme provozujici IT eshop s kamenou prodejnou a servisem, ohledne tech informaci je to blby, vetsina mensich kramu si pronajima databazi k eshopu od velkoobchodu, kde jsou ty informace, ze abysme to mohli delat rucne, tak bysme na to potrebovali dalsi 2 lidi a to se kvuli nizkym marzim nevyplati.
Děkuji za zajímavou diskusi, která se zde rozvinula, vyjádřím se souhrnně k pár věcem.
1) Ekonomická otázka "výdejen" zboží. Není samozřejmě pochyb o tom, že zvedají tržby eshopům, ale ptám se, zda cena, kterou za to eshopy platí, není příliš vysoká. Je to ukousnutí z marže (které u zásilky není - tam se naopak ještě vydělá na poštovném, které e-shop účtuje dráž než sám platí). Samozřejmě že e-shop dělá ekonomické propočty, je otázka, zda dokáže i včetně rozpouštění provozních a jiných nákladů vždy korektně vypočítat profitabilitu "zásilkové" a "výdejnové" větve či divize své firmy. Já jsem se v několika případech setkal s tím, že to eshopy ani takto nedělí (s odkazem že "by to bylo moc složité"). Mám přitom současně pocit - nemusí být vždy pravdivý - že velké eshopy hodně touží po tom růst a zvyšovat čísla, zvyšovat obraty, za každou cenu, jako hlavní imperativ, a že tomu podřizují i strategii budování těchto výdejních míst.
2) Současně, zdá se mně, velké e-shopy si jsou velmi dobře vědomy toho, za jakou částku se prodal Mall.cz a a namísto hledání setrvalé, bezpečné profitability trošku sní o tom, že i oni prodají ztrátový e-shop s miliardovým obratem za miliardu a půl. Tj. "nevadí že prodělávám, však Mall taky prodělával a kolik za něj pak majitelé dostali. Hlavně že rostu".
3) Je mně naprosto jasné, že řada zákazníků by takřka nemohla nakupovat na Internetu, pokud by fungovala jen dnešní úroveň logistiky, tj. "dopravím ti to kdy my chceme a ne kdy chceš ty, nejlépe tobě domů někdy dopoledne, kdy jsi v práci". Pro řadu dalších z nich ale je výdejní místo jen pohodlím - sice skvělá služba zákazníkovi, ale, opět, za nemalých nákladů prodejce.
4) Jak zde uvedl jeden diskutujících: " Fyzická přítomnost internetového prodejce je pro mě plus, za které si většinou rád něco připlatím." To je zajímavá bizarnost: nakupujete na Internetu, abyste si pak popovídal s člověkem. Chápu, že to tak leckdo cítí - nic proti, je to autentické - ale myslím, že to představuje spíš jakési přechodné období.
5) K poněkud extrémnímu názoru (anonymní diskutující), že "90% českých obchodníků jsou podvodníci" bych jednak dodal, že to neodpovídá zkušenostem nejen mým, ale zřejmě i ostatních zdepřítomných čtenářů a diskutujících. Ale váš dojem je váš dojem, neberu ho. Spíše je důležité říci, že v internetových obchodech je zákazník docela silně chráněn - výrazně silněji například v reklamacích než u obchodu kamenného.
6) Tomáš Kapler: Tomáši, už jestli říkáš, že zákazníků s Heuréka košíkem je "zaplaťpámbů málo" a pak řekneš, že jsou to nízké desítky procent (tedy 20-30%?) - na to, jak krátce tu Heuréka košík je, tak to tedy já říkám "potěš pámbu". Kolik to bude za pět let? Možná 80%? Nevím, jestli i pak budeš říkat "díky bohu".
Konverzní poměr stavíš jako fetiš, ale je to velmi nejednoznačná veličina. U jakého zboží? Za jakou dobu? V jakých cenách to zboží bylo? Víš sám, že konverzní poměr lítá nahoru dolů.
Je jasné, že značka má smysl - ale její budování je nesmírně drahé a dlouhodobé. Už to, že například Alza má 3x větší konverzní poměr než nějaký neznámý eshop s elektronikou, je spíše potvrzením mého názoru než tvého - fakticky by ten no-name obchůdek měl být úplně ze hry. Ale on má třetinovou konverzi jako Alza, plus mu ještě dají přednost zákazníci Heuréka košíku! Tohle je přece dost zásadní jev.
Pokud to zboží tady nikdo nenabízí, pak to je asi tím, že tu není přítomna podpora od výrobce.
- není servis
- není ponětí o značce mezi zákazníky
- není dovozce (sklady, dodací lhůty)
- není přeložená dokumentace
- nemusí být v pořádku certifikace
To všechno značně zvyšuje vstupní náklady pro obchodníka. Pro malého obchodníka nepřekročitelně. U nějakých hadrů je to jedno, u elektroniky je to zásadní.
Jen zaměňujete příčinu a následek. Kvalitu ničí zákazníci, tím co kupují a čemu dávají přednost, obchodníci a výrobci se pouze přizpůsobují, zákaznickým preferencím. To je krásně vidět na potravinách v řetězcích. Proč je to v ČR nějak, a ty samé řetězce v Rakousku, Německu nebo Polsku prodávají jinak kvalitní zboží? Zákony a vyhlášky v tom nehledejte.
To stejné je s reklamacemi nebo odíráním zákazníků vůbec. Lidé si jen stěžují, zanadávají si, u piva to řeknou kamarádům, nebo doma příbuzným, ale to je vše. A to nejen u nekvalitního zboží, za pár stovek, lidé se nebrání i když je odrbou o tisícovky za náklady s bydlením. Nebo když obchodní řetězec prodává zkažené potraviny, provalí se to a co se děje? Zákazníci ho opustí? Houbelec, stačí měsíc počkat, dát do letáku nějakou super akci, pár šuntů zdarma a mají zase narváno, morálka a čest nikoho nezajímá.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.