Mně teda kriminální minulost asi nevadí. Vadí mi kriminální přítomnost - když mě řidič okrade. A v aplikaci mohu dát zpětnou vazbu a takový řidič prostě brzy skončí, pokud to udělá více lidem! Kvasničkova aplikace se s např. s Liftago nedá srovnat. Já chci mít možnost volby řidiče, auta i ceny.
Taxikářům nejde o ovládnutí trhu? Uberu nejde o zákazníka, ale vám jo? Vám nejde o prachy? Ale no tak...
Jinak zbytečně to přeháníte. Vám prostě vadí, že je to skutečná konkurence a snažíte se najít pseudoargumenty, proč by neměli jezdit. Jenže pro zákazníka je Uber vhodný a výhodný. A to je to co rozhoduje. Zákazník rozhoduje. Tak se holt taxikáři přizpůsobí a umravní, nebo Uber vyhraje. Jednoduchý.
A třeba argument, že když Uber zničí taxi, tak plošně zdraží? Nic nebude bránit tomu, aby vzniknul Uber II. nebo jakákoli jiná forma sdílení a dopravy lidí.
Připadáte mi jako dělníci, kteří chtěli zničit parní stroje, protože si mysleli že jim berou práci.
Myslim, ze nejlepsi "skutecne pravdivy a reprezentativni pruzkum, kolik zakazniku ocenuje Uber", spociva v tom, ze se Uberu celosvetove dari a roste, coz dokazuje i to, jak hystericky proti nemu bezne taxi sluzby vystupuji.. Kdyby nemel spokojene zakazniky, nebudou s nim jezdit a taxi hysterie nebude. Je to uplne zbytecna diskuze.. videli jste nekde, ze by nejake treba autobusove spolecnosti protestovaly proti sluzbam typu BlaBlaCar ? Kdyz budu stopovat u cesty a nekdo me zastavi a sveze me, jaky je rozdil proti Uberu ? V podstate jen pozitivni - nemusim stat u cesty a stopovat, proste tento krok preskocim v aplikaci k tomu urcene, navic mam jistotu, ze ridic, ktery me poveze, byl Uberem provereny apod. a za to jsem klidne ochoten zaplatit..
Ridici jsou Uberem overovani - a to jak v registru prestupku, tak v trestnim rejstriku. Auta overuji dostupnymi prostredky, tzn. pokud se nekomu podari u nas prihlasit kradene auto a je korektne zavedeno v registru, opet to neni problem Uberu.. Nehledejte nesmyslne argumenty, resp. je neprebirejte od nesmyslu sirenymi taxikari..
Co nadelate, kdyz se dva dohodnou a placnou si rukou. Uvedu priklad:
Zcela jiste existuji zakaznici, kteri chteji jezdit pouze v luxusnic tride (BMW, Mercedes ...atd.) Najdou si sveho "taxikare" a jemu plati domluvenou cenu. Pravdepodobne vyssi nez 28Kc/km, ale to je jejich vec kolik si dohodli.
Na druhou stranu chudy studentik po vecerni veselici vezme za vdek treba felicii, protoze mu taxikar nabidne nizkou cenu napr. 10Kc/km. Predpokladam, ze i felicie ma STK+ME, ale nema klimu, nema airbagy, skace jak koza, ale doveze. Opet si placnou rukou.
Co s tim chcete delat. Co je spatne, kdo komu ublizil? Jsem toho nazoru, ze spokojeni jsou vsichni ctyri. Pokud zaplati dane tak i MF.
Rovna pravidla ano, ale museji byt opravdu zakladni. Cosi jako minimalni standardy do podnikani nepatri (napr. povinna klima)
Taxi najdes na vyhrazenem stani pro taxi, v zacpe te sveze rychleji taxi pruhem a kolik zaplatis zjistis az na konci a kdyz te okrade muzes si jit stezovat leda do lamparny u Uberu kdyz zadas kam jedes vis cenu a trasu predem a stezovat si muzes hned a vsichni okamzite uvidi ze ten ridic je nespolehlivy....Kdyz jedes s kamaradem a prispejes mu na benzin taky hned nerikas ze je to taxi pritom te jen svez z bodu A do bodu B autem pro ctyri....
Tak to rozhodně není. Věřte tomu nebo ne, ale opravdu existuje věc, co se jmenuje smluvní přeprava osob. A NENÍ TO TAXISLUŽBA.
V principu se to liší akorát tím, že u smluvní přepraví nesmíte mít na autě napsané TAXI (auto nesmí být zaměnitelné s taxíkem), neplatí se u řidiče (nedává se řidiči hotovost) a smluvní přeprava není regulovaná.
Smluvní přepravy běžně používají hotely, nebo firmy, které si nechají vozit někam své zaměstnance. Ale jinak to omezeno není.
"Pokud nebudou řidiči co poskytujou de facto stejnou službu plnit stejné požadavky"
Jenže to právě řidiči Uberu a taxi nedělají. Poskytují zásadně jinou službu.
Pokud snad chcete tvrdit že poskytují stejnou službu, tak pak ale musíte dodat že stejnou službu poskytují i řidiči jakýchkoli dopravních prostředků.
Chápu, pravdou je, že já si taxi volám, jezdím v doby, kdy zácpy nejsou, okrádán nejsem (cenově to vychází někde mezi UberPOP a UberSelect) a cenu předem vědět nepotřebuju, ta holt závisí na tom, jak daleko zrovna jedu, tarif je daný a dodržovaný. Ale dobře, uznávám, že někdy o trochu jinou službu jít může (kvůli vyhrazeným místům a pruhům).
Ve vámi uvedeném příkladu jste uvedl příliš málo informací aby byl rozdíl vidět. On nebude vidět ani tehdy když zvolím manželku, přijede auto pro čtyři až pět osob, v němž je jen řidič (manželka), a přepraví mě, přičemž během cesty spolu můžeme pokecat či mlčet, podle toho, jak si sedneme a máme náladu.
-kdyz budu stopovat u cesty a někdo mě zastaví a sveze me, jaky je rozdil proti Uberu ?... Dost podstatný! protože to že někdo stopuje není pro spoustu lidí důvod se tam pro něj stavit a někam ho svést. Právě tenhle rozdíl odděluje spolujízdu a smluvní přepravu. Odděluje sdílení nákladů při jizd ě z bodu A do bodu B od poskytování dopravní služby.
Ohledně spokojenosti se zákazníky , aby to nebylo jako s průměrnými platy... Ona totiž nikde není statistika, která by řekla, že cestovalo ročně x xxx xxx lidí z toho x% tak y% jinak atd... ...statistiku tvoří stejně turisté kteří plácnou za Uber větší prachy z Letiště. Stejně jako třeba lidé co pojedou za menší peníze taxíkem z plesu.
Hájit hystericky Uber jako jedinou správnou a levnou taxislužbu dost připomíná "oblíbené" komentáře že vše na světě vyřeší Bitcoin , Linux, Jabber atd...
Mohu fandit třeba Uberu, ale rovná pravidla snad musí platit pro všechny, ne??? Obsluha v McDonalds co dělá s jídlem a někde jinde v restauraci: obě přece musí mít zdravotní průkaz a splnit základní předpoklady k práci. Nebo snad ne? Nebo si zákazník opravdu přeje jezdit např. s řidiči s kriminální minulostí, příp. pochybně opatřenými vozy? To je u těch tzv. aplikací mimochodem možné, nikdo je když nemají licenci neprověřuje a jejich auta také ne. Pokud nebudou řidiči co poskytujou de facto stejnou službu plnit stejné požadavky, tak žijeme v Kocourkově, ne v solidním státě. Ani nemluvím o tom, že proti Uberu protestuje hromada řidičů (Polsko, Británie, Praha), protože jsou jedním slovem pěkně odrbáváni.
Proto je to taxislužba. Jízda za úplatu v osobním voze je taxislužba. Taková jsou prostě pravidla. Pokud půjdete do hospody, dáte si oběd, a pak budete tvrdit, že jste si dal lejno, protože obědu říkáte lejno, a tak tržba nepodléhá EET, tak je to prostě podobný nesmysl. Uber se přeci nemůže stavět nad zákon a vytvářet si svoje vlastní definice osobní přepravy.
Poskytují stejnou službu. Přeprava osobními vozy do 9 lídí = dle zákona taxislužba. Jiná možnost neexistuje. Ale Uber bude samozřejmě tvrdit, že černé kolečko je bílý čtvereček. Jde mu o prachy a ovládnutí trhu, o žádný zájem zákazníka nejde. Žádný skutečně pravdivý a reprezentativní průzkum kolik zákazníků oceňuje Uber u nás není.