Vlákno názorů k článku Jsme hrdí na náš kapitalismus, řekl šéf správní rady Googlu. Teď se na něj chystá internetová daň od PT - Nevim, proc by velke/stredni firmy mely byt de...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2013 9:19

    PT (neregistrovaný)

    Nevim, proc by velke/stredni firmy mely byt de facto zvyhodneny nad malymi jen diky tomu, ze pro ne neni nejmensi problem si zalozit pobocky v danovych rajich a virtualne vykazovat zisk tam.
    Trebas google, amazon a dalsi IT. Vetsina vyvoje je v zapadnim svete, tj. spolehaji na vyspelou infrastrukturu, vzdelane obyvatelstvo, jakz takz ok pravni prostredi - je to celý ekosystém. To něco stoji a v mnoha zemich velkou vetsinu tech nakladu plati stat. Daň je pro firmy poplatek z toho, že můžou těchto "výdobytků" používat. Nedivím se vládám, že se jim nelíbí, že toho někdo využívá zadarmo. Pokud to firmy dělat nechtějí, tak ať jdou jinam. Že by opravdu přestěhovat vývoj do Činy, Indie a Indonésie nebylo zas až tak snadné, jakmile je potřeba něco víc než manuální práce a přístav?
    Proč Google nedělá vývoj přímo na Bermudách, když tam má registrovánu značnou část svého IP? Že by velikost daně z příjmu nebyla všechno?
    Je až neuvěřitelné, jaké páky má stát na jednotlivce a drobné podnikatele, nadnárodní firmy zcela unikají těm nejzákladnějším pravidlům.

  • 23. 1. 2013 9:30

    W. (neregistrovaný)

    Řešení ovšem není vymýšlet kličky na globální firmy ale snížit nebo ideálně zrušit daně všem co svojí aktivitou posouvají lidstvo dopředu.

    Infrastruktura (tedy síť internet) mají všude ve vyspělém světě naopak soukromé firmy, státní není ani jedna.

  • 23. 1. 2013 10:23

    PT (neregistrovaný)

    Ad infrastruktura - a co trebas CESNET nebo GEANT? (i kdyz uznavam, ze pripojit se muzete pouze pokud "bádáte")

    Ad ruseni dani. Jak urcite kdo posouva lidstvo dopredu? Je to napr. Google? A co Amazon? A co Mall.cz?

  • 23. 1. 2013 10:36

    W. (neregistrovaný)

    Kolik lidí je v ČR připojeno přes tyto subjekty? Skoro nikdo. Což snad jako argument stačí.

    Google určitě posouvá, stejně jako Amazon a další služby, které umožnují lidem zjistit nebo koupit co chtějí. Narozdíl od států, které lidem jejich peníze kradou a nazpět vracejí často služby, které nikdo nechce. Do toho zcela nelogicky daní práci a aktivitu (ačkoliv to nedává žádný smysl) a nedaní kapitál a majetek (přičemž s zachováním majetkových práv má stát (tedy my všichni) nemalé výdaje.
    Konečně o tom, co si myslí jak podnikatelé tak zaměstnanci o výši svých daní a adekvátním servisu za ně si lze pěkně dovodit z rozšíření švarcsystému, z ochoty nakupovat bez DPH a bez "papíru" a bez spotřební daně atp.

  • 23. 1. 2013 9:35

    Pavel (neregistrovaný)

    Souhlasím. A nejsou to jenom "nenasytné státy" kdo se na to dívá se znepokojením. Stačí si přečíst co si o Doble Irish and Dutch Sandwitch myslí takové bašty kapitalismu jako komentátoři Financial Times.

    Jestli něco potenciálně likviduje kapitalismus a svobodu, není to hamižnost státu...

  • 24. 1. 2013 4:55

    ZP (neregistrovaný)

    Ano, souhlasim, neni duvod, aby velke firmy mely mit vyhody oproti tem malym. Takze snizme dane vsem. Infrastruktura necht je soukroma a o svoji vzdelanost necht se za sve stara kazdy sam.

    Pokud nadnarodni firmy zcela unikaji a stat na ne nema paky, neni to az tak docela spatna zprava, vyplyva z toho jedno -- vzit si z nich priklad a pokusit se o totez, ne sedet a nadavat, jak nic nejde :-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).