Tomu se ovšem říká ukázkově si nasrat do vlastního hnízda, že? Brečíš tady jací jsou autoři a vydavatelé nenažranci, že mají snížit cenu a pak začneš něco o tom, že marže je plus mínus 30% v průměru. To je poměrně zajímavá úvaha, nakladatelé / autoři na ni nárok nemají, Alza jo?
Člověče ty jsi fakt případ...
Naivisto ... marze pod 10% = ztrata. To sice neznamena ze nejake produkty nejsou prodavany i s 0 (pripadne cas od casu i s marzi zapornou), ale minimum proto aby se firma uzivila je tak +- 30% !prumer!.
To se samozrejme tyka i elektroniky a PC komponent. Alza prodavala s 10% v dobach, kdy sidlila v jedne mistnosti a byla to vicemene one man show. To si uz davno nemuze dovolit.
"Za každý prodaný e-book náleží prodejci rabat v průměrné výši 35 %, což je 43 Kč (...) Anebo se seriózně zamyslete nad tím, kolik asi je zapotřebí vynaložit peněz za dostatečně výkonný hardware, vývoj software, správu titulů, zákaznickou podporu, reklamu, nájem a platy zaměstnanců."
Čím to že ostatní eshopy mají marži v jednotkách procent, při náročnější logistice (prodávají "reálné" zboží místo "virtuálního"), a vesele fungují?
Ne, myslím že 35 procent je úplně mimo, a že dlouhodobě nemá šanci marže nad 5 procent. Snad s výjimkou titulů, kde jde hodně peněz do reklamy (ale jaké procento titulů to je?)