je to přesně jak pravíte.
dnešní vydavatelé e-knih jsou ve stadiu knihařského byznysu před vynálezem knihtisku, kdy ručně opsat knihu s malovanými iniciálami trvalo i několik roků práce superplacených profesionálů, a pak ta kniha stála jako poplužní dvůr. náklady jistě opodstatněné.
ale seriozní prachy vydělal až ten, kdo přinesl lidem hory sraček vázané v paperbacku.
a na čem vydělávají piráti? chtělo by se říci, že na tom, že neplatí autorům práva. ale ve skutečnosti vydělávají hlavně na neschopnosti autorů a nakladatelů saturovat jistou část trhu, na jejich neochotě šáhnout si pro tyto peníze.
hudební průmysl už to pochopil, a začal prodávat tuny sraček v mp3 za pár kaček paušálu.
částečně to pochopil průmysl filmový, a začal prodávat aspoň staré filmy, za padesát či za deset korun v trafice - a přestože už to dávno měli všichni doma nahrané na video a postahané bůhvíodkud, za pade si to koupil skoro každý.
podobné prozření nyní čeká e-knihkupce. pokud ovšem budou ochotni se ho dožít.
Nejsem uplne odbornik, ale jak vydelavaji pirati na knihach? Kniha ma 1MB, kdo si zaplati, aby ji stahl za pul sekundy a ne za sekundu? To chapu u filmu co ma 1,6 GB. Nebo jak to funguje? Já znám jenom model přeplatného priority.
Jinak to asi stavíte špatně, zbytečně to matematicky fixujete. Eknihy maji jednoznačně budoucnost, nema smysl to neřešit. Teď na nich nevydělává nikdo. Stačí nějaká technologicky obchodní konsolidace, platební metoda jako mám u Apple nebo MS store, nebo G play, tam se točí obrovské prachy na hudbě a aplikacích. Do určité doby ty peníze taky nikde nebyly vidět. To není úkol Karin. Ta maká a čeká co bude. Nějaký upgrade Amazonu pro CZ. Ve výsledku bude komunikovat s autory, mít firemní web s fotkou jak čichá ke květině a seznamem toho co vydala, 3 externí zaměstnance na DTP a korektury a pak hlavně API na někoho velkýho, kdo bude reportovat a komu bude fakturovat.
Já jenom konstatuji, že dělat vydavatele, platit provoz firmy, vydat e-knihu a pak sledovat ty reporty - první den 4 knihy, druhy den 1, třetí den 2, pak týden nic, pak jedna.... no doprdele co to je za obor.
To jako kdyz jim spadne v kuchyňce džbán na vodu tak na nový šetří měsíc, nebo jak to funguje? Kdyby vydala 300 knih/den tak to chápu, ale takto?
já jsem tím chtěl jen naznačit, že v množině tvrzení:
1) piráti vydělávají šílené prachy, a nakladatelům a autorům tudy utíkají miliony
a
2) dělat nějaký jednoduchý e-formát pro tech pár e-pomatenců nemá smysl a autory o tom nepřesvědčíme
může být pravdivé jen jedno z nich.
takže buďto tady EXISTUJE komunita lidí, schopných a ochotných PLATIT za obsah, a to MNOHO (ale tedy, protože neexistuje relevantní legální nabídka, tak tedy přes ulozto) - pak jsou prostě nakladatelé a autoři pitomí, že ty prachy nemají a nechtějí.
a nebo tady NEEXISTUJE komunita lidí, schopných a ochotných PLATIT za obsah (a všichni jen kradou a sdílejí, pouze zdarma) - pak prostě žádný e-trh s knihami neexistuje a nemá smysl ho řešit, ani tech pár kachlí co někde unikne přes uložto, protože tito by si nikdy knihu nekoupili za žádné peníze.
obě tvrzení prostě nemohou existovat v jednom čase a jedné axiomatické rovině. a to mi u paní chybělo.
Toto je ale /bráno do důsledků/ rada, aby se slečna Lednická dobře vdala, nebo pokud je paní a manžel řídí metro nebo učí na měšťance, tak se rychle překvalifikovala na nějaký obor jako je šéfradaktorka farmaceutického časopisu "Naše pilulky" s možností reklamy na stranách 1-44. Protoze "ulozto" provozuje uplne jina skupina obyvatel, řekněme pochybující se okolo klubů, autobazarů apod.
možná máte pravdu, že vaším největším nepřítelem není potenciálně platící zákazník, ale hloupý autor. ale přesto dokládáte čísla, která nikdo nerozporuje. a nikoho nezajímají.
možná by vám v pochopení problematiky mohly pomoci tři následující argumenty:
1) drtivá většina klientely e-knihy vám kašle na formátování, redakci, obrázky i scalable písmenka - chce si přečíst ten text. tech pár fajnšmekrů, co afektovaně ujíždějí na "nepoužitelném pdf" pro čtečky, vás fakt neuživí.
2) vaším konkurentem není papírová kniha, ale ulozto.
3) alternativou ulozto není e-kniha prodaná za dvě stovky, ale NIC
vaší jedinou nadějí je tedy vytvoření systému, kde se velká masa čtenářů dostane k nějakému způsobu přečtení textu. systému, který bude jednoduchý, dostatečně anonymní, velmi levný. pan dotcom nevypadal jako chudej a ani ulozto si nestěžuje na nedostatek bankovek, takže prachů je v tomto modelu hafo, a lidí ochotných platit ROZUMNOU cenu je opravdu mnoho. a pokud na ulozto frčí kinoripy a scany papírových knih, pak kvalita ani redakce FAKT není isuue, a je blbost si na to hrát.
myslím, že nakladatelé si nechali ujet stamilionový vlak knih, které již byly fyzicky vyprodané a neplánuje se jejich papírová reedice, trh knih kterých se prodá jen pár do roka ale zato každý rok furt, kompletní trh učebnic a skript které stojí naprosto nehorázné částky a za rok jsou nahovno; jakož i stamilionový trh krajánků v zahraničí, kteří papírovou knihu ze zahraničí nedokážou na českých serverech vyhledat, a pokud ano tak nebudou platit deset éček za poštovné.
měla tady už deset možná více let být půjčovna či prodejna knih, v co nejuniverzálnějším formátu, v jakkoliv mizerné kvalitě a třeba i v pdf - placené paušálem za počet dní přístupu či objem stažených dat.
měli jste už dávno vytvořit trh knih, které už (nebo letos) papírově nevydáte, a které ulozto prostě poskytne, a má z nich milionkrát korunu, a vy PRD. tím byste naučili lidi masově nakupovat levný hnůj za pár kaček nebo za premium sms - a dneska jste si mohli, s několika milionama za zadkem, hrát s opulentně redigovanými knihami pro nějaké formáty čteček, příprava pro něž stojí statisíce, a které je někdo ochoten koupit tu za 50%, tu za 90% ceny papírové knihy, a s každou změnou formátu je nakupovat znova.
můžete s tím nesouhlasit, může se vám to i nelíbit - ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat. pan fulghum napsal takovou povídku, jak člověk leští hůlku, dá mu to strašnou práci, ale zato je slavný - vyleštil přece pěkně hůlku, udělal to fakt přepečlivě. realita je jiná. tak přestaňte zdůvodňovat náklady, a přesvědčte autory o bodech 1-2-3. jinak přijdete o chléb vezdejší i vy.