Co to je male medium? Ja se pred lety ptal kolik by stal monitoring webu s navstevnosti 7 tisic UIP denne a bylo me odpovezeno neco kolem 9 tisic Kc mesicne. To byl opravdu vysmech.
A to ze jsou jina mereni navstevnosti, ano, ale zadavatel reklamy casto pozaduje jen jakysi netmonitor, ktery zastituje nejaky SPIR ktery jak uz z nazvu vyplyva je prece ten nejdulezitejsi.
Rozumím vašemu pohledu na SPIR, ale uvědomte si, že nikdo žádného provozovatele nenutí k tomu, aby měřil v NetMonitoru nebo aby byl ve SPIRu. Existují měření návštěvnosti, která jsou zdarma. Pro "malá" média stojí návštěvnost NM(měsíčně) 1.500 Kč. Stejně tak můžete nabídnout svůj reklamní prostor inzerentům bez dat NetMonitor a členství ve SPIR. Proto moc nechápu, proč právě SPIR, podle vás, drží reklamní trh pod krkem. Prosím, buďte konkrétní, ale je dobře, že jste se vyjádřil. Mně by právě zajímal váš názor, jak může SPIR pomoci menším médiím.
SPIR je přesnou ukázkou toho, proč je Český internet odsouzen ke smrti. Drží pod krkem reklamní trh kde se točí zajímavé peníze a programově diskriminuje obyčejné stránky, které jsou menší než 50K UIP (žádná menší stránka, která není zaměřena, třeba na cestování nemá na to platit ty jejich nehorázné zlodějské poplatky).
Je to také taková přesná ukázka České malosti, kdy se tvoří jakýsi elitní klub kde si všichni co už jsou IN lezou do xxx (tenhle článek je toho názorným důkazem) a na ostatní se kouká z vrchu a škodí se jim (smrádek, teploučko, malej ale náš píseček).
Ve světě to chápou, že je důležité zapojit všechny, i malé poskytovatele inzertního prostoru, také proto Google se svými Adsense a i vyhledáváním pomalu, ale jistě válcuje takové vych..... jako je združení SPIR. A kouzla s pokrytím trhu a jejich propagace i tady na Lupě s reálnými zisky nic moc neudělá :-)