Souhlasím, ovšem lze pozorovat, že s nástupem Barrandova došlo alespoň k částěčnému "omlazení" a zaktraktivnění programové nabídky, stanice se začínají předbíhat, kdo nabídne novější a atraktivnější obsah a konečně je už alespoň občas z čeho vybírat. Jsem zvědavý, kam až tato soutěživost půjde...
To je přesně ten důvod v článku. Omezenost lidí na pozemní příjem. Vyjmenované požadavky by měli splňovat placené filmové/seriálové programy. Tak je to i v dalších zemích Evropy. Vím třeba ten Lost. V Británii, za tři dny po premiéře to dává placená Sky1, Německo za dva měsíce placený Fox, a současně s tím i pro ČR placené AXN. Nástupem nových stanic se u nás nic nezmění. Áčkové hity stále zůstanou doménou placených programů, tak jako v okolních státech.
V poslední době se snaží američani vytáhnout ze seriálů co nejvíc peněz, proto existuje Xmilión řad seriálů. Prison Break jsem přestal sledovat po 2. sérii, protože neustálé natahování mi přišlo docela otravné. Celá série seriálu by se dala vždy udělat tak max na 10dílů, ale američani z nich udělají 23 a víc. Např. je to tak v Lost, Heroes, Prison Break, FlashForward, 24.... Na začátku vás navnadí na nějakou zápletku a pak 23dílů čekáte na vyřešení a to v lepším případě, v horším případě (třeba Lost) se nedočkáte vyřešení ani tehdy. Raději mám v poslední době seriály jako Flashpoint, It Crowd, Generation Kill, Dr. House, StarGate apod. u kterých je zápletka vyřešena do půl hodiny a v dalším díle se řeší další (Generation Kill je vyjímka). Přitom některé díly na sebe taky určitým způsobem navazují.
lepší kvalita zvuku
spousta lidí preferuje originální zvuk před dabingem, i když se jedná o jakýkoliv jazyk
- v DVB-T není místo na další zvukové stopy... MUX2 je i tak dost nekvalitní (po obrazové stránce)
- na satelit by musely stanice připlatit a to se jim pro hrstku lidí, pro tak malý trh, jako je ten náš, nevyplatí
formát 16:9
ačkoliv je většina filmů dnes natáčena ve formátu 16:9, na Primě a na Nově se stále vysílají v 4:3 - nechápu
čekací doba
uvedu příklad seriál 24: V americe odvysílali pět sérií než se Nova vůbec rozhoupala odesílat třetí... How I Met Your Mother? IT Crowd? Lost? Ve všech okolních státech vše běží/běželo dříve. U nás je zkrátka jeden silný "hráč" a dělá si co chce... a díky digitalizaci a nástupem nových stanic se něco změní
dabing ! prezitek, pri objemu prevzatych poradu a jejich nutnosti dabovat, se pak nedivme vysledku, titulky - mnohonasobne levnejsi a hlavne napomahaji uceni jazyka a tim padem nehloupnuti naroda
format 4:3 je neomluvitelny
cekaci doby se dnes podstatne zkracuji, napr. v UK jsou jiz jen v radu nekolika dni ne-li hodin od odvysilani v USA, nektere shows byly na kabelu odvysilany dokonce drive nez v USA, typicky BSG (na vyrobe se podilela BSkyB)
Tímto způsobem lze komentovat každý druhý seriál...
Heroes - první série super, druhá díky stávce scénáristů stála za prd
Prison Break - až nas pár nelogičností první série se super nápadem, druhá překombinovaná a nastavovaná a třetí už jsem radši nechal být... v ČR s naprosto dokonalým dabingem, který změnil celkově charaktery většiny postav
Pro mě jsou jediné stálice:
How I Met Your Mother a Big Bang Theory - člověk se pobaví a víc od toho ani neočekává
Tak to jste toho musel vidět hodně málo. Docela by mě zajímalo, co považujete za menší hovadinu, když Ztraceni jsou ta největší.
Reálnější je ale asi možnost, že úplně mimo budete asi vy.
Myslel jsem to tak, že některé novejší seriály běží třeba na kabelovce, ale většina lidí odmítá za to platit. Stačí se podívat jakou bouři nevole vyvolalo, že MTV bude placená. Další věc je, že v našich kabelovkách snad jedinej kanál tohohle typu je AXN a i tam jsou nektere serialy dokonce pozdejc nez na volnych televizich.
Ale naopak třeba FlashForward byl jenom nekolik tydnu po premiere v USA.
Je to tak, protože se to řídí sledovaností a tím pádem i prachama za reklamu, které se na tyto seriály naváže. Můžeme tady sice vést sáhodlouhé debaty, o tom, co je dobré, co je špatné a jak se to mělo udělat, ale určující jsou prachy, které za to dostane televizní stanice z reklamy v USA, tj. záleží to na americkém divákovi.
To, co píšete platí určitě o Heroes nebo Prison Break, FlashFoorward teprve začal, takže se uvidí... U 24 to platí taky, ale tam je to aspoň tak, že u každé serie je daný přesný počet 24 dílů a celá zápletka je uzavřená v té dané serii.
Zas u některých seriálů je to obráceně, počítá se tam s více seriemi, ale nízká sledovanost způsobí předčasný konec. Někdy scénaristé prostě udělají v pár dílech rychlé vyřešení, v horším případě je seriál prostě utnut, aniž by se divák dozvěděl, jak to dopadlo. Takový rychlý konec s narychlo slátaným (částečným) vyřešením např. postihl seriál Jericho.
Lost je taky trochu jiný případ. Ten scénaristé měli od samého počátku rozplánovaný na pevných 119 dílů. Televize ABC sice tlačila, aby i tady se nastavovalo, ale tentokrát byli neústupní a došlo jen ke kompromisu, že byl upraven počet dílů v jednotlivých sériích, takže televize dostala sice rok navíc (místo 5 je 6 sérii), ale počet dílů zůstal stejný.
Generation Kill je opravdu výjimka, protože ten HBO netočila jako seriál a sedmidílnou tzv. mini-series, což je v USA na rozdíl od nás chápáno trošku jinak. U nás prostě všec, co má víc jak dva díly je seriál.:-)
Hlavním důvodem je skutečně ta čekací doba. V případě kabelovky i peníze. Ale preferovaný formát se liší podle toho, jakou máte televizi, a to jestli dubing nebo titulky to je u každého jiné.