Hlavní navigace

Názory k článku Když je učňák lákavější než gympl. Chce to nadšené učitele a hrát si s roboty

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 19. 12. 2017 14:07

    jose chrostal (neregistrovaný) 2001:41d0:1:----:----:----:----:----

    Zcela evidentne jste nepochopil jak vzdelavani a spolecnost funguje. Pokud byste ocekaval, ze po vyjiti skoly si vystacite v zivote pouze s tim, co jste se tam naucil, nemuzete byt vice mimo. Skola ma pouze poskytnout zdravy zaklad, na kterem muzete pozdeji stavet. Muzete si to predstavit treba jako uplne minimalisticky operacni system, ve kterem krome holeho jadra neni vubec nic a vy si postupne casem doinstalovavate svoje balicky/aplikace, ktere potrebujete.

    Rovnez vyznam dochazky jste nepochopil. Ta ma slouzit pro nauceni smyslu pro povinost a discipline, dodrzovani norem. Vas navrh na zaplaceni zkousek a zhodnoceni praci s obdrzenim diplomu uz za mesic od prvniho kontaktu nejaky cas testovali na pravnicke fakulte ZCU v Plzni a nedopadlo to moc dobre. Da se to povazovat jako prakticky dukaz nefunkcnosti takoveho navrhu.

  • 19. 12. 2017 11:51

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Člověk má radost když něco funguje. Jak víme nejlepší příprava žáků je pochopitelně dlouhodobá a to už na ZŠ čtení, hraní logických a strategických her (stolních i počítačových), diskuze s žáky, řešení hádanek a podobné aktivity a postupně zajišťovat žákům schopnosti jazykového vyjadřování, analyzování problémů, schopnost provádět základní matematické operace a pracovat s čísly a v určité míře souvisí s obecnou inteligencí a když pak přijde čas na rozhodování kam dál, tak tenhle stav rozhodně pomáhá při racionálním výběru školy nejen rodičům ale také hlavně žákům.

    Není přeci účelem stresovat žáka už ve 4 třídě ZŠ přijímacími zkouškami na nějaké gymnázium jen proto aby mělo školu, která ho nebaví nebo na ní nemá a projde jimi jako tzv. věčný student jen proto aby tu školu měl.

    Potkávám v dnešní době spoustu lidí kteří ty školy mají a stejně se s odstupem let vracejí k tomu co je baví a pracují dnes např. v řemesle atd. A co říkají ? Strávil jsem na škole zbytečně hodně let a i když toho nelituji, teď mne to skutečně baví a co víc i uživí ..

    Velký dík patří samozřejmě Všem učitelům ....

  • 20. 12. 2017 12:49

    Michael Šebek (neregistrovaný) 77.87.241.---

    Možná pletete vzdělání se školením? Vzdělání není plnění prázdné nádoby – mozku – fakty, daty, technologiemi, …), ale rozvíjení chytrosti, kritického myšlení, tvořivosti, flexibility, …, a zejména schopnosti se sám učit po celý život. Proč ladit vzdělání podle potřeb současnosti když ani děti ani studenti v už současnosti žít nebudou? O nebudoucnosti toho moc nevíme, ale něco přece jen: určitě bude nejistá a vše se bude měnit daleko rychleji než dnes, určitě se masově rozšíří digitalizace, roboti, umělá inteligence apod. A vzdělání by mj. mělo mladého člověka připravit na nejistou budoucnost, na nestálé a stále rychlejší změny, … Tak aby byl future-proof!

  • 20. 12. 2017 15:17

    Někdo (neregistrovaný) ---.ais-servis.cz

    Osobně mám učňák (pár let zpět) a bylo to celkem peklo.
    1. Pro školu jsme byli méně cení a měli jsme vždy to nejhorší dostupné. To znamená nejhorší vybavení a nejhorší učebny proti maturitním oborům. Ať se konala jakákoli akce tak vše bylo pro maturitní obory a my jsme maximálně přišli o naši nejhorší učebnu, aby ta naše byla použita jako skladiště.

    2. Na učební obor vždy nechodí jen ti co je obor zajímá, ale většina studentů jsou lidé, které nevzali nikam jinam. U nás bylo pár lidí co třeba pravidelně chodilo na léčení z důvodu různých mentálních problémů jako třeba to, že si po volném čase týrají zvířátka...

    3. Z důvodu šikany na mou osobu z toho mám ještě stále zdravotní problémy a budu je mít asi do konce života.

    Všem tedy doporučuji dát své děti na učební obor. Je to opravdu cenná zkušenost... (btw byl to elektro obor)

  • 23. 12. 2017 13:02

    Patrik Chrz

    Zásadním nedostatek učňáků je maturita, tedy její absence. Nejen ve státní správě to znamená nižší plat (i na stejné pozici) a na řadu pozic (např. policie) se člověk bez maturity nedostane vůbec, ale může to být překážkou i v podnikání (na hodně živností je povinností maturita nebo vzdělání v oboru - jenže kdo v 15 ví, co chce dělat, nebo v čem bude podnikat, paradoxně tak mají větší možnosti lidi z gymplu, i když vlastně nic (konkrétního) neumí).

  • 20. 12. 2017 9:54

    Hugo bos (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Neni to v CR tak hrozne. Vse mate ve svych rukou a vlastni deti muzete ucit zivotni realite vzdy. Ba naopak, mel byste a v zasade musite. Pokud se osvedcite, neni nic znazsiho nez se timto zivit.
    Vetsina soukromych projektu je postavena na vyzve, ze to dotycny umi lepe nez stara struktura a uz se na to nemuze divat.

  • 20. 12. 2017 17:29

    mam (neregistrovaný) 46.167.246.---

    Zažil jsem podobnou zkušenost. Elektrotechnika, dnes již neexistující SOUE Českobrodská v Praze. Obor výpočetní a číslicová technika. Po dvou letech jsme na maturitním oboru nehrábli na počítače ani vzdáleně, samé nablblé radia, krystalky. O třeba sítích, programování tam neslyšeli ačkoli v materiálech lákali na ledasco. Vybavení učebny PC - 0. Já miluji a miloval jsem výpočetní techniku a tak jsem na učení kašlal, sletěl jsem do účňáku bez maturity a tam to bylo přesně jak popisujete. V zásadě oboje byl slaboproud, učitel na fyziku se nám při hodinách posmíval, že jsme k ničemu a firmy nás nepotřebujou. Dnes vím, že v oboru z oné třídy pracuje z 30 lidí jeden člověk.

    Jen díky soukromému školství jsem si nakonec mohl po večerech dodělat maturitu a VŠ v jiným oboru. Možná, že dnes je to jiné, ale rozhodně bych se dneska hodně rozmýšlel, dítě poslat na českou školu nebo takovou školu, která ho nepřipraví také na studium mimo český vzdělávací systém. Takže by to rozhodně vyhrála víceletá gymnázia.

    Upřímně český státní vzdělávací systém a čeští učitelé u mě ztratili kredibilitu a ačkoli nerad poukazuji na někoho jiného, můžu říct, že se cítím jimi poškozen, pracovně i osobnostně.

  • 20. 12. 2017 8:43

    Ivan Nový (neregistrovaný) 85.135.69.---

    Dnes je náhodou taková doba, že vydělávat je snadné, ale přijdou doby, kdy tomu tak nebude. To co máme dnes, je spíše výjimka, proto hodnotit něco dnešním prizmatem je přinejmenším hloupé.

  • 21. 12. 2017 0:20

    xf (neregistrovaný) ---.cheapernet.cz

    "Například já jsem k vydělávání peněz nepoužil vůbec nic z toho, co jsem se naučil na škole, ale co jsem se naučil samostudiem a na různých soukromých kurzech atd."

    Na ja. Co mladý neumí, to se v prvním kriminálu naučí. Novinky v oblasti otevírání zámků, trestního práva, kursy kapsářů, jen věci pro praxi a vydělávání peněz.

  • 2. 1. 2018 21:55

    Trident (neregistrovaný) ---.89.188.80.static-unalloc.cah.cz

    Lepe bych to nenapsal. Skola navic nedokaze zajistit studentovi obor ktery ho bavi. Muze skoncit jako dobre placeny urednik.

    Nicmene nesouhlasim ze schopnost provadet matematicke operace souvisi s jakousi inteligenci nebo chytrosti. Ta spise souvisi s tim ze je clovek schopen clovek osvojit si nejaky system a pochopit jeho zakonitosti. Nemusi to byt nutne vyjadreni matematickym aparatem.
    Schopnost analyzy ci jazykoveho vyjadrovani take uplne nesouvisi s inteligenci.

  • 2. 1. 2018 22:02

    Trident (neregistrovaný) ---.89.188.80.static-unalloc.cah.cz

    Mne poznamenala zakladka. Takova skupina primitivu to se jen tak nevidelo, ucnak musel byt asi horsi. Asi mozna proto nemam daleko k tomu abych se nekoho zastal a pripadne i rozbil drzku ( ale to se v praze nenosi, u nas byl holt kraj razovity...).
    Nemel jsem dobre reference na prumku a proto jsem sel na naprosto blbou skolu k nicemu. Mohl jsem se v klidu zabyvat pri skoleIT, protoze mne nikdo neopruzoval s rysy, dvema matematickymi predmety a nemusel jsem travit zaklady programovani jednocipu s hromadou labradoodlu jejichz prvni pocitac bylo pecko s windows 98. Ja zacinal na programovatelne kalkulacce TI, hradlech a strojaku osmibitu. Gympl je skola nanic. To je pro decka ktera nevi jak se specializovat. Neco dal krouzek, ale ten nam karlovarsky magistrat zavrel a budovu prodal rusakum.
    Delal jsem co mne bavi a delam co mne bavi. Ucim se sam. Skolsky system jsem protrpel.

  • 3. 1. 2018 20:32

    Klik je cvik (neregistrovaný) 84.19.86.---

    Onu obecnou inteligenci vnímám v kontextu spíš jako obecnou schopnost adaptace v podobě dobré orientace a dobrého myšlení společně se základními fragmenty inteligence. Máte samozřejmě pravdu že se nejedná o specifickou schopnost měřit kapacitu, která se uplatňuje např. v testech inteligence.

  • 20. 12. 2017 12:53

    MIchael Šebek (neregistrovaný) 77.87.241.---

    ... a přesto je nikdo nechce měnit! Ani učitelé, ani rodiče, ani politici, ... Jak si to vysvětlujete?

  • 20. 12. 2017 9:40

    fd (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Skoly v soucasne podobe neposkytuji ovsem zhola nic, vysledkem je tak maximalne sediva rada spravne politicky zpracovanych skladniku pro Amazon.

  • 20. 12. 2017 13:45

    Jan Holík (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz

    Ano, pochopil jsem to tedy správně... Takže pokud už rozhled mám a sám mám zájem učit se něco do hloubky, pak mi je tedy "minimalistický operační systém" na nic, stejně jako například další "minimalistický operační systém" a je to ztráta času.

    Přičemž i pokud jsem měl problémy s docházkou KVŮLI PRÁCI, přičemž tedy docházka mě má připravovat na disciplínu v práci a k práci, tak toto samo o sobě je logický rozpor a ne zdůvodnění. Opět to tedy postrádá smysl.

    Právnická fakulta v Plzni není zrovna dobrý příklad, protože tady to nebyla žádná oficiální certifikace podle mého návrhu, ale naopak KORUPCE, kdy se diplomy rozdávali lidem, kteří neměli znalosti ani schopnosti.

    Ostatně osobně myslím, že právě povinná docházka v oborech jako je právo je jen podmínka ELITÁŘSTVÍ, aby jej nemajetní studenti nemohli studovat ani kdyby byli extrémně schopní. Musí totiž trávit dlouhé roky zbytečnostmi a někdo je musí živit úplně nebo jim alespoň velice pomáhat.

    Zrovna studium práv je opravdu zcela vyloučeno pro osoby, které si musí samy platit vlastní existenci i samotné náklady se studiem. Protože pokud budou pracovat, nebudou moci plnit předepsané povinnosti. Pokud se budou věnovat studiu a pracovat nebudou, nebudou mít prostředky na nezbytné výdaje se studiem a běžným životem.

    Právě proto se mi tak moc líbí IT a technika. Tam totiž nezáleží na tom kdo jste, nejsou tam extrémní náklady. Zadáte nějaký příkaz, něco napíšete, uděláte a počítač to posuzuje výhradně podle logiky a Vašich schopností. Je jedno jestli jste "odpad" a uděláte něco skvělého, tak to bude fungovat skvěle. Naopak i pokud "elita" udělá totální pitomost, tak to fungovat prostě nebude a nepřesvědčíte počítač ani argumentem jak mocná je rodina :-D.

  • 19. 12. 2017 11:52

    Jan Holík (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz

    Systém vzdělávání v ČR je naprosto šílený. Hlavně se plýtvá časem i penězi. Vzdělání trvá dlouho a jeho aplikovatelnost je pak téměř nulová. Například já jsem k vydělávání peněz nepoužil vůbec nic z toho, co jsem se naučil na škole, ale co jsem se naučil samostudiem a na různých soukromých kurzech atd.

    Navíc spousta věcí se v ČR ani neučí nebo ne v takové kvalitě a rozsahu, aby se tím dalo živit.

    Osobně zastávám názor, že vzdělání je v ČR na takové úrovni, že kdybych se znovu rozhodoval v 15 letech kam jít ze ZŠ a dál, tak se rozhodnu, že nebudu marnit čas studiem "proletářů", absurdních dramat Václava Havla a podobně a začnu se samovzděláváním už mnohem dříve a budu na tom líp.

    Navíc speciálně třeba v IT oborech jsou první veškeré materiály on-line pro každého. Stačí si to nastudovat a nemusí o tom nikdo "přednášet". Zrovna před měsícem jsem pracoval s nástroji, jejichž specifikace byly uvolněny na začátku roku. Za jak dlouho něco takového zařadí školy do plánu výuky? Za 10 let?! To už se ale bude opět u lídrů používat něco jiného, takže už když to student studuje, je to zastaralé...

    Taky nechápu například systém docházky, s kterým jsem měl kvůli práci vždycky problém. Proč bych vlastně měl na školu chodit, abych z ní mohl mít diplom?!! Nevidím důvod proč by nemělo být možné, aby si zkrátka někdo jen nezaplatil nějaké zkoušky a zhodnocení prací a nemohl dostat diplom třeba už za měsíc od prvního kontaktu se vzdělávací s institucí.

    Jestli vzdělání získal odsezeným časem na přednáškách, naučil se to někde jinde nebo jej za bouře noci osvítil všehomíra je naprosto irelevantní. Důležité jenom je jestli dokáže dělat nějakou činnost a má nějaké znalosti v určité kvalitě. Pokud ano, tak na ničem jiném by záležet nemělo.

  • 20. 12. 2017 15:54

    Ivan Nový (neregistrovaný) 85.135.69.---

    Člověk potřebuje mravní základ a rozhled i mimo obor a zde se nejlépe osvědčilo čtení Starého a především Nového Zákona. Nejdále lidstvo zašlo, když rodiče pomocí nich sami učili děti číst a psát.

    Základy české národní moderní vzdělanosti položila právě Bible Kralická.