Mne poznamenala zakladka. Takova skupina primitivu to se jen tak nevidelo, ucnak musel byt asi horsi. Asi mozna proto nemam daleko k tomu abych se nekoho zastal a pripadne i rozbil drzku ( ale to se v praze nenosi, u nas byl holt kraj razovity...).
Nemel jsem dobre reference na prumku a proto jsem sel na naprosto blbou skolu k nicemu. Mohl jsem se v klidu zabyvat pri skoleIT, protoze mne nikdo neopruzoval s rysy, dvema matematickymi predmety a nemusel jsem travit zaklady programovani jednocipu s hromadou labradoodlu jejichz prvni pocitac bylo pecko s windows 98. Ja zacinal na programovatelne kalkulacce TI, hradlech a strojaku osmibitu. Gympl je skola nanic. To je pro decka ktera nevi jak se specializovat. Neco dal krouzek, ale ten nam karlovarsky magistrat zavrel a budovu prodal rusakum.
Delal jsem co mne bavi a delam co mne bavi. Ucim se sam. Skolsky system jsem protrpel.
Zažil jsem podobnou zkušenost. Elektrotechnika, dnes již neexistující SOUE Českobrodská v Praze. Obor výpočetní a číslicová technika. Po dvou letech jsme na maturitním oboru nehrábli na počítače ani vzdáleně, samé nablblé radia, krystalky. O třeba sítích, programování tam neslyšeli ačkoli v materiálech lákali na ledasco. Vybavení učebny PC - 0. Já miluji a miloval jsem výpočetní techniku a tak jsem na učení kašlal, sletěl jsem do účňáku bez maturity a tam to bylo přesně jak popisujete. V zásadě oboje byl slaboproud, učitel na fyziku se nám při hodinách posmíval, že jsme k ničemu a firmy nás nepotřebujou. Dnes vím, že v oboru z oné třídy pracuje z 30 lidí jeden člověk.
Jen díky soukromému školství jsem si nakonec mohl po večerech dodělat maturitu a VŠ v jiným oboru. Možná, že dnes je to jiné, ale rozhodně bych se dneska hodně rozmýšlel, dítě poslat na českou školu nebo takovou školu, která ho nepřipraví také na studium mimo český vzdělávací systém. Takže by to rozhodně vyhrála víceletá gymnázia.
Upřímně český státní vzdělávací systém a čeští učitelé u mě ztratili kredibilitu a ačkoli nerad poukazuji na někoho jiného, můžu říct, že se cítím jimi poškozen, pracovně i osobnostně.
Osobně mám učňák (pár let zpět) a bylo to celkem peklo.
1. Pro školu jsme byli méně cení a měli jsme vždy to nejhorší dostupné. To znamená nejhorší vybavení a nejhorší učebny proti maturitním oborům. Ať se konala jakákoli akce tak vše bylo pro maturitní obory a my jsme maximálně přišli o naši nejhorší učebnu, aby ta naše byla použita jako skladiště.
2. Na učební obor vždy nechodí jen ti co je obor zajímá, ale většina studentů jsou lidé, které nevzali nikam jinam. U nás bylo pár lidí co třeba pravidelně chodilo na léčení z důvodu různých mentálních problémů jako třeba to, že si po volném čase týrají zvířátka...
3. Z důvodu šikany na mou osobu z toho mám ještě stále zdravotní problémy a budu je mít asi do konce života.
Všem tedy doporučuji dát své děti na učební obor. Je to opravdu cenná zkušenost... (btw byl to elektro obor)