Hlavní navigace

KKCG zkouší dát textovkám novou šťávu. Nosiči DoDo rozváží nákupy

Jan Beránek

Dva týdny ostrého provozu a desítky zakázek denně. Nová služba DoDo kombinuje poradenství prostřednictvím SMS s logistikou.

Objednat přes textovku cokoliv a počkat si necelou hodinu na kurýra, než to doveze. „Snažíme se doručit objednané zboží do pětačtyřiceti minut,“ říká marketingový šéf interního startupu DoDo Robert Krestýn.

Po investičním fondu Springtide jde o další průnik skupiny Karla Komárka do startupového světa. 

Nová služba vzniká z týmu kolem klasické služby 1188, kterou si KKCG vykoupilo před lety z O2. DoDo zatím funguje v Praze, ale podle Krestýna by se měli během jara příštího roku rozšířit do dalších tuzemských měst. Další expanze by měla postupovat podle počtu obyvatel – takže Brno a Ostrava.   

Pro objednávání lze zatím využít jen textovou zprávu. Vize Roberta Krestýna a jeho týmu ale počítá i s využitím chatu ve Facebooku. Také zatím nelze platit kartou. „V současné době lze platit jen hotovostí, ale v plánu máme automatizované stahování peněz z karty,“ tvrdí Krestýn.  

Služba prošla testovacím provozem, ale ostrý test ji čeká před Vánoci. Pro rozvážení zakázek používá KKCG především studenty a k dispozici jich má ve směnném provozu kolem třicítky. „Jsou pod kontrolou dispečerů. Využíváme městskou dopravu, jen noční služba má auto,“ popisuje operační postup kurýrů. Dispečeři pak rozhazují zakázky podobně jako je tomu třeba u taxikářů. 

WT100

DoDo,podobně jako 1188, přijímá objednávky v modelu 24/7. Zákazník dostane na výběr cenu, za kterou mu kurýr může zboží doručit. Služba vydělává na tom, že dokáže získat lepší ceny od obchodníků. 

Přiznaná inspirace služby je v americké službě Magic. Ideou pro Česko je dovážka všeho, co se dá pobrat. Lze ji využít i pro vyzvedávání objednávek z e-shopů. Nemělo by to tak brát byznys službám na velké nákupy jako Rohlík nebo iTesco, ale naopak.

Našli jste v článku chybu?