A kdyz sefa IT dela clovek, kterej tomu rozumi stejne jako reditel, tak to dopadne tak, ze IT usporada vyberovy rizeni, ma X dodavatelu, vsichni nabizeji srovnatelna reseni v radu MKc (+- vsichni za stejne $) a sef prijde s tim, ze mu kamos rek ze totez prece umi ten soft (od M$) za 10k.
Jenže někdy je to pravda. Zvlášť u hw řešení jsou mnohdy dodavatelé předražení ne o řád, ale rovnou o dva, než by to běžnej IT pracovník nakoupil, sestavil a zprovoznil sám za pár hodin práce. A není ani pravda, že alespoň pak za to ten dodavatel ručí, uměj se z toho hezky vyvlíknout při problémech.
Nikdy jsem nepochopil, jak se muze stat, ze nekdo _chce_ byt manazerem... Nerikam, ze tomu nejak rozumim, ale vzdycky jsem chapal manazera jako takovou uklizecku skrizenou s obchodnikem.
Z tohohle pohledu mi veta "chlapíka, který chtěl být celý život managerem, ale neprodal ani myš a realizoval se v pozici velmi zdatného CIO" prijde jako "chtel tady vzdycky vytirat podlahu, ale nakonec se stal jadernym fyzikem".
ono se tu trochu pletou pojmy a dojmy. Správně "manager" je ten, kdo někoho "managuje", tedy řídí (plus se to používá pro produkt/projekt managery, kteří řídí produkty/projekty, tedy úkolují lidi, kteří ale ne nutně jsou jejich podřízení). Tedy i CIO, má-li pod sebou alespoň jednoho člověka je manager.
Ale souhlasím s tím, že CIO ve firmě nezabývající se IS/IT je osoba na úrovni správce skladu, vedoucímu fakturačního oddělení ... Tedy osoba nutná, ale jakýkoliv její proslov na takové akci má nulový význam, jestli něco má řešit, tak jen s CTO či CEO. Dotyčný si ovšem zřejmě spletl svou pozici s CIO s pozicí CTO, resp. pozici CIO v IS/IT firmě (kde může mít jeho názor strategickou hodnotu) s pozicí člověka mimo IS/IT (kde je opravdu jen podpůrnou osobou)
Prostá odpověď: prachy. Každý vidí manažerský plat, manažerské auto, manažerský mobil, manažerské benefity, manažerské ponožky... a nulovou odpovědnost, protože v našich zeměpisných šířkách se nevidí, že by si šel manažer sednout za něco, pod čím je podepsaný.
Vždycky se najde někdo, kdo svou práci "žere" trošku víc, než je zdrávo a připadá si až moc nepostradatelný... Toto byl možná jeden příklad, zrovna z IT branže (resp. IT oddělení), ale nedělal bych z toho takovou vědu :) IT by se mělo podle mě brát jako všechna ostatní oddělení, které v tomto případě dělá support aby všechno fungovalo tak, jak má...
Ono pozor, CIO by opravdu měl být součástí managementu, protože v IT se skrývá obrovský potenciál pro hledání a realizaci konkurenčních výhod a strategie firmy. Důležité je, aby byl pro managementem partnerem, dokázal s ním komunikovat (což se ale i v ČR v některých případech děje).
Vy chápete šéfa informatiky jako šéfa supportu, ale to je jen jedna z mnoha funkcí IT oddělení.
ano, to je v pořádku, také že je součástí širšího managementu, ono ty konkurenční výhody atd. můžete najít i u šéfa skladu.
Ale CIO prostě nemá co říkat na poradách či večírcích, tohle přeci navrhuje a řeší s CTO (existuje-li) či CEO.
Mit na to sveho zamestnance je prece nemoderni. Lepsi je autsourcovat. To vam poradi kazdy konzultant a ten tomu prece rozumi. Jeste nejaky ten koucing, a jste in !
Jeden extrém je, že si šéfové informatiky myslí, že jsou pravá ruka ředitele, ale druhej extrém je, že informatiky ředitelé neberou vážně a jejich názory např. na zabezpečení sítě či serverů jsou brány jako nedůležité a prkotiny.
Takže doporučuju po přečtení tohoto článku, aby informatici rozhodně nelíbali ředitelům zadky, ale dělali svojí práci tak, jak to jde nejlíp. A jde to i s omezenýma prostředkama.
Navíc, vedení podniků IT většinou rozuměj jako koza petrželi, takže jestli do toho chtějí kafrat, ať se to jdou aspoň pořádně naučit.
Znamy z Autocontu se kdysi divil proc nase firma (50 lidi, vetsinou sami programatori) nema zadny informacni system. Kdyz jsem se zeptal "K cemu", nedokazal prijit se smysluplnou odpovedi.