Rozdil je i v tom, ze autem muzete potencialne nekoho zabit, paketama poslanyma po netu nikoli. A stejne tak muzete to auto komukoli pujcit a nejste zodpovedny za to, ze s nim nekoho zabil.
Stejně tak i u auta může soud jednou tvrdit, že jste měl vědět, že zámek vašeho auta není odolný proti bumpingu a měl si auto lépe zabezpečit, a jste tedy povinen zaplatit pokutu za překročení rychlosti.
Přijdou mi naprosto zcestné všechny zákony, které přesouvají zodpovědnost od pachatele k majiteli předmětu, kterým byl spáchán trestný čin.
No, mě to spíš přijde, jako by se pojišťovna vykroutila z plnění při odcizení vozidla s odůvodněním, že tam majitel nechal zámek a kód zabezpečení od výrobce.
Aneb, jak ošidné může být přirovnání :-)
Protože heslo je jen jedna z mnoha komponent bezpečnosti. V dalším kroku by po něm soud mohl chtít, aby znal rozdíly mezi WEP, WPA, WPA2, mezi TKIP a AES, atd. atd. Není to jako u auta, kde je buď zamčeno nebo odemčeno.
Proč? Když už někdo umí ten wifi AP nebo router rozjet a připojit se k němu s default heslem, tak by měl být i dost schopný to heslo změnit. Ostatně pokud to dělá laik, tak nejspíš podle manuálu, kde je s největší pravděpodobností uveden i návod ke změně hesla.