Lidé na sociálních sítích:
- zveřejňují svoje fotky, protože je to je snadné a rychle. Nemusí přemýšlet, komu to poslat emailem. Na Facebooku má svůj okruh příjemců..
- komentují narozeniny, svátky apod..
- chatují s kamarády
ale :
- nezajímají je firmy, tlačítko "like" mačkají jen tak.
- reklama je obtěžuje
- když se baví soukromě, nemají zájem o ručení reklamou
- pokud používají komunikaci s firmou, tak to berou jen jako lepší online chat...
takže nedělejte z Facebooku to co není, firmy to časem poznají, že se jim tam investice nevyplatí :)
No prave, ze je v rubrice "clanky" a ne jako nejake copy/paste ve "Zpravickach". TAkze bych od autora nejake to zamysleni ocekaval...
Navic i na konci udelal nejake to shrnuti nejdulezitejsich bodu, takze jen obycejne vypsani linku na prezentace prednasejicich to take neni...
Ale budiz, asi toho ocekavam moc.
K chatu s firmou - mnoho firem pouziva chat na svych webovych strankach. Existuje take email. Ja bych asi v zivote chat na FB ke komunikaci s firmou nepouzil. A proc?
Kdo se tim ve firme zabyva? Pravdepodobne nejaky frikulin (= "specialista na nova media"), ktery pravdepodobne o reseni meho problemu bude vedet kulove. Je tam vetsinou jen pro to, aby nadavajici zakazniky uchlacholil (= tomu se pry ve frikulinstine rika "krizova komunikace"), popripade aby ukazoval, jak je firma cool. A to ja opravdu nepotrebuji...
Nechci tady byt za kritika, ale ta situace je proste do oci bijici =>
- na co firme bude, ze ma 1000000 lajku a 100000 friends? Proda vic? Vydela vic???
- reklama na FB, jak temer kazdy vi, nefunguje...
- platit za to, ze muj firemni profil sleduji roboti? Ne diky...
- platit za to, ze muj firemni profil sleduji multaci? Ne diky...
-...
Tohle cele je jen o "sebepresvedceni" tech zainteresovanych (FB, "specialise", "analytici",...), ze bez nich se proste firmy ani svet neobejdou.
V cestine se tomu rika: Prani otcem myslenky
Cize se tomu rika autosugesce...
Ale pry se to da lecit ;-)
No, konecne tady nekdo pochopil, ja se veci ve skutecnosti maji.
Je to jednoduche jako facka, ale tito radobyspecialste, co prednasi na podobnych konferencich prece nebudou kopat na vlastni branku, ze?
Pokud prodavam analyzu a statistiky na FB, preci nebudu firmam (jedinci mi za zadnou analyzu platit nebudou) tvrdit, ze jim to neni k nicemu!
To mu radsi reknu (cituji autora): "je lepsi na socialnich sitich byt, nez nebyt"... On pak zaplati za poradenstvi, analyzu atd. a ma dobry pocit, ze je "in" a ze se mu ta investice stokrat vrati.
To same vam samozrejme budou vykladat ruzni SEO specialiste, "odbornici na socialni site", a podobna individu.
Proboha vzdyt je to zivi!
No a samozrejme, jelikoz v dnesni "novinarine" uz objektivita neexistuje, tak se to proste naplaca do clanku a je to. Ze by u toho autor premyslel??? Treba neco jako "teza, antiteza, synteza"??? Ne? Nic vam to nerika???
No ono se u toho musi premyslet. A to (pry) obcas boli. To je snazsi copy/paste, PR clanky atd. A to neni jen na Lupa.cz.. To je ted smer, kterym se ubira cela novinarina...
Smutne...
Pro prirodu, podivejte se, v jake rubrice je ten clanek zarazeny!
Pro pomalejsi - jedna se o informaci, o cem se na te konfercni prednaselo, takze pozadavek na nejake hlubokomyslneuvahy o nesmrtelnosti chroute jsou "ponekud" mimo misu.
A co se tyka pritomnosti firem na socialnich sitich - IMHO je lepsi resit problem v chatu, kde si mohu ulozit konverzaci, nez na callcentru, kde si hovor vetsinou nahrava jen jedna strana (a jeste z duvodu buzerace pracovniku).
Tak ja tedy nevim, bud jste ten clanek necetl nebo nepochopil ... CtrlC-CtrlV "Zdůrazňuje, že není vhodné vnímat Facebook jako kanál prodejní, nýbrž jako kanál marketingový — kanál komunikace se zákazníkem. Na Facebooku je možné zákazníka oslovit, získat, nebo i odradit…"
No, me je srdecne fuck, jak se k SEO nebo FB stavite. Ani jedno, ani druhe me nezivi :-)))
Kolik % nactiletejch, lehce retardovanejch, zakazniku asi tak "prumerna" firma potrebuje aby se uzivila? Hmm ... asi tak presne 0, protoze oni stejne zadny prachy nemaj.
Ksefty se delaj uplne jinde a uplne jinak.
Jediny co opravdu na FB ziskat lze, to je medialni "slava" typu "jaky ma ta firma kreteny, ze se neumej vyjadrovat". Viz napriklad slavne FB "causy" nasich telco operatoru.