Na trhu budou ti virtuální operátoři, kteří dokáží zákazníkům nabídnout i něco víc, než je soustavné vybrekávání po diskuzích a snaha regulovat podnikatelské prostředí. V podstatě se dá říct, že každý virtuál může být rád, že vůbec funguje, když nevlastní ani metr infrastruktury a nemá ani jednu BTS. Před pár lety by měl pouze smůlu.
ČTU si najímá pro analýzu mobilního trhu č. 3 soukromou firmu a pro právní poradenství testu 3 kriterií soukromého právníka....
No snad to je dle regulí nezbytné, nebo potřebné. Nerad bych aby velká trojka operátorů zpochybnila výsledek analýzy mobilního trhu č. 3 jenom proto, že byly k tomu přizvány tyto firmy....
Ale v podstatě to je jedno, hlavně ať již konečně začne platit nějaká regulace mobilního velkoobchodního trhu, protože jinak na trhu již nebudou ve velmi blízké době žádní virtuální mobilní operátoři, tedy kromě těch co vlastní velká trojka "jakože" svou vlastní konkurenci......
9. 9. 2021, 11:25 editováno autorem komentáře
ujištuji Vás, že např. O2 taky nevlastní ani metr infrastruktury, vše si pronajímá od CETINu , v podstatě to je dnes největší a kvalitativně jediný virtuální operátor v ČR...
Soukromí dopravci a dokonce aní České Dráhy na řeleznici taky nevlastní ani metr železnice, na to je Správa železničních cest, takže to co tvrdíte je silně mimo a bud fandítě velké toŕojce operátorů, protože Vás platí a nebo pro základí neznalost jak má vypadat konkurenční prostředí,,,,
U O2 a Cetinu se má věc tak, že O2 ve vlastnictví PPF si pronajímá něco od Cetinu ve vlastnictví taktéž PPF. Což je totéž, jako když si vy sám něco pronajmete sobě (neboli naprostý nesmysl). Totéž v případě Správy železnic a ČD, oboje ve vlastnictví státu.
Pokud jde o soukromé dopravce na železnici, tak to je úplně stejné, jako virtuálové pod skutečnými mobilními operátory - v podstatě zbytečný mezičlánek, který má šanci uspět na trhu pouze v případě, kdy nabízí navíc i něco, co skutečný mobilní operátor nemá (např. zpětné volání). Pokud ale nenabízí vůbec nic, pak dost těžko nějaké zákazníky získá.
A jenom poznámka na závěr - do smluvního vztahu s T-Mobile, resp.GTS, jste vstupovali s plným vědomím, že zde není regulace velkoobchodních cen. Když se vám to nelíbilo, tak nebylo nic snadnějšího, než do smluvního vztahu nejít. Ale ne teď fňukat, aby kvůli vašim ziskům zasahoval stát a začal cosi regulovat. To by za chvíli také mohl přijít nějaký prodejce kopírek, aby stát reguloval cenu tonerů apod. hlouposti, která patří tak do socialistické ekonomiky, ale rozhodně ne do ekonomiky tržní.
Vážený pane z Kolína, když začal T-Mobile podnikat v ČR tak dobře věděl, že tu platí Občanský zákoník a v tom ustanovení, že je protizákonné nechovat se v obchodním styku poctivě a že není možné z takového jednání mít profit. Pokud s tímto nesouhlasil, nic mu nebránilo v ČR nepodnikat a jít více na východ, kde mu to budou trpět jistě déle, než u nás, tedy alespoň doufám..... Toto je úplně stejná logika jakou argumentujete vy.
Zákony je potřeba dodržovat a ano i nadnárodní firmou, která protože je nadnárodní se domnívá, že může vše, opravdu nemůže a čím dříve to pochopí tím lépe...
Bohužel svým chováním neporušuje občanský zákoník jen firma jako taková, ale i zaměstnanci, kteří pro ní pracují.
Mimochodem přímo ve Smlouvě o propojení , na kterou se odvoláváte, že byla oběmi smluvními stranami uzavřena dobrovolně je uvedeno, že se budeme řídit i občanským zákoníkem.
Takže tak asi pane z Kolína....
Pane z Kolína, on ale ČTU rozhodl dvakrát v náš prospěch a ta žaloba od T-Mobile je jen čiré zoufalství. Koneckonců, T-Mobile ani nepopírá, že se chová nepoctivě, jen tvrdí, že se může chovat jak chce, protože je tu smluvní volnost a nikdo mu do toho nemá co mluvit, vč. ČTU a vč. soudů ....
A toto chce potvrdit od soudů v ČR, tj. že nemusí dodržovat občanský zákoník a to pevně věřím, žádný soud v ČR ani takové obří nadnárodní firmě nepotvrdí.
A ano, mát pravdu, chceme na to "vytřískat" spravedlnost a dodržování zákonů v této zemi ...