Nechápu jak Tomáš Čupr může být na nějaké první příčce... Možná tak leda kdyby byla nějaká kategorie "COPY > TRANSLATE > PASTE".
Osobně nevidím rozdíl mezi Grouponem a Slevomatem - dokonce i graficky jsou dost podobní. Je to jednoznačně "český klon", který funguje na tom, že v ČR nelze legislativně chránit obchodní praktiky...
Takže jestli se někomu v ČR líbí třeba řetězec BurgerKing, klidně ho může do puntíku obšlachnout (jenom obrázky zvolí jiné) a pojmenuje ho "BurgerovýKrál" a je to! V USA by Vás za tohle stáhli z kůže, tady Vám ještě úřady zasalutujou a vyhrajete cenu :-D
Umístění berte jako dobrou show, Slevomat hezky zapropaguje u stovek tisíc lidí Lupu a oba budou spokojení, takže ideální vítěz. Tento trh bude ještě zajímavý. Salutování ze strany úřadů to nebude, po stížnostech lidí právníci řeší porušování ustanovení zákona na ochranu spotřebitele a chystají kontroly.
Vy si ho totiž patentovat NEMUSITE, je Váš už jen tím, že jste jej udělal. A v USA je hodně slevových serverů, ale každý funguje trošku jinak - opravdu nelze udělat legálně clon 1:1 a jenom třeba s jiným logem.
Proč si jinak myslíte, že by někdo platil licenční frančízové poplatky firmám jako McDonald's, KFC a dalším? Když by stačilo jenom tam někoho poslat na návštěvu, týden je monitorovat a pak to pojmenovat McNovák nebo KGB a jinak to mít úplně stejné...
Zrovna jako si nemůžete legálně okopírovat třeba automobil změnit na něm jen název z BMW na "Jožka Čorlík".
Nehledě na to, že na tomto principu fungují i START-UPy zde na Lupě. Kdyby bylo legální jenom tak někomu vyčórovat jeho výmysl, tak by přišli tři mladí kluci za investorem - on by jim řekl "Tak kucí, děkuju, dobrej nápad a teď vypadněte..." Pak by si jenom najal 20 programátorů a 10 grafiků na plnej úvazek a za měsíc by spustil svůj CLON a na nějaký platby "startupistům" by se rovnou mohl vykašlat :-D Tak nějak si to představujete, že je to spravedlivé? :-D