Loňské vyhlášení výsledků Křišťálové Lupy se neslo v duchu avizovaného konce světa. K tomu ale nakonec nedošlo, a tak i letos má veřejnost možnost upozornit na nejzajímavější projekty a trendy na českém Internetu.
Zatímco loni se Křišťálová Lupa dočkala několika změn, přičemž ta nejvýraznější se týkala úpravy kategorií, ve kterých mohla veřejnost internetové projekty nominovat, letos jsou změny spíše kosmetické. Přibyla kategorie E-commerce inspirace, jejímž cílem je ocenit zajímavé, inovativní či inspirativní služby v oblasti internetového obchodování.
Kategorie pro hlasování veřejnosti:
Zpravodajství – Mediální projekty všeobecného zpravodajství.
Zájmové weby – Tématicky či žánrově definované projekty určené pro specifickou cílovou skupinu uživatelů (odborná média, specializované magazíny, lifestylová média, bulvární média, komunitní projekty).
Internetové obchodování – Projekty, které jsou založeny na zprostředkování transakčních operací (e-shopy, cenové srovnávače, katalogy zboží, transakční weby, platební nástroje, slevové servery apod.).
Nástroje a služby – Nástroje a služby provozované prostřednictvím internetu (např. databáze, katalogy, komunikační služby, publikační platformy).
Mobilní služba – Služba či aplikace podporující přístup z mobilních zařízení či speciálně upravená pro použití z mobilních zařízení, bez ohledu na platformu či typ zařízení. Kategorie není určena pro weby provozované mobilními operátory.
One (wo)man show – Libovolný projekt či aktivita zajišťovaná prostřednictvím internetu v režii jednoho člověka – např. blog, zpravodajství, účet na Twitteru či Facebooku, e-commerce.
Veřejně prospěšná služba – Projekty, jejichž primárním cílem není peněžitý zisk, ale řešení nějakého společenského problému pomocí moderních komunikačních technologií a nástrojů.
Kategorie pro hlasování odborné poroty:
Projekt roku – Výrazný počin vymykající se každodennímu dění na českém Internetu.
Osobnost roku – Osobnost, která v poslední době výrazným způsobem ovlivnila prostředí českého Internetu.
Anticena – Projekt, událost či aktivita problematického charakteru.
Marketingová inspirace – Inovativní, originální či inspirativní marketingové řešení, novinka či služba (reklamní kampaň, PR komunikace, událost, vylepšení poskytovaných služeb).
Obsahová inspirace – Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti poskytování obsahu (projekt, distribuční kanál, obchodní model, formát apod.).
Globální projekty českých tvůrců – Projekty určené pro globální publikum tvořené z podstatné části tvůrci pocházejícími z České republiky. V této kategorii jako v jediné neplatí podmínka české lokalizace.
E-commerce inspirace – Inovativní, originální, inspirativní řešení, novinka či služba v oblasti internetového obchodování (projekt, distribuční kanál, obchodní model, zaměření, provedení apod.).
Pokud chcete do ankety přihlásit službu, kterou sami provozujete, můžete využít tento speciální formulář. Do něj můžete popsat i hlavní důvody, proč by zrovna vaše služba měla v nominacích figurovat. A pozor – nominace musí splňovat podmínky uvedené v pravidlech. K nominaci můžete vyzvat také své fanoušky. Pro tento účel jsme pro vás připravili několik bannerů, které si můžete umístit na své stránky:
O vítězích rozhodne v polovině kategorií hlasování veřejnosti a v druhé půlce odborná porota, která se skládá z asi 150 významných osobností českého internetového světa.
Na nominace má veřejnost i odborná porota čas do 1. září. Poté zasedne Expertní panel, který v každé kategorii vybere pět až deset nominovaných projektů pro finální hlasování. Je také možné, že experti ještě nějakou kategorii přidají, jako v některých minulých ročnících.
Konečné hlasování proběhne od 18. září do 27. října – odkaz na hlasovací formuláře na Lupě samozřejmě včas zveřejníme. A výsledky Křišťálové Lupy se dozvíte na slavnostním vyhlášení v pražském divadle Archa 20. listopadu.