Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Kterak si Atlas a Centrum spletli líbivost s účinností od Su - Kdyz jste to tak pekne posoudil bez celkoveho...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 12. 2006 13:58

    Su (neregistrovaný)
    Kdyz jste to tak pekne posoudil bez celkoveho navisen internetu udelal ste trochu botu. Jde prece take o to navysovani, kdyz trh jeste ani nahodou neni saturovan a ne jenom o pretahovani. Takze by to chtelo taky dopocitat kolik uzivatelu z tech novych prislo kam a z toho jasne vyctete kdo ma nejvetsi rustovou tendenci... ten ma take nejvetsi potencial. To mi chybelo. Jo a ten mechanismus eliminace celkoveho rustu by asi taky statisticky moc neprosel... nemuzete to pocitat z absolutnich cisel ale spis z podilu... :-)

    JO PS a panu kreativnimu rediteli muzete vyridit ze na Kozy zdarma. Zadny Trika mu jeste hodne chybi :-)
  • 1. 12. 2006 16:04

    volney (neregistrovaný)
    No, úplně nejkorektněji by to šlo z kovariancí - ale stejně by chyběl spolehlivý etalon (reální uživatelé týdně). Sečtení všech položek v NetMonitoru dávalo celkový týdenní výsledek v rozpětí 21-26 milionů (září až listopad), takže nárůst byl značný. A alespoň šlo o srovnatelné čísla získané srovnatelnou metodikou.

    Vycházel jsem z prostého faktu: Obecný nárůst počtu internetových uživatelů se týkal všech. Ti, kdo dělali kampaně za desítky milionů přeci musí tuto průměrnou dynamiku předčit - proč by jinak něco dělali, že?.

    V momentě, kdy si někdo uzmul více (nebo méně) než průměr, hnul se. Právě proto se tam octnul Seznam - jako kontrolní položka. Upřimně řečeno, měl jsem tam ještě iDnes a Novinky, ale chovaly se obdobně. Po odečtení celkových přírůstků oscilovaly kolem nuly. Nula zde značí - průměrný nárůst ve srovnání s ostatními.

    Jinými slovy u takto malých pohybů to vypadá sporně, protože prostě nemáme (žel) srovnání s ničím opravdu úspěšným ze stejného období. Ty dvě poskočení Atlasu (na začátky kampaně a po ohlášení SMS zdarma) alespoň jistou relevantnost naznačují... Jistě - úplnou odpověď (ale již bez jemnějšího rozlišení v čase dostaneme z měsíčních výsledků. Pochybuji ale, že se dočkáme nějakých překvapení.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).