vám a ostatním čtenářům mohu vysvětlit, proč v případě konceptu reklamy Atlasu nešlo pouze o prázdný vtip.
Atlas chce být vnímán jako nejjednodušší cesta internetem. Je pro lidi, kteří o internetu ví jen částečně. Oni ví že je užitečný, rádi by jej používali, ale po odborné stránce se v něm nevyznají a moc toho kromě základních věcí neví.
TV reklamní kampaň jsme zvolili formou jednoduchého sitcomu s dvojicí herců Petr Čtvrtníček a Josef Polášek. Jde v principu o jednozáběrové TV spoty ? scénky, v nichž se komentují před obrazovkou počítače jednotlivé produkty Atlasu (zatím nový vzhled a vylepšení stránek, ICQ v češtině, registrace firem v katalogu, SMS zdarma, mapy).
První spoty neměly - pravda - s jednoduchostí samotnou příliš společného. Ani to nebyl účel. Chtěli jsme hlavně upozornit na to, že stránky Atlasu se celkově změnily a seznámit lidi s dvojicí Čtvrtníček - Polášek, která je bude dále provázet. To, že oba zírají mlčky ? fascinovaně - na obrazovku počítače bylo záměrné. Chtěli jsme to dát takto do jinak ?ukecaného? reklamního bloku a tím se odlišit.
Ti dva jsou jednoduší chlapíci z autoservisu, kteří internet používají k provozu své jednoduché dílny. Další příběhy se týkají vždy produktu ? že se mohou registrovat, že se na mapách mohou najít atd.
Tak to je i u ICQ v češtině. Cílová skupina anglicky moc neumí. Přínosem tedy je, že se už s ní nemusí potýkat. Takže Čtvrtníček nemusí říkat ?Vidíš, tady jsou stránky ICQ česky?, na to by se asi nikdo nedíval. Spíš jsme chtěli ukázat, že nemá smysl se trápit s angličtinou v angl. verzi ICQ, když je nyní k dispozici ICQ v češtině. Dramatizovali jsme tedy cílové skupině (což není nikdo z čtenářů lupa.cz ? sem chodí odborníci) to, že teď české verzi budou rozumět.
Podobným způsobem se přistupovalo i k ostatnímu. Tím chci jen říci, že v kampani pro Atlas nejde pouze o vtip pro vtip. Škoda jen, že nebylo možné získat větší mediální podporu. Když si představím jak je díky tomu úspěšný spot Vodafone ?Žádní falešní sobi?, mohu jen závidět.
Jinak jsem pane Vráno rád, že vy se za své jméno neschováváte. Děkuji za pozornost.
No ale o tom jsem mluvil: Představení dvojice a odlišení se od ukecaného bloku nemá co dočinění s Atlasem a jeho claimem (Nejjednodušší cesta Internetem). U tak slabých mediaplánů a si u dvou nástupních kopií dovolit luxus věnovat se reklamě na reklamu místo produktu je prostě nesmysl a l'art pour l'art - za cizí peníze. A pak velice logicky (po tom, co jste je tedy představili jak neukecaně chodí na Atlas) se najednou trápí s anglickou verzí ICQ (již nechodí na Atlas?)... Tohle vysvětlení alespoň mně neřeklo nic nového. Nelogické, protisměrné, samoúčelné.
Byla vaše psí povinnost počítat s nízkým rozpočtem již v kreativním řešení. Udělat jednu silnou kopii bez překomplikovaného Neuservisu, nemuseli jste tohle řešit. Zásadní rozdíl proti Vodafonu je totiž v něčem jiném: ty DVĚ kopie (ne sedm!) se primárně věnují produktu a značce. Ani v tak silném plánu si nedovolili nejdříve představovat soby a Čtvrtníčka, pak upoutávat tichem (reklamní bloky jsou ještě stále ukecané) a nakonec mluvit o tom, jak drahé jsou SMS - což by ve Vašem provedení končilo prohlášením - u nás to ani nezkoušejte, zákazníci Vodafone mají SMS zdarma.
Zjevně Vám stále někdo ubližuje. Anonymní Volney, Atlas vám nedal dost peněz na lepší exhibici a ještě i ten Vodafone to udělal hůř, ale bude z toho mít více slávy...
Jo a když na tom trváte, příště se podepíšu jako Marek Šebesťák nebo Jiří Mikeš. Ono totiž napsat do toho pole Volney nebo něco jiného, co vám nepřipadá jako anonym zřejmě stačí... (I když to mohl být Jakub Vrána, de facto je to se stejnou zárukou jako můj nick Volney). A pak se mám divit, jakou práci jste odvedl na internetovém produktu...
Já jsem to vysvětlení adresoval panu Vránovi a čtenářům a vlastně ne tak úplně vám. Ale když už jste se opět vynořil ve své bezpečné ulitě anonyma tak to vidím tak, že dokážete bezvadně napadat kohokoli s jiným názorem, výborně radit v reklamě a překrucovat fakta. Nevím, že bych někde řekl, že Vodafone to udělal hůř. Zde jste byl opravdu příliš kreativní. Jen jsem napsal, že jim závidím ten mediální rozpočet. Myslím, že vaší psí povinností je tady ctít fakta.
Z tónu vaší komunikace usuzuji, že spíš ubližují vám. Fakt vám leží v žaludku, že chce někdo názor od konkrétního autora?
Jako Marek Šebesťák ani jako pan Mikeš byste se podepisovat neměl, na ty nemáte. Jinak se podepište samozřejmě jak chcete, třeba jako Patnáctiletý Kapitán nebo Daniel Dočekal.
Pokud jde o úsečnost předešlé odpovědi, asi ano. Jinak máme s Danem velice málo společného.
Jen už začínám být utahaný z těch reakcí jako z mateřské školky. Já o chybě konceptu, pan ředitel o tom, že nesnesu jiný názor. I bez jeho názoru jsou přeci výsledky té práce dost výmluvné. Neví, že by někde řekl, že to Vodafone udělal hůř i když cituji "nebylo možné získat větší mediální podporu. Když si představím jak je díky tomu úspěšný spot Vodafone". Takže ne kvůli daleko lepšímu kreativnímu konceptu, ale díky podpoře... A kolem toho ještě kupa osobních nálepek, výpadů, internetově negramotných mouder atd.
Jinak mi je pan ředitel celkem volney, teď už i profesně. Kolega z mé branže to tedy není... Já dělám reklamu, kreativní dojmologii přenechávám jiným.
Ježiš, proč vlastně tak obšírně odpovídám nějaké anonymní špíně, co mi ještě i tyká ;-) ?
No, milý pane Stiebitz, já nevím, ale K ČEMU Vám bude občanské jméno člověka s nickem Volney? Stavíte na tom skoro vše, co jste sem napsal, ale mně nějak nedochází PROČ. Autor napsal nějaký článek. V něm - IMHO - docela dost podrobně zpracoval řadu faktů. Proč se nebavíte o výsledcích jeho analýzy, ale řešíte, kdo je a proč používá nick?
BTW: blog autora Volney čtu už od jeho vzniku a udělal na mne dojem, že lidé kolem reklamy mají postřeh, používají hlavu, jsou kreativní. Když si tady čtu Vás, mám dojem, že čtu reakce nějakého dotčeného puberťáka. Alespoň jsem se tak dozvěděl, že ne všichni z reklamní branže mají takovou úroveň, jako Volney ;)
Vážený anonyme,
reaguji na váš, možná tvůj, článek uvedený na lupa.cz. Myslet si můžete co chcete a je to v pořádku. Je mi jenom líto, že tak obsáhlý elaborát, který musel dát dost práce nejste (nejsi) ochoten podepsat. Tím hodnota vašeho příspěvku klesá o 90%. Vedle jste pokud jde o názor, že reklama pro Atlas je vtip pro vtip. Za zbylých 10% hodnoty vašeho článku vám klidně sdělím proč. Za svůj názor se nestydím a klientů se nebojím, nakonec jsem v reklamě stejně dlouho asi jako vy
RICHARD STIEBITZ
Creative Director
WUNDERMAN PRAHA
Nakecat není co. Lidi nejsou blbci, udělají si názor sami. Jen sorry, ale když se někdo stydí nebo spíš bojí podepsat pod svůj pracně formulovaný názor s tím, že 15 let dělá v reklamě a je, božínku, top manager, tak to u mně ten kredit skutečně o 90% ztrácí. Za ješitnost se nestydím. Jasně, že když něco člověk tvoří, je rád když se to líbí. Jsme lidi ne?
posílám vám další typickou reakci. Já se neschovávám a důvody víte (viz výše), vy ano. Vy máte názor, který já beru a nekritizuji. Obchodní výsledky nekomentuji, fakta jsou fakta. Vy mě znáte, já vás ne. Jen tvrdím, že se nejednalo o vtip pro vtip. Takže až budu znát i já vás, nebudete mi Volney a klidně vám vysvětlím proč.
Haha. Skutečně reakce "na úrovni". Ješitnost je jediné čím maskujete svoji neschopnost přiznat chybu - domnívám se, že jste potrefená husa, proč jinak tato reakce. Božínku. Chlape, co oceňuju, je to, že jste se ozval. Ale anonymita NEUBÍRÁ hodnotě tohoto článku.
To tady nikomu nenakecáte.
TOhle neni pravda. Naopak clanky se maji soudit podle obsahu a nebo podle titulku autora, co ho napsal. To je dost povrchni pristup a vede k tomu, ze casto lidi souhlasi s peknou hovadinou jen proto, ze to napsal nekdo s "jmenem". Ono totiz plati, ze zlato zustava zlatem, ma-li je v ruce chudak nebo bohac. A nebo snad to zlato je podle vas zlatem jen kdyz uvidite vypis z uctu toho bohace a jeho jmeno? ;)
tato reakce je navýsost typická a na svém blogu se s ní potkávám u lidí z branže pravidelně. Právě kvůli tomu, že se chci vyhýbat vzájemným lustracím a osobním osočováním místo věcnosti, píšu pod nickem. Což mimochodem není úplně anonymně... Když totiž udělám věcnou botu, dostanu to od čtenářů natvrdo - kdo by se s nějakým nickem páral, že? Ale co se týče zákulisných řečiček, klevet a odsudků - mám od podobného zdejšího reklamního folklóru alespoň pokoj.
Díky za zářný příklad: Jen jste měl asi drobátko víc zatlačit na podrobné a přesvědčivé zdůvodnění, proč byl kreativní koncept Atlasu chytrý, jen já jsem to nepochopil. I když podle výsledků - zřejmě jsem nebyl sám.
Právě když to děláte tak dlouho, měl by jste vědět, že z tristního výsledku se nejde vylhat. Reklama má dělat to co se po ní marketingově chce. A to tenhle případ není. Anebo mi něco ušlo?
V tomto případě se musím pana Volney.ho zastat - každý rozumný člověk IMHO dokáže pochopit důvod, proč Volney nemůže dost dobře své jméno použít - prostě proto, že by pak měl problém sehnat práci - pustit se totiž do (potenciálních) klientů je sice odvážné, ale sebevražedné. Český trh je v tomto ohledu velmi zkostnatělý a profesionální námitka se bere jako osobní urážka.
Takže neargumentujte útokem na osobu, ale věčne - jinak jen dokazujete svou naprostou ubohost a neschopnost.
Tímto názorem jste jen potvrdil tvrzení Volneyho - agentury (respektive konkrétněji lidé ze starých reklamek) nerozumí internetu. Nechápete, že za formálně správně postaveným argumentem nemusí stát autorita. Že argumentace ad hominem vám nepomůže. Že anonymita není nedostatkem (Bokem: slyšel jste o jedné z největších japonských online diskusí 2ch.net? Tam je vystoupení z anonymity považováno za porušení pravidel).
Nerozumíte internetu, jste ze starého světa. Budete převálcováni.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).