Jde spíše o to, pořád se hádat s rodiči, že jejich děti nesmí mít zapnutý telefon, přemlouvat je, ať si ho radši do školy nenosí. A škola vlastně ani neví, jak na tom právně okolo používání telefonů žáky je. Takže metodický pokyn spíše vítám.
Problém může být i v tom, že problémové dítě má v rodičích mnohem větší zastání než by bylo vhodné. To pak může učitel s rodiči o nevhodném chování hovořit jak chce, když rodiče dítě v nevhodném chování jen podporují...
Chtělo by to mít nějakou páku jak i je klepnout přes prsty.
Technicky je to krádež jako každá jiná, nemýlím-li se. V obchodě vám taky nemůžou zabavit mobil a "vydat ho na konci školního roku", ani kdyby si to napsali na cedulku před pokladnou, stejné je to ve škole. Nemůžou zabavit ani mobil, ani žvýkačku, ani pornočasopis... Prakticky to samozřejmě můžou :c)
autorita a poriadok sa da dosiahnut aj inym sposobom.
Pamatam si este nasu triednu na ZS a triedneho na gymnaziu, v zivote nemuseli ani zvysit hlas a napriek tomu bolo na ich hodinach ticho a poriadok ako malokedy inokedy. Jednoducho z niektorich ludi autorita vyzaruje a z niektorich si detska nic nerobia aj keby ich mlatili.
On tu ruční metodu používal málo, proto byla velmi učinná.
Prostě někdy nebylo zbytí, na hrubý pytel, hrubá záplata. Většinou stačilo jednou, dvakrát a byl klid.
Nikdo si doma nedovolil stěžovat, to byla pro nás potupa, abych poslal tatínka proti učitelovi si stěžovat. :)
Tak se školou to moc srovnávat nejde.
Škola má jiný status, je tam školní řád, platí v ní tak trochu jiné zákony. Stará se o nezletilé, má výchovně působit.
Zodpovídá za ty co jsou v ní dočasně působí a přebývají.
Jaký status asi má takový obchod?
To co jste napsal si myslí ti nezvladatelní sígři, ono by jim zklaplo, kdyby dostali rákosou přes ruku. ;)
Ale v naší hyperkorektní společnosti nakaženou Džamilismem to nejde. Škoda.
No krádež je to asi taková, jako když vám na letišti zabaví z příručního zavazadla nůžky. Vlastně ani ne, na letišti už se k tomu zpátky nedostanete, mobil vám vrátí.
Jinak krádež je: Kdo si přisvojí cizí věc... (§247 140/1961)
a tady evidentně k přisvojení (tj začít se chovat k věci jako k vlastní) nedochází.
A není to ani Zpronevěra (§248), ani Neoprávněné užívání (§249).
Právně?Do 18-ti let má pedagogický dozor při školní výuce stejnou odpovědnost jako zákonný zástupce.Neměl by tedy mít i stejná práva?Osobně preferuji přirozenou autoritu u pedagogů,nicméně stejně jako se najdou učitelé bez autority,tak jsou bez autority i rodiče.Nicméně učitelé narozdíl od rodičů skládají zkoušky.Rodičům by možná zkoušky taky prospěly - a nejenom ty praktické:-)Pak by možná bylo většího pochopení mezi oběma tábory a děti by měly jasné hranice a cíl.A o ty by nám snad mělo jít na prvním místě.
To snad ne...taky jsme meli ucitelku na ZS, 3 a 4 trida.. mlatila nas hlava nehlava, jak ji to prislo pod ruku, kolikrat do krve..bylo to jeste pred prevratem, rodice se bali protestovat.. citlivejsi deti z toho onemocnely, o nasledcich do zivota nemluve. Asi nevis o cem mluvis
Internet není nějaký samostatný svět, který by potřeboval vlastní zákony a na vše vlastní metodické pokyny a nevím co ještě. Internet je součástí reálného světa a přece jestliže bojujeme proti šikaně, tak je jedno, jestli se jedná o šikanu pomocí slupky od banánu nebo pomocí mobilního telefonu a videoblogu. To mi jako chcete tvrdit, že bez metodického pokynu od ministerstva ti učitelé řešili jenom šikanu bez použití ICT a teprve nyní možná dokáží identifikovat i kyberšikanu? No potěš koště... A jestli už to doteď učitelé řešili, tak na co vydávat extra pokyny? Pak se není co divit, že nám ten státní aparát tak bobtná, když i učitelé (tj. ti, kteří učí ostatní) potřebují všechno dostat zvlášť rozepsané jak pro blbečky.
Asi tak jako neví jak je na tom právně se žvýkačkami (protože to je snad moje věc jestli si vezmu žvýkačku, ne?) a přesto školní řád (nebo minimálně sami učitelé) v hodinách žvýkání zakazuje.
Asi tak jako neví jak je na tom právně s přezouváním se a přesto školní řád nebo učitelský sbor podpořen nevrlým školníkem přezouvání většinou nařizuje.
Některé školní řády obsahují ustanovení o tom, že žák má chodit do školy upraven a slušně oblečen. A pochybuji, že toto je nějak právně vymahatelné.
A jestli už učitelé nebo ředitelé škol nemají takovou autoritu (ať už u žáků či u rodičů), aby mohli regulovat používání telefonů ve škole, pak by měli řešit spíše proč to tak je, než jak to vrchnostensky obejít. Jestliže si to nejsou schopni obhájit teď, nebudou toho schopni ani po šedesáti metodických pokynech. A nebo se brzy najde něco jiného, na co budou potřebovat další pokyn. Výchovný účinek školy (který v současné době postrádají) se totiž nedá vytvořit nějakým papírem z ministerstva.
U nás s tím skoncovali jednoduše, najde-li učitel u žáka zapnutý mobil během vyučovací hodiny, mobil putuje do ředitelny a vydá se jen zákonnému zástupci. Když rodič jde potřetí do školy pro mobil, už si sjedná nápravu doma sám, aby tam nemusel chodit příště. Jednoduché účinné.
Dokonce tak, že některé děti raděj mobil jako ztratí, než by podstoupili tuto potupnou proceduru. Ale stejně se to rodiče dozvědí při předání mobilu na rodič,. schůzce.
Jinak škoda rány která padne vedle, ale hned na místě a bez okolků. Poznámky jsou k ničemu, nebo si z nich děcka dělají sbírku.
Pamatuji si svého matikáře, ten to řešil ručně a stručně, naučil a pořádek si udržel. Když někoho táhnul za kotlety přes celou třídu ven za dveře, kde dotyčný dostal facku až to zadunělo, tak si pak dávali pozor, a byl klid.
Dneska by takového učitele zavřeli, pošahaná společnost, pošahaní právníci...