Vlákno názorů k článku Limity VoIP - Kacířský pohled od Dobrota - To jsi trefil hřebík na hlavičku. Podstatnou část...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 8. 2005 0:52

    Dobrota (neregistrovaný)
    To jsi trefil hřebík na hlavičku. Podstatnou část uživalelů těchto "odborných" chatů představují hádaví lidé, kteří rádi kritizují. V práci si to nemohou dovolit, a tak vypouštějí páru alespoň anonymně.

    Z našeho pohledu jsou všichni novináři "diletanti", takže nemá cenu se nad tím vůbec vzrušovat.

    Autor si všiml důležité skutečnosti - marketingu. Skype se šíří tak rychle protože je zdarma.

    Nemusí platit za získávání zákazníků. Každý chce volat zdarma, a tak se postará, aby si jej příbuzní taky nainstalovali.

    Fayn vyplácí peníze za doporučení a bere je z jednorázových poplatků. Výledkem je 10x pomalejší růst. zdržují to platby, ale také nerozhodnost, apod.

    Skype vydělává i z jiných stran než za hovory a voicemail. Hlavní zdroj příjmů přichází z licencí softwarovým firmám, které vytvářejí Skype API aplikace.

    Odkaz na to najdete na telefon.webpark.cz/skype

    Skype technologies není zas tak profesionální, jak se psalo.

    Nevědí dost o svých zákaznících. Přestože se zvětšíl podíl zpátečnických uživatelů, Skype si dopřál nový image stránek, kterým jakoby o sobě říkali: "My jsme ti šílenci, co s námi budou brzy všichni telefonovat."

    Konzervativní uživatel: "Naskakuje mi z toho husí kůže! " Jak mají vypadat solidní stránky o Skype?

    Navštivte: telefon.webpark.cz/zdarma

  • 21. 4. 2005 9:46

    _xdrm_ (neregistrovaný)
    nj taky jsem par odstavcu preskocil. Je to zdlouhavy uvod ke kvalitni diskuzi.
  • 21. 4. 2005 8:47

    Vašek (neregistrovaný)
    Ne, nejsem zamindrákovaný puberťák. Pubertu už mám pár let za sebou (alepoň doufám :-)). Do diskusí přispívám minimálně (prostě mi to za tu námahu většinou nestojí), ale kvalita posledních dvou článků od pana Vojtěcha Bednáře mě k tomu donutila. Už po přečtení prvních odstavců jsem pojal podezření na "znalosti" autora a zbytek článku mě to potvrdil. Myslím si, že Lupa je přeci jen trochu odbornější server (alespoň býval) a takové články tu nemají co dělat. Možná v "obyčejných" novinách bych nad tím mávnul rukou, ale na Lupě ne! V článku nejsou nějaké výrazné chyby (které by se daly konkrétně a jednoduše kritizovat), ale celé je to neodborné a neznalost věci z toho přímo čiší. A pokud to nevidíte, těžko vám to budu dokazovat.
    Když to přeženu, jak by se Vám líbil článek do motoristického magazínu s následujícími informacemi. Bylo by v něm napsáno, že nový model auta má 4 kola, volant, několik rychlostí a motor spalující zapáchající kapalinu. Takový článek je v podstatě pravdivý, ale jeho úroveň a informační hodnota je velmi nízká (možná pro malé děti). Pokud takový článek vyjde v Mateřídoušce, tak to beru (s výhradami), ale v odborném časopise ne!
    A ještě jedno srovnání, tentokrát pro čtenáře. Co byste poradili někomu, kdo by chtěl třeba vylepšit Felicii na závody F1, aby jezdila jako Ferrari? A zeptal by se Vás, co konkrétně má vylepšit? Kola, podvozek, volant, motor? Také mu nemůžete na autě cokoli vytknout, jen je ta úroveň prostě úplně jinde. A pokud člověk (čtenář) nevidí rozdíl v kvalitě auta (článku), tak se mu i ta Felicie (neodborný článek) bude zdát pro F1 dobrá a bude ji hájit. Já bych ale na F1 (Lupa) videl raději jezdit Ferrari (kvalitní články). Ale to je věc Lupy, kam chce směřovat. A vůči autorovi nic nemám (neznám ho nijak blíže), ale ať příště píše o tom co zná.
  • 21. 4. 2005 3:05

    Aesculap (neregistrovaný)
    Tohle je ta nejjednodušší obrana, když vás někdo kritizuje - říct: a vy byste to snad udělal líp? Tak pojďte... Příklad: nějaká firma udělá debilní internetové stránky - a člověk jim to řekne a řekne jim i proč je to blbě. A dočká se takové reakce: když to umíte líp, udělejte to sám... Ne, o to tu nejde. Nejde o to, jak to umím já. Ta práce nebyla mým úkolem - ale vaším a vy jste za ní byli zaplacení... Já nebudu za nikoho dělat stránky - ale to neznamená, že když uvidím stránky, které jsou udělané blbě, nemůžu to říct nahlas. Takže snad nemusí být snad každý hned novinář a chrlit několik set článků ročně, aby nemohl říct, co se mu na článku nelíbí (a tady to myslím bylo celkem věcně a konstruktivně). Článek je prostě takový nějaký nemastný-neslaný a na Lupu mi taky nesedí. Na původní Novinky.cz, kde autor dříve hojně publikoval, by se možná hodil víc - ale na to je zase proklatě dlouhý... Možná kdyby se to trochu osekalo, mohla z toho být nějaká glosa, ale takhle je to dlouhé nudné čtení, které nám v podstatě říká, že když máme všechno na jednom drátu a v jedné krabičce a ten drát nebo ta krabička se nám nakrásně po..., tak jsme prostě v p...
  • 21. 4. 2005 3:04

    Aesculap (neregistrovaný)
    No jo no, na Novinky.cz už asi psát nemůže, tak to zkouší jinde. :-)
  • 20. 4. 2005 20:16

    :-) (neregistrovaný)
    Já plně souhlasím s Vaškem! Napsat lepší článek bych samozřejmě dokázal i když zrovna VoIP technologie není moje "top specializace", protože článek je opravdu mzerný a to snad musí uznat i naprostý laik - minimálně 50% článku rozebírá velmi neodborným způsobem funkování LAN sítí a IP protokolu, pak jsou to převratné objevy typu že existují IP telefony jako samostatný HW a jako periferie PC... No a nakonec shrnutí o tom jak VoIP je uživatečná, ale že konvenční telefony se budou používat i nadále... Takže co nám to vlastně řeklo? KULOVY!! Informačení hodnota je NULOVA!

    Takový článek by byl dobrý pro děcka prvního stupně ZŠ na nástěnku do třídy nebo nějaký "dětský web", ale ne na IT server, kterého tvoří většinu čtenářů odborníci z oboru :-))
    --

    Jinak jestli pochybujete o mé kompetentnosti tohle posuzovat, tak s IT dělám už 15. rok s "internetem" pracuji od doby, co je zaveden do ČR (a se sítěmi mám zkušenosti ještě dřív...)
  • 20. 4. 2005 19:52

    Pepa (neregistrovaný)
    Přesně jak napsal přede mnou Melkor, zkus zavolat do WW a řekni jim, že se ti nelíbí nový Passat, že je to šunka a že když(podle tebe) neumí udělat pořádné auto ať raději zavřou fabriku. Co myslíš, že ti řeknou ? :-) Takový kecků - rádobykritiků je tu plno. Proč tu nedáš raději odkaz na své stránky kde se jistě dopodrobna zabýváš VoIP problematikou ? Nebo že by ne, že by jsi byl opravdu jen ten tucťák ze serverovny, co si včera přečetl na jiném webu podobný článek a teď děláš machra ? :-)
  • 20. 4. 2005 17:33

    Melkor (neregistrovaný)
    Znam uzivatele, a je jich dost, kteri dokazi tvrdit, ze program je na CENSORED, jen z toho duvodu, ze ma menu jinak, nez ten, na ktery si zvykli.
    Znam uzivatele, a je jich dost, kteri tvrdi, ze Linux je na CENSORED, protoze funguje jinak nez Windows.

    Mam pokracovat v prikladech?

    Nevim, co pisete za programy a jinak delate. Ale pokud chcete kritizovat, budte, prosim, alespon konkretni. Vas prvni prispevek skutecne vypadal jako od zamindrakovaneho pubertaka, kteremu neni nic vhod ...

    BTW: S autorem ani se sefredaktorem nemam nic spolecneho :-) Jen mam z drivejsich dob na svedomi par clanku ...
  • 20. 4. 2005 17:24

    Melkor (neregistrovaný)
    A kdyz povezete na reklamaci nove auto, protoze sa Vam zda, ze je spatne udelane, bez jakehokoliv konkretniho argumentu ...
    Co myslite, ze Vam reknou?
  • 20. 4. 2005 15:43

    Vašek (neregistrovaný)
    Já netvrdím, že bych uměl o dané problematice napsat lepší článek. A proto ho taky nepíšu! Mnohem horší je, když si někdo myslí že to umí, píše a ve skutečnosti je to katastrofa. A dotyčný si to nejspíš ani po kritice nepřipustí.
    Já jsem jen chtěl říct že článek je nekvalitní (a nejen tento článek od tohoto autora) a pokud si toho není vědom pisatel, pak by vydání takového článku měl stopnout šéfredaktor (pokud se v problematice orientuje). A argumenty typu, tak napiš lepší článek a jen nekritizuj neuznávám. Ač něco nedělám a neumím (např. psaní článků, vaření jídla, výroba automobilů), tak snad můžu poznat nekvalitní věc (špatný článek, přesolené a nedochucené jídlo, zfušovaný vůz), ne? Já zase dělám jiné věci, které snad trochu umím (programování apod.). A když mi třeba program chybuje (komu ne, že?), tak také neříkám uživateli: "Co mě kritizuješ můj program, když sám neumíš napsat lepší!", ale chyby opravím. Uživatel, ač neprogramátor přece dokáže poznat mizerný program aniž by musel umět programovat. A pokud bych psal mizerné programy stále a já to nepoznal, tak někdo jiný by mi měl říct už dost, neumíš to, dělej něco jiného.
    Také nechápu osočování z hlouposti, hloupé jsou spíš ty osočující příspěvky.
  • 20. 4. 2005 15:25

    Jirka (neregistrovaný)
    Hmmm...
    A když povezu na reklamaci nové auto, protože něco klepe v motoru, tak mi v automobilce taky vynadají? A vyženou mě, ať zkusím udělat lepší auto? :-O
  • 20. 4. 2005 15:25

    Petr Svetr Killometr (neregistrovaný)
    Ne, ne ja myslim ze je to jinak. Napsat clanek umi kazdy "bV", ale napsat dobry clanek, ktery ma trochu hlavu a patu a obsahuje nejaka rozumna fakta, to je umeni.
  • 20. 4. 2005 10:50

    Oleg Mostovoj (neregistrovaný)
    Glupyj trapnyj Vasku, tak napis clanek na Lupu sam a ukaz jak ma vypadat! Miluju tyhle kritiky zvandave z diskusnich for. Pravdepodobne si sedis nekde v serverovne telekomunikacniho operatora a rikas si jaky jsi veliky odbornik na site a voip kdyz znicis redakturka v diskusi...

    P.S. Cestina neni muj jazyk matersky, vim ze je to poznat.
  • 20. 4. 2005 9:01

    Bob (neregistrovaný)
    Souhlasím, tento článek evidentně nepíše odborník, i když s velkou částí článku souhlasím. Nicméně plno věcí tam chybí - problém kvality spojení, výpadků, srovnání technologií, veřejnost čísla, popis brány mezi vnitropodnikovou ústřednou a internetem (tím se řeší značná část námitek autora) a nevím co ještě, nejsem odborník, jen uživatel.
    Taky jsem nepochopil, proč jsou v článku některé problémy rozpitvávány několikrát - čtenáři nejsou (myslím) blbí laici.
  • 20. 4. 2005 8:29

    Vašek (neregistrovaný)
    -----------------------------------------------------------
    Kdo je autor článku:
    Vojtěch Bednář
    Autor je volný novinář, zabývá se moderními komunikačními technologiemi a jejich vzájemnou interakcí s lidmi, tvůrci a uživateli. Studuje sociologii a žurnalistiku na FF UP a publikuje v tuzemských elektronických i papírových médiích.
    Napsal nedávno i článek: Vytlačí VoIP telefony? Radši ne...
    -----------------------------------------------------------
    Já si myslím, že kvalita článku odpovídá odborné úrovni dotyčného. Je to novinář (podle mě dost mizerně píšící) a moderní technologie ho jen baví. Jenže to je zoufale málo, on o tom nic do hloubky neví.
    Malá paralela: Připadá mi to jako by muž "odborně" popisoval pocity ženy při porodu. Sice nikdy nerodil, ale něco o tom slyšel a možná i jeden porod viděl. A tak je z něho rázem odborník na porody (alespoň on si to rozhodně myslí). Jenže právě tací lidé by publikovat vůbec neměli!
    O IP telefonii psal už minule (článek: Vytlačí VoIP telefony? Radši ne... ) a čtenáři mu dali najevo, že toho o tom moc neví. Ale jemu to nevadí, klidně napíše další hrozný článek. A co je horší, článek je přijat a zveřejněn. Prosím už ne, od takových "mistrů" raději dál. Autor zde rozvíjí své "matematické" teorie a přitom je znát že neumí ani "sčítat" natož "násobit". Takhle nekvalitní článek (a autor) na Lupě nemá co dělat!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).