Hlavní navigace

Názory k článku Limity VoIP - Kacířský pohled

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2005 8:39

    Zdeněk (neregistrovaný)
    Narazkami na "nestandardni reseni" a "verejne proprietarni systemy" myslite (mimojine) na Skype? ;-)

    Jinak samozrejme mate pravdu, unifikovanost a konvergence obecne zvysuje riziko. A zavidim Vam vasi pevnou viru v neotresitelnost GSM site a potazmo i JTS. I kdyz pravda, ta posledne jmenovana je uz dostatecne overena :-)

    Abyste me nebral za slovicko, tak je jasne, ze spolehlivosti jsou o rad(y) jinde nez verejne VoIP.
  • 20. 4. 2005 9:01

    Bob (neregistrovaný)
    Souhlasím, tento článek evidentně nepíše odborník, i když s velkou částí článku souhlasím. Nicméně plno věcí tam chybí - problém kvality spojení, výpadků, srovnání technologií, veřejnost čísla, popis brány mezi vnitropodnikovou ústřednou a internetem (tím se řeší značná část námitek autora) a nevím co ještě, nejsem odborník, jen uživatel.
    Taky jsem nepochopil, proč jsou v článku některé problémy rozpitvávány několikrát - čtenáři nejsou (myslím) blbí laici.
  • 20. 4. 2005 9:21

    J (neregistrovaný)
    K tomu snad jen dodam, ze pokud takzvane "chcipne net", tak v 99% pripadu nefunguji ani ty klasictejsi zpusoby (GSM, pevna), protoze ten net jde po velmi podobnych cestach. Takze zda volat zachranku pri zemetreseni pres net, pevnou nebo mobil je sumak, protoze nebude fungovat nic.

    K clanku, autor nejspis vubec netusi jak probiha zrizovani siti v podnicich, tam totiz probiha (u tech vetsich) rizeni, kde se prave ruzna rizika hodnoti a prave dle tech rizik, ze navrhuje sit.
    Napriklad to ze nebudou 1/2 hodinu fungovat telefony/budou fungovat omezene nemusi byt zavazny problem (firmu telefony nezivi). Naopak nefunkcnost zabezpeceni na 1/2 hodiny problem byt muze a proto se zabezpeceni udela zvlast.
    Daleko vetsi ztratu vetsinou prinese nefunkcnost pocitacove site nez nefunkcnost telefonu a proto se sit nalezite navrhuje. To ze po ni pak jdou i telefony je jen tresnickou.
    O "pretizeni" site autor mluvi jako o beznem stavu, asi vzivote neslysel nic o QOS. Neni problem zajistit, ze v kazdem okamziku (pokud nekdo neukradne kabel) bude pro telefon vyhrazene pasmo.
  • 20. 4. 2005 10:35

    tom (neregistrovaný)
    Pohled autora je pohledem informovaneho laika a v podstate je spravny. Zatim mi ale nedoslo, k cemu vydavat clankem souhrn zapornych (nebo potencialne zapornych) vlastnosti VoIP. Kladne aspekty prevazuji a proto se VoIP pouziva a vyplaci. Je na miste pripomenout, ze zminena technologie, ac v plenkach, rozviji se a zdokonaluje znacnym tempem. Prvni telefonni ustredny byly take pro nekolik ucastniku a hovory se spojovaly rucne prepojovanim dratu :-)
    Moje zkusenost s VoIP je takova, ze me, mym blizkym a znamym uz nechodi predrazene zlute ucty za telefon. Mame VoIP ATA adaptery a pripojeni k internetu pres kabelovku nebo bezdrat. Vlastni sluzba, prenos telefonniho hovoru, se jevi minimalne jako srovnatelna.
  • 20. 4. 2005 10:50

    Oleg Mostovoj (neregistrovaný)
    Glupyj trapnyj Vasku, tak napis clanek na Lupu sam a ukaz jak ma vypadat! Miluju tyhle kritiky zvandave z diskusnich for. Pravdepodobne si sedis nekde v serverovne telekomunikacniho operatora a rikas si jaky jsi veliky odbornik na site a voip kdyz znicis redakturka v diskusi...

    P.S. Cestina neni muj jazyk matersky, vim ze je to poznat.
  • 20. 4. 2005 12:45

    GeorgeSK (neregistrovaný)
    Slovak Telekom už používa hlasové služby na báze IP od Alcatelu (Next Generation Network). Túto technológiu použil na dokončenie digitalizácie zvyšných niekoľko percent analógových účastníkov. Podľa nich takto budú môcť komplexne ponúknuť služby na tej istej infraštruktúre - hlas, dsl, videokonferencie...
    Zo začiatku boli problémy, v januári (lednu) vypadol telefón na pol dňa, ale zachovali sa ako seriózna firma a dali zľavu 1/3 mesačného paušálu. Hlasová kvalita je dobrá, na začiatku boli trochu problémy s ozvenou, ale sa už vyriešili.
  • 20. 4. 2005 12:45

    Libb (neregistrovaný)
    VoIP možná není na krizové situace a určitě souhlasím s tím, co autor uvedl - spojení PC a telefonu je cesta do pekel. Sám mám někdy problémy se Skype a nevím proč :-( (asi nějaká kolize s jiným programem nebo problém při uspání PC). Ale když jede (většinou), prokecám celkem dost minut. Cena pod 1 Kč / min na pevnou je dost v pohodě.
  • 20. 4. 2005 13:47

    _xdrm_ (neregistrovaný)
    jo jo pravda. Ty nevyhody popisovane v clanku jsou spise jen teoreticke, v praxi se moc neprojevuji.
    Vyhoda volani PC-PC vramci internetoveho pausalu je obrovska. To v zasade tlaci VoIP dopredu.
    Az se zacnou konecne vyrabet tiche PC s rozumnou spotrebou, tak nebude problem nechat i doma PC bezet porad. Cimz odpadne problem draheho samostatneho VoIP telefonu.
  • 20. 4. 2005 12:55

    PetrA (neregistrovaný)
    Článek určitě uvádí i některé zajímavé pohledy, ale moc nechápu jeho pesimistické vyznění. Kdybych ho měl brát vážně, tak si o VoIP v jakékoli formě neopřu ani kolo.

    Když se na to podívám z čistě uživatelského hlediska, zatím jsem těch mínusů moc nenašel. Používám Skype od srpna soukromě i ve firmě cca od srpna, kvalita hovorů je téměř vždy vynikající, zapnutý počítač není problém (ten by běžel stejně), o cenách radši mlčím, použití s USB telefonem je komfortnější než se slušným ISDN telefonem (kontakty, seznamy volání na obrazovce), nevadí ani použití s mikrofonem a reproduktory, vestavěný instant messaging. Krátkodobé výpadky občas byly, ale bylo to naprosto zanedbatelný. V místě mého bydliště mě signál na mobilu vypadává každou chvíli, o kvalitách a výpadcích při hovoru mlčím, to se se Skypem srovnávat vůbec nedá. Pevná je možná kvalitní, ale tak předražená, že je jen na ozdobu.

    Proto mě vyznění článku překvapuje. Většinou novináři chválí i věci, které jsou předražené a nefunkční, tady je to naopak. O motivech k napsání takového článku bych docela pochyboval. Chápu, že se VoIP některým komunikačním firmám líbit nebude, opravdu to mění chování uživatelů (aspoň u mě). Když jsem potřeboval dřív vyřídit něco s někým z jiné pobočky, snažil jsem se to řešit mailem nebo kratším hovorem. Teď se to řeší přes Skype (PC-PC). Udržování kontaktů se zahraničními přáteli to samé - dřív dopisy, emaily, teď jim kdykoli zavolám přes Skype na pevnou a můžu se vybavovat, kolik chci. 10minutový hovor, který stojí přes ČTc 150,- mě přijde na 5,-. To autorovi jako jako absurdní nepřijde?
  • 20. 4. 2005 13:52

    _xdrm_ (neregistrovaný)
    - kvalitni internet pripojeni s pingem do 150ms (ADSL, kabel, wi-fi). Rychle se rozsiruje.
    - dobra sluzba. Skype je dobre, uz jen zavest SkypeIn v Cechach.
    - slusne telefon. Nejlepe bezdratovy headset.
    - ticha PC s nizkou spotrebou. Ticha uz se delaji, ta spotreba je problem.
    Vidim to ruzove. Mobily to zatim urcite neohrozuje, ale mohlo by to donutit GSM operatory snizit ceny.
  • 20. 4. 2005 13:58

    Libb (neregistrovaný)
    Tím to není. Mám UPC Light (megabit) a při stahování to jede v pohodě, při hře Starcraft po síti v pohodě... Na fóru Skype je popsán podobný problém ve spojitosti s omezením na 10 současných TCPIP spojení (úprava v SP2), ale patch mně nepomohl. Vidím to na to, že něco nerozdýchá suspend to RAM :-(
  • 20. 4. 2005 15:25

    Petr Svetr Killometr (neregistrovaný)
    Ne, ne ja myslim ze je to jinak. Napsat clanek umi kazdy "bV", ale napsat dobry clanek, ktery ma trochu hlavu a patu a obsahuje nejaka rozumna fakta, to je umeni.
  • 20. 4. 2005 15:25

    Jirka (neregistrovaný)
    Hmmm...
    A když povezu na reklamaci nové auto, protože něco klepe v motoru, tak mi v automobilce taky vynadají? A vyženou mě, ať zkusím udělat lepší auto? :-O
  • 20. 4. 2005 15:31

    PetrA (neregistrovaný)
    Ještě mě napadlo, že takhle asi nějak budou bude VoIP napadat ČTc a spol. Poměrně dobré a podložené argumenty, něco vynechat, něco trochu zkreslit a k jakým závěrům se přijde, ví každý.

    A ani se jim není co divit, už to měli tak pěkně nalajnovaný a pak přijde takovýhle prů..r.
  • 20. 4. 2005 15:38

    J (neregistrovaný)
    Spotreba problem neni, musite si jen trochu vyhrat ;).

    PR: Sezenete si mobilni AMD XP-M, nejaky integrovany MB, ruzumny case ... . CPU podtaktujete (nejakych 600MHz bohate staci), pak stahnete napeti. Lze chladit pasivne, pripadne jemne ofukovat. HDD netreba, startovat to bude z flash (pokud mate srv, muze i z nej).

    Samo ze se takhle nedostanete na jednotky W, ale na desitky ano.

    Dalsi moznost je ntb a zapojit jej trvale do elektriny.
  • 20. 4. 2005 15:41

    Abraxis (neregistrovaný)
    Vsak uz ted si muzes jeden takovy poridit/postavit. Sam jsem jeden postavil (pritelkyni jako WinXP brouzdaci/seminarkova masina a mne jako video prehravac pod Linuxem ;-))) z VIA C3 CPU. Nejhlucnejsi je na tom pevny disk ("pidi" skrin vc. zdroje mam od Emka, ventilator jsem kuchl, dal jsem dozadu jeden 8x8 cm s odporem, ktery zmensil otacky na cca. 400-500 rpm, coz na staci na chlazeni skrine s timto CPU, 1x200 GB 7200 rpm disk a jeste DVD vypalovacku (pri plnem paleni)!)
  • 20. 4. 2005 17:13

    PetrA (neregistrovaný)
    Při 150 pobočkách něco asi stojí i telefonní účty.

    Takže to chce samozřejmě zvážit všechna pro a proti, dát si ty dvě varianty na papír a srovnat je. V podstatě to asi není o tom, že by VoIP bylo natolik lepší řešení, ale že v "klasických" telekomunikacích zvolily firmy přístup nevýhodný pro zákazníka, kdy se snaží rejžovat za každou cenu a potřeba zákazníků je moc nezajímají. Tím vytvořil v podstatě uměle pro VoIP větší prostor. Kdyby byla za 500,- linka s voláním po ČR, mělo by to VoIP mnohem těžší.
  • 20. 4. 2005 17:24

    Melkor (neregistrovaný)
    A kdyz povezete na reklamaci nove auto, protoze sa Vam zda, ze je spatne udelane, bez jakehokoliv konkretniho argumentu ...
    Co myslite, ze Vam reknou?
  • 20. 4. 2005 17:33

    Melkor (neregistrovaný)
    Znam uzivatele, a je jich dost, kteri dokazi tvrdit, ze program je na CENSORED, jen z toho duvodu, ze ma menu jinak, nez ten, na ktery si zvykli.
    Znam uzivatele, a je jich dost, kteri tvrdi, ze Linux je na CENSORED, protoze funguje jinak nez Windows.

    Mam pokracovat v prikladech?

    Nevim, co pisete za programy a jinak delate. Ale pokud chcete kritizovat, budte, prosim, alespon konkretni. Vas prvni prispevek skutecne vypadal jako od zamindrakovaneho pubertaka, kteremu neni nic vhod ...

    BTW: S autorem ani se sefredaktorem nemam nic spolecneho :-) Jen mam z drivejsich dob na svedomi par clanku ...
  • 20. 4. 2005 19:52

    Pepa (neregistrovaný)
    Přesně jak napsal přede mnou Melkor, zkus zavolat do WW a řekni jim, že se ti nelíbí nový Passat, že je to šunka a že když(podle tebe) neumí udělat pořádné auto ať raději zavřou fabriku. Co myslíš, že ti řeknou ? :-) Takový kecků - rádobykritiků je tu plno. Proč tu nedáš raději odkaz na své stránky kde se jistě dopodrobna zabýváš VoIP problematikou ? Nebo že by ne, že by jsi byl opravdu jen ten tucťák ze serverovny, co si včera přečetl na jiném webu podobný článek a teď děláš machra ? :-)
  • 20. 4. 2005 15:43

    Vašek (neregistrovaný)
    Já netvrdím, že bych uměl o dané problematice napsat lepší článek. A proto ho taky nepíšu! Mnohem horší je, když si někdo myslí že to umí, píše a ve skutečnosti je to katastrofa. A dotyčný si to nejspíš ani po kritice nepřipustí.
    Já jsem jen chtěl říct že článek je nekvalitní (a nejen tento článek od tohoto autora) a pokud si toho není vědom pisatel, pak by vydání takového článku měl stopnout šéfredaktor (pokud se v problematice orientuje). A argumenty typu, tak napiš lepší článek a jen nekritizuj neuznávám. Ač něco nedělám a neumím (např. psaní článků, vaření jídla, výroba automobilů), tak snad můžu poznat nekvalitní věc (špatný článek, přesolené a nedochucené jídlo, zfušovaný vůz), ne? Já zase dělám jiné věci, které snad trochu umím (programování apod.). A když mi třeba program chybuje (komu ne, že?), tak také neříkám uživateli: "Co mě kritizuješ můj program, když sám neumíš napsat lepší!", ale chyby opravím. Uživatel, ač neprogramátor přece dokáže poznat mizerný program aniž by musel umět programovat. A pokud bych psal mizerné programy stále a já to nepoznal, tak někdo jiný by mi měl říct už dost, neumíš to, dělej něco jiného.
    Také nechápu osočování z hlouposti, hloupé jsou spíš ty osočující příspěvky.
  • 20. 4. 2005 15:47

    Skunk (neregistrovaný)
    Dokud pouziva ve firme par lidi Skype - neni problem. Pokud ale chcete zavest VoIP ve firme treba na 150 pobocek tak zacina houstnout. Jenom vymena sitovych prvku vas vyjde na hezkych par set tis. a postupna nahrada je diky rychlemu vyvoji neefektivni. A az vam dodavatel rekne, ze pokud chcete dostupnost aspon 95% tak musite centralni HW duplikovat, zacnou naskakovat dalsi statisice. Vymena telefonu neni take zadarmo, nahradni alternativy jsou vpodstate nepouzitelne.
    Zatim je proste klasicka tel. sit levnejsi na porizeni a podstatne spolehlivejsi - standardem jsou tri devitky (klasicka ustredna vas stoji caa.400 tis. a jeji zivotnost se vetsinou pocita na desetileti).
    Firemni VoIP se proto vetsinou buduje na "zelene louce", tam se mohou projevit vyhody a teoreticky nizsi provozni naklady. Vyrazny posun asi prinese az zmena pohledu u hlavnich operatoru rozsahlym prechodem na ciste datove technologie a nabidkou odpovidajicich sluzeb koncovym zakaznikum (napr.virtualni okruhy).

    Bye
  • 20. 4. 2005 16:23

    J (neregistrovaný)
    Heh, virtualni okruh si klidne koupit muzete, za desitky tisic, to se opravdu vyplati. Rek bych, ze levnejs vas vyjde polozit si vlastni kabely.

    Opravdu by me zajimalo, jaky financni rozdil je mezi 150 pobockovyma ustrednama pro klasiku a 150 pro VoIP. V NEJHORSIM pripade to vyjde nastejno.

    Duplikovat HW musite tak jako tak, pokud chcete mit zajisteno proti vypadku. Uvedom te si, ze spolehlivost telefoni site je pro firmu v 99% pripadu podstatne mene dulezita, nez spolehlivost site. Po siti se prenasi data ktera firmu zivi, casto primo ke strojum, i nekolikaminutovy vypadek muze byt velky problem.
    Co se stane kdyz par minut nepujde VoIP ? Odpovim, nestane se v 99% NIC. Jenze vy uz tak jako tak mate redutantni sit, takze proc po ni neprovozovat i telefony, spolehlivost se tim nijak nezmeni, na 100Mbitech muze zaroven probihat pres 3000 hovoru, ale firma ktera ma tolik zamestnancu zajiste pouziva Gbitove site.

    Jak uz bylo receno, telekomunikacnim spolecnostem se to pochopitelne nelibi, ono se to nelibi hlavne proto, ze se dari uspesne borit predstavu, ze za telefon se plati od minuty. V pripade VoIP se zaplati minimalni pausal a vybavovat se muze kazdy jak libo a to je ceho se hrozi, ze prijdou o sve miliardove zisky.
    Viz treba SMS, pri soucasnych cenach je velmi vyhodne spustit na mobilu trebas ICQ, a pouzit datove spojeni. Ale i to je predrazene, pocitam ze do 10ti let bude bezne (netvrdim ze u nas) zaplatit za mobil pausal (nizky, do 500Kc) a volat pak uz budete moct jak libo.
  • 20. 4. 2005 20:16

    :-) (neregistrovaný)
    Já plně souhlasím s Vaškem! Napsat lepší článek bych samozřejmě dokázal i když zrovna VoIP technologie není moje "top specializace", protože článek je opravdu mzerný a to snad musí uznat i naprostý laik - minimálně 50% článku rozebírá velmi neodborným způsobem funkování LAN sítí a IP protokolu, pak jsou to převratné objevy typu že existují IP telefony jako samostatný HW a jako periferie PC... No a nakonec shrnutí o tom jak VoIP je uživatečná, ale že konvenční telefony se budou používat i nadále... Takže co nám to vlastně řeklo? KULOVY!! Informačení hodnota je NULOVA!

    Takový článek by byl dobrý pro děcka prvního stupně ZŠ na nástěnku do třídy nebo nějaký "dětský web", ale ne na IT server, kterého tvoří většinu čtenářů odborníci z oboru :-))
    --

    Jinak jestli pochybujete o mé kompetentnosti tohle posuzovat, tak s IT dělám už 15. rok s "internetem" pracuji od doby, co je zaveden do ČR (a se sítěmi mám zkušenosti ještě dřív...)
  • 21. 4. 2005 14:21

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Mohu-li Vas uklidnit mezi mym pocitacem (WinXP SP2) a Internetem muj router registruje bezne cca 300-500 related spojeni (TCP, o UDP se radsi nezminuji, ty jsou podstatne vyssi, ale jejich trvani je vcelku kratkodobe), vesmes za to muze jedina aplikace, resp. dve spolupracujici, takze ten problem bude kapanek jinde....
  • 21. 4. 2005 14:22

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Zda se, ze s rozpocty mate bohate zkusenosti, tak se zamyslete nad konvergenci po IP a dojdete k tomu, ze vysledek v realu muze byt podstatne slibnejsi, protoze spoustu investic, byt to neni HIM, muzete odbourat, pravda, v urcitych specifickych segmentech budete muset az nasobne rozpocet posilit (mozna i nekolikrat), nicmene celkova bilancni suma muze byt kupodivu i podstatne nizsi...
  • 22. 4. 2005 5:25

    gap (neregistrovaný)
    Clanek realisticky shrnuje pro a proti VOIP. Kdo problematiku zna, nema co dodat. Sam VOIP fandim a uz ji roky pouzivam a nevim proc diskutujici maji tak popuzene reakce. Kdo bude potrebovat spolehlive reseni pevnou linku si ponecha v zaloze. Sam z domu volam pres skype a do jts pres Skype-out. Dale k volani vyuzivam VOIP meho operatora pripojeni k internetu (testovaci provoz), ale zabezpecovaci zarizeni mam pripojeno na linku telecomu (ani bych to nesveril mobilnimu operatorovi). Redaktora neznam, ale lidi budte realiste.
  • 21. 4. 2005 3:05

    Aesculap (neregistrovaný)
    Tohle je ta nejjednodušší obrana, když vás někdo kritizuje - říct: a vy byste to snad udělal líp? Tak pojďte... Příklad: nějaká firma udělá debilní internetové stránky - a člověk jim to řekne a řekne jim i proč je to blbě. A dočká se takové reakce: když to umíte líp, udělejte to sám... Ne, o to tu nejde. Nejde o to, jak to umím já. Ta práce nebyla mým úkolem - ale vaším a vy jste za ní byli zaplacení... Já nebudu za nikoho dělat stránky - ale to neznamená, že když uvidím stránky, které jsou udělané blbě, nemůžu to říct nahlas. Takže snad nemusí být snad každý hned novinář a chrlit několik set článků ročně, aby nemohl říct, co se mu na článku nelíbí (a tady to myslím bylo celkem věcně a konstruktivně). Článek je prostě takový nějaký nemastný-neslaný a na Lupu mi taky nesedí. Na původní Novinky.cz, kde autor dříve hojně publikoval, by se možná hodil víc - ale na to je zase proklatě dlouhý... Možná kdyby se to trochu osekalo, mohla z toho být nějaká glosa, ale takhle je to dlouhé nudné čtení, které nám v podstatě říká, že když máme všechno na jednom drátu a v jedné krabičce a ten drát nebo ta krabička se nám nakrásně po..., tak jsme prostě v p...
  • 21. 4. 2005 8:47

    Vašek (neregistrovaný)
    Ne, nejsem zamindrákovaný puberťák. Pubertu už mám pár let za sebou (alepoň doufám :-)). Do diskusí přispívám minimálně (prostě mi to za tu námahu většinou nestojí), ale kvalita posledních dvou článků od pana Vojtěcha Bednáře mě k tomu donutila. Už po přečtení prvních odstavců jsem pojal podezření na "znalosti" autora a zbytek článku mě to potvrdil. Myslím si, že Lupa je přeci jen trochu odbornější server (alespoň býval) a takové články tu nemají co dělat. Možná v "obyčejných" novinách bych nad tím mávnul rukou, ale na Lupě ne! V článku nejsou nějaké výrazné chyby (které by se daly konkrétně a jednoduše kritizovat), ale celé je to neodborné a neznalost věci z toho přímo čiší. A pokud to nevidíte, těžko vám to budu dokazovat.
    Když to přeženu, jak by se Vám líbil článek do motoristického magazínu s následujícími informacemi. Bylo by v něm napsáno, že nový model auta má 4 kola, volant, několik rychlostí a motor spalující zapáchající kapalinu. Takový článek je v podstatě pravdivý, ale jeho úroveň a informační hodnota je velmi nízká (možná pro malé děti). Pokud takový článek vyjde v Mateřídoušce, tak to beru (s výhradami), ale v odborném časopise ne!
    A ještě jedno srovnání, tentokrát pro čtenáře. Co byste poradili někomu, kdo by chtěl třeba vylepšit Felicii na závody F1, aby jezdila jako Ferrari? A zeptal by se Vás, co konkrétně má vylepšit? Kola, podvozek, volant, motor? Také mu nemůžete na autě cokoli vytknout, jen je ta úroveň prostě úplně jinde. A pokud člověk (čtenář) nevidí rozdíl v kvalitě auta (článku), tak se mu i ta Felicie (neodborný článek) bude zdát pro F1 dobrá a bude ji hájit. Já bych ale na F1 (Lupa) videl raději jezdit Ferrari (kvalitní články). Ale to je věc Lupy, kam chce směřovat. A vůči autorovi nic nemám (neznám ho nijak blíže), ale ať příště píše o tom co zná.
  • 21. 4. 2005 14:21

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    :-))) o tom, co je a neni na h**** pro krizove situace jsme se naposledni presvedcili kdyz nam chudaci prazane mizeli pod vodou (mimochodem, jsem z tech, kteri nezapomneli na humbuk kolem povodni a propastny rozdil, kdyz se vylivala Morava a kdyz se vylivala Vltava v Praze (jako by se do te doby uz dlouho nevylivala - co treba Pisecko?!)... - obavam se, ze z naseho narodniho emergenci planu toho v realu moc nezbylo a nedelam si iluze ze po tech zkusenostech se to rapidne zlepsilo... - uz pokryl Eurotel ty prihranicni oblasti, aby si starostove nemuseli porizovat vlastni zarizeni od jineho telco operatora, aby byli schopni dostat svym zakonym zavazkum plynoucich z jejich funkci?
  • 21. 7. 2005 11:21

    Field (neregistrovaný)
    Vazeny Pajasofte,

    zkuste mi trochu blize popsat ten "propastny rozdil", o kterem se zminujete. U nas v Praze byly povodne zpravodajsky pokyte velmi intenzivne i pred tim, nez voda prisla do Prahy. Ze se potom teziste zprav presunulu do Prahy lze zrejme pripsat castecne lenosti TV stabu, castecne pak i tomu, ze doprava kamkoli byla dosti obtizna. Nicmene i pak bylo mnozstvi zprav z jinych mist CR dostatecne.
    Kazdopadne jsem vas predtim neradil do te kategorie lidi, kteri si na "chudaky prazany" delaji nazor podle toho, jak casto se co objevuje v mediich. Media a realita jsou dost odlisne veci, to byste uz mohl vedet.
  • 17. 2. 2006 13:54

    foo (neregistrovaný)
    Ono je pravda, ze VoIP hardware (Cisco telefony, ATA) su drahe veci. Na druhej strane, ale existuje open source Asterisk PBX, ktory je mozne v malej firme pripojit cez stary modem na PSTN ustrednu. Tymto sposobom sa da 5 PSTN aparatov za nulovu hardwarovu investiciu pripojit do ``VOIP siete''. V skutocnom zivote, asi treba pre asterisk niektoru z PCI Digium kariet. Nakup VoIP aparatov vo velkom sa mi ale nezda rozumne riesenie.
  • 29. 1. 2007 2:34

    x (neregistrovaný)
    Ses holt takovej jakej ses, ted je jiz potvrzeno, ze Prahou protekl objem 25 x vyssi nez byl objem vsech prehrad na Vltave - proste 500 leta voda a to je vse - takze by se dala omezit pouze o 1/25 - a to jeste nejde , nebot ze stavebnich dovodu musi byt prehrada do urcite miry napustena - co o tom jsem slysel od stavbaru....

    A rizene napousetini - nevim co tim myslis - to nebylo zadne Cunami - zadna prilivova vlna - to stoupalo po centimetrech - proste se to samo postupne zatapelo ....
  • 21. 7. 2005 11:43

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Propastnym rozdilem minim treba to, ze o povodnich na Morave media zavadila v podstate az v okamziku, kdy bylo vytopeno Troubsko (kdepak se nam asi tak ta vodicka vzala... to ty korytka pred nim byla dostatecne dimenzovana, co treba Becva a skody, ktere napachala ona, nejen na dolnim toku na Prerovsku?) a bylo jasne, ze se velka voda na Morave vali na osady na dolnim toku... Kolikrat a v jakem rozsahu byla v nejakych zpravach zminka o brutalnich skodach na Zlinsku a Kromerizsku?

    Kdepak byla media, kdyz se nam zacala rozlevat Berounka a v podstate veskere vodstvo v Jiznich cechach jiz bylo minimalne na 2., ne-li 3. stupni? Ale jakmile se nam zacala zaplavovat Praha, tak to je tragedie celeho naroda, kdyz se nam zacal rozpadal a bortit Karlin (BTW mozna jste z Prahy, takze asi vite, co to bylo za nemovitosti, jak vznikly a komu puvodne slouzily...), tak uz oko nezustalo suche...

    Jak trefne nekdo poznamenal, dokud plavaly Jizni Cechy, byla to pro prazany psina, mohu Vam za sebe garantovat, ze spouste z nich opravdu nedoslo, ze ta voda potece pres Prahu, ze proste nema kudy jinudy jit...

    Na Vasi ponekud nemistnou poznamku ohledne reality a medialni reality nebudu reagovat, mam kamarady, zname i pribuzne, jak na Morave, tak v Praze, tak Severnich i Jiznich Cechach, vcetne tech, kterym nejaka velka voda od roku 1995 zasadnim zpusobem zasahla do zivota (ne vzdy to musela byt hmotna skoda), takze docela vim o cem mluvim.

    Naopak, od vystudovanych a aktivne pracujicich vodohospodaru moc dobre vim, ze jak povoden na Morave, tak v Praze NEMUSELA mit takove nasledky. Povodi Moravy na sanace sralo hodne dlouho - tady to byla spise otazka investic a nemoznost s mizernym 'vybavenim' v okamziku katastrofy uz nic delat, naopak dvousetleta voda byla "planovana" a z meteorologickych udaju od zapadnich kolegu, vcetne prognoz (k cemu maji ty ustavy ty velmi drahe superpocitace na simulace, ktere jim z dani platime!!!!?) a bylo jasne, ze odpoustet kaskadu se melo zacit aspon 10 dnu predem, kdy uz to v propoctech jasne signalizovalo... to, ze kaskada drzela vodu do okamziku, kdy se temer naplnila (pripadne vic nemohla aby se neprotrhla) a pak uz nechala situaci volny prubeh je fakt, za ktery jsou konkretni lide odpovedni (naivne doufali (holt nekteri nevi, ze 1+1=2 a cekaji na zazrak), ze to udrzi - kdyby se Praha castecne zatopila rizene (a cas BYL! - vcetne casu na evakuaci a vycisteni znamych potopenych oblasti), povodnove mapy by se dnes nemusely predelavat). Stejne jako s temer kompletne zatopenym metrem a konecnym uctem 7mld skod... - jakozto (asi) mistni mozna vite o tom, jake ucely mimo jine melo ve vinku Metro pri stavbe a ceho se prave nejvic obavali komunisti (hint - atomovka to nebyla!)

  • 8. 8. 2005 0:52

    Dobrota (neregistrovaný)
    To jsi trefil hřebík na hlavičku. Podstatnou část uživalelů těchto "odborných" chatů představují hádaví lidé, kteří rádi kritizují. V práci si to nemohou dovolit, a tak vypouštějí páru alespoň anonymně.

    Z našeho pohledu jsou všichni novináři "diletanti", takže nemá cenu se nad tím vůbec vzrušovat.

    Autor si všiml důležité skutečnosti - marketingu. Skype se šíří tak rychle protože je zdarma.

    Nemusí platit za získávání zákazníků. Každý chce volat zdarma, a tak se postará, aby si jej příbuzní taky nainstalovali.

    Fayn vyplácí peníze za doporučení a bere je z jednorázových poplatků. Výledkem je 10x pomalejší růst. zdržují to platby, ale také nerozhodnost, apod.

    Skype vydělává i z jiných stran než za hovory a voicemail. Hlavní zdroj příjmů přichází z licencí softwarovým firmám, které vytvářejí Skype API aplikace.

    Odkaz na to najdete na telefon.webpark.cz/skype

    Skype technologies není zas tak profesionální, jak se psalo.

    Nevědí dost o svých zákaznících. Přestože se zvětšíl podíl zpátečnických uživatelů, Skype si dopřál nový image stránek, kterým jakoby o sobě říkali: "My jsme ti šílenci, co s námi budou brzy všichni telefonovat."

    Konzervativní uživatel: "Naskakuje mi z toho husí kůže! " Jak mají vypadat solidní stránky o Skype?

    Navštivte: telefon.webpark.cz/zdarma

  • 29. 1. 2007 2:13

    x (neregistrovaný)
    "Stejne jako s temer kompletne zatopenym metrem a konecnym uctem 7mld skod... "

    To je cena vsech novych zarizeni - treba na A ty zarizeni jeli bez rekonstrukce od roku 1978 - Muzeum - Dejvicka a na B - Florenc - Andel od roku 1985 !!! To je totiz doba jejich postaveni . Byly tam namontovany v teto cene mnohem dokonalejsi elkricke a elektronicke systemy - jzi se totiz stejne modernozace planovala 17 let funkce bylo jiz dost na ne !!! Je to asi podobne jako mi kamarad spadl do vody s mym favoritem z roku 1990 a tim by ho kompltne znicil a pak bych chtel po nem penize za novou fabii, kterou sem si misto neho koupil.....

    Jinak metro melo slouzit jako protiatomovy kryt a ne proti vodni a zbytek byly nedostatky pri stavbe......
  • 20. 4. 2005 8:29

    Vašek (neregistrovaný)
    -----------------------------------------------------------
    Kdo je autor článku:
    Vojtěch Bednář
    Autor je volný novinář, zabývá se moderními komunikačními technologiemi a jejich vzájemnou interakcí s lidmi, tvůrci a uživateli. Studuje sociologii a žurnalistiku na FF UP a publikuje v tuzemských elektronických i papírových médiích.
    Napsal nedávno i článek: Vytlačí VoIP telefony? Radši ne...
    -----------------------------------------------------------
    Já si myslím, že kvalita článku odpovídá odborné úrovni dotyčného. Je to novinář (podle mě dost mizerně píšící) a moderní technologie ho jen baví. Jenže to je zoufale málo, on o tom nic do hloubky neví.
    Malá paralela: Připadá mi to jako by muž "odborně" popisoval pocity ženy při porodu. Sice nikdy nerodil, ale něco o tom slyšel a možná i jeden porod viděl. A tak je z něho rázem odborník na porody (alespoň on si to rozhodně myslí). Jenže právě tací lidé by publikovat vůbec neměli!
    O IP telefonii psal už minule (článek: Vytlačí VoIP telefony? Radši ne... ) a čtenáři mu dali najevo, že toho o tom moc neví. Ale jemu to nevadí, klidně napíše další hrozný článek. A co je horší, článek je přijat a zveřejněn. Prosím už ne, od takových "mistrů" raději dál. Autor zde rozvíjí své "matematické" teorie a přitom je znát že neumí ani "sčítat" natož "násobit". Takhle nekvalitní článek (a autor) na Lupě nemá co dělat!