Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Limity VoIP - Kacířský pohled od Skunk - Dokud pouziva ve firme par lidi Skype -...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2005 15:47

    Skunk (neregistrovaný)
    Dokud pouziva ve firme par lidi Skype - neni problem. Pokud ale chcete zavest VoIP ve firme treba na 150 pobocek tak zacina houstnout. Jenom vymena sitovych prvku vas vyjde na hezkych par set tis. a postupna nahrada je diky rychlemu vyvoji neefektivni. A az vam dodavatel rekne, ze pokud chcete dostupnost aspon 95% tak musite centralni HW duplikovat, zacnou naskakovat dalsi statisice. Vymena telefonu neni take zadarmo, nahradni alternativy jsou vpodstate nepouzitelne.
    Zatim je proste klasicka tel. sit levnejsi na porizeni a podstatne spolehlivejsi - standardem jsou tri devitky (klasicka ustredna vas stoji caa.400 tis. a jeji zivotnost se vetsinou pocita na desetileti).
    Firemni VoIP se proto vetsinou buduje na "zelene louce", tam se mohou projevit vyhody a teoreticky nizsi provozni naklady. Vyrazny posun asi prinese az zmena pohledu u hlavnich operatoru rozsahlym prechodem na ciste datove technologie a nabidkou odpovidajicich sluzeb koncovym zakaznikum (napr.virtualni okruhy).

    Bye
  • 20. 4. 2005 16:23

    J (neregistrovaný)
    Heh, virtualni okruh si klidne koupit muzete, za desitky tisic, to se opravdu vyplati. Rek bych, ze levnejs vas vyjde polozit si vlastni kabely.

    Opravdu by me zajimalo, jaky financni rozdil je mezi 150 pobockovyma ustrednama pro klasiku a 150 pro VoIP. V NEJHORSIM pripade to vyjde nastejno.

    Duplikovat HW musite tak jako tak, pokud chcete mit zajisteno proti vypadku. Uvedom te si, ze spolehlivost telefoni site je pro firmu v 99% pripadu podstatne mene dulezita, nez spolehlivost site. Po siti se prenasi data ktera firmu zivi, casto primo ke strojum, i nekolikaminutovy vypadek muze byt velky problem.
    Co se stane kdyz par minut nepujde VoIP ? Odpovim, nestane se v 99% NIC. Jenze vy uz tak jako tak mate redutantni sit, takze proc po ni neprovozovat i telefony, spolehlivost se tim nijak nezmeni, na 100Mbitech muze zaroven probihat pres 3000 hovoru, ale firma ktera ma tolik zamestnancu zajiste pouziva Gbitove site.

    Jak uz bylo receno, telekomunikacnim spolecnostem se to pochopitelne nelibi, ono se to nelibi hlavne proto, ze se dari uspesne borit predstavu, ze za telefon se plati od minuty. V pripade VoIP se zaplati minimalni pausal a vybavovat se muze kazdy jak libo a to je ceho se hrozi, ze prijdou o sve miliardove zisky.
    Viz treba SMS, pri soucasnych cenach je velmi vyhodne spustit na mobilu trebas ICQ, a pouzit datove spojeni. Ale i to je predrazene, pocitam ze do 10ti let bude bezne (netvrdim ze u nas) zaplatit za mobil pausal (nizky, do 500Kc) a volat pak uz budete moct jak libo.
  • 20. 4. 2005 17:13

    PetrA (neregistrovaný)
    Při 150 pobočkách něco asi stojí i telefonní účty.

    Takže to chce samozřejmě zvážit všechna pro a proti, dát si ty dvě varianty na papír a srovnat je. V podstatě to asi není o tom, že by VoIP bylo natolik lepší řešení, ale že v "klasických" telekomunikacích zvolily firmy přístup nevýhodný pro zákazníka, kdy se snaží rejžovat za každou cenu a potřeba zákazníků je moc nezajímají. Tím vytvořil v podstatě uměle pro VoIP větší prostor. Kdyby byla za 500,- linka s voláním po ČR, mělo by to VoIP mnohem těžší.
  • 21. 4. 2005 14:22

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Zda se, ze s rozpocty mate bohate zkusenosti, tak se zamyslete nad konvergenci po IP a dojdete k tomu, ze vysledek v realu muze byt podstatne slibnejsi, protoze spoustu investic, byt to neni HIM, muzete odbourat, pravda, v urcitych specifickych segmentech budete muset az nasobne rozpocet posilit (mozna i nekolikrat), nicmene celkova bilancni suma muze byt kupodivu i podstatne nizsi...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).