Vsak uz ted si muzes jeden takovy poridit/postavit. Sam jsem jeden postavil (pritelkyni jako WinXP brouzdaci/seminarkova masina a mne jako video prehravac pod Linuxem ;-))) z VIA C3 CPU. Nejhlucnejsi je na tom pevny disk ("pidi" skrin vc. zdroje mam od Emka, ventilator jsem kuchl, dal jsem dozadu jeden 8x8 cm s odporem, ktery zmensil otacky na cca. 400-500 rpm, coz na staci na chlazeni skrine s timto CPU, 1x200 GB 7200 rpm disk a jeste DVD vypalovacku (pri plnem paleni)!)
jo jo pravda. Ty nevyhody popisovane v clanku jsou spise jen teoreticke, v praxi se moc neprojevuji.
Vyhoda volani PC-PC vramci internetoveho pausalu je obrovska. To v zasade tlaci VoIP dopredu.
Az se zacnou konecne vyrabet tiche PC s rozumnou spotrebou, tak nebude problem nechat i doma PC bezet porad. Cimz odpadne problem draheho samostatneho VoIP telefonu.
Článek určitě uvádí i některé zajímavé pohledy, ale moc nechápu jeho pesimistické vyznění. Kdybych ho měl brát vážně, tak si o VoIP v jakékoli formě neopřu ani kolo.
Když se na to podívám z čistě uživatelského hlediska, zatím jsem těch mínusů moc nenašel. Používám Skype od srpna soukromě i ve firmě cca od srpna, kvalita hovorů je téměř vždy vynikající, zapnutý počítač není problém (ten by běžel stejně), o cenách radši mlčím, použití s USB telefonem je komfortnější než se slušným ISDN telefonem (kontakty, seznamy volání na obrazovce), nevadí ani použití s mikrofonem a reproduktory, vestavěný instant messaging. Krátkodobé výpadky občas byly, ale bylo to naprosto zanedbatelný. V místě mého bydliště mě signál na mobilu vypadává každou chvíli, o kvalitách a výpadcích při hovoru mlčím, to se se Skypem srovnávat vůbec nedá. Pevná je možná kvalitní, ale tak předražená, že je jen na ozdobu.
Proto mě vyznění článku překvapuje. Většinou novináři chválí i věci, které jsou předražené a nefunkční, tady je to naopak. O motivech k napsání takového článku bych docela pochyboval. Chápu, že se VoIP některým komunikačním firmám líbit nebude, opravdu to mění chování uživatelů (aspoň u mě). Když jsem potřeboval dřív vyřídit něco s někým z jiné pobočky, snažil jsem se to řešit mailem nebo kratším hovorem. Teď se to řeší přes Skype (PC-PC). Udržování kontaktů se zahraničními přáteli to samé - dřív dopisy, emaily, teď jim kdykoli zavolám přes Skype na pevnou a můžu se vybavovat, kolik chci. 10minutový hovor, který stojí přes ČTc 150,- mě přijde na 5,-. To autorovi jako jako absurdní nepřijde?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).