Čemu jste na tom nerozuměl?
Prostě některé řetězce v zahraničí přišly na to, že v samoobslužných pokladnách v důsledku toho, že je spousta lidí nezvládne a volá si asistenci (což dělám i já, pokud jsem k samoobslužnému pokladnování z nějakého důvodu nucen), že se musí potvrzovat věk pro nákup některých potravin (např. alkohol), atd. prostě jeden pracovník obslouží méně lidí, než kdyby seděl u klasické kasy. A psalo se tam snad i o krádežích. Opravdu nevím, kde jsem tuhle informaci zachytil.
Z toho se dá usoudit, že stejný problém bude i u automatických prodejen, možná ještě akcentovaný tím, že tam bude omezený sortiment zboží, který se ještě nebude průběžně doplňovat.
Proto se obávám, ač lidem z COOPu rozhodně nepřeji neúspěch, že to nebude tak růžové, jak si to malují.
MMCH, ač jsem studovaný MUDr., habilitoval jsem na ekonomické VŠ, léta jsem na ní učil a seděl i u státnic, takže mě tento problém zajímá spíš právě po té ekonomické stránce než z hlediska nějakého geniálního SW.
Bohužel jsem neměl čas se sem dostat dříve, ale budiž:
Po netu předevčírem proskočila informace, že řada velkých obchodních řetězců ruší nebo hodlá rušit samoobslužné pokladny, protože procento zákazníků, kteří je nezvládnou a potřebují asistenci, je tak vysoké, že se to prostě nevyplatí a pokud se ti asistenti posadí k normálním kasám, tak se přes ně propasíruje víc zákazníků, než přes ty samoobslužné pokladny.
Takže záměr COOPu je spíš proti světovému trendu a pravděpodobně (ne, že bych jim, to přál) nebude tak úspěšný, jak si od toho slibují. A to přesto, že naše populace je v průměru inteligentnější než ta v západních zemích.