"Katastrofický nepoměr v podání Telecomu je čistě obchodní stragie".
Jak lze nahlédnout např. zde http://en.wikipedia.org/wiki/ADSL#ADSL_standards
je katastrofický nepoměr Up/Down dán standardem ADSL2+. Upload je omezen standardem na 1Mbit/s a poměr na lince s maximálními standardizovanými rychlostmi je 24.
Odkaz na možnost implementace jiného standardu je lichý, protože jiné technologie jsou nabízeny - za jiné ceny ...
Upload u ADSL je nižší než download, ale obecně lze s poměrem hýbat. Katastrofický nepoměr v podání Telecomu je čistě obchodní stragie, kdy je efektnější ubrat sto kilobitů na uploadu, aby se mohl přidat megabit na dowloadu.
garance na ADSL linkách u některých operátorů je, ale třeba na té setině rychlosti. Nesmíme ale zapomínat, že u ADSL je značně pomalý upload, který může v mnoha případech zpomalovat i download (protože se pomalu odesílá požadevek na stažení paketu). A jak byste tohle garantovali, to už je vůbec nemožné.
Problém je jinde - operátoři prostě nemají možnost tu kvalitu nějak výrazně ovlivňovat. Nekvalitní linka vám zkurví rychlost a u Telecomu se nic neděje, protože to není výpadek delší než 5 dní. Agregaci můžete nastavit jednu (respektive nehorázné prachy a navýhodné podmínky když jich chcete nabízet více), takže nějaká optimalizace se nekoná.
Bylo by jedno jednoduché řešení - udělejte konečně bitstream access, a potom si klidně nějakou kvalitu vyžadujte.
Jiná situace je pak u WiFi, které je nekvalitní ze své podstaty a kde garance je taktéž prakticky nemožná. U WiFi jsou ale často zákazníi tohoto vědomi a s tím počítají.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).