Dvojka realitního online trhu – Reality na iDnesu – dostanou parťáka. AdInternet, za kterým stojí investoři ze skupiny Chenen, pomáhá developerům prodávat nové domy a byty opačnou cestou než je to běžné.
V klasickém modelu platí developeři za inzerování svých realit dopředu, AdInternet zkouší hledat zájemce o bydlení na vlastní náklady a odměnu inkasuje po úspěšném prodeji. Podle informací z tiskové zprávy má uzavřené smlouvy s více než šedesátkou developerů.
„Po čtyřech letech fungování jsme stále jediní na trhu,“ tvrdí Michal Hanus z Chenenu s tím, že AdInternet podle něj tvoří nový standard v oboru.
"Věříme, že know-how a kontakty kolegů z AdInternet pomohou přinést ještě lepší výsledky,“ komentuje obchod Michal Hanák z Mafry, který dohlíží na digitální divizi vydavatelství.
Mafra netroškařila a pořídila si rovnou stoprocentní podíl. Cena má zůstat tajemstvím. Ve firmě ale po akvizici zůstává zakladatel Jakub Zamrazil, který bude zároveň jednatelem AdInternet, a Petr Makovský zůstává obchodním ředitelem AdInternet.
Realitní on-line trh se začíná hýbat. Kromě Mafry se dějí věci i v Brně, kde tamní server UlovDomov získal po čtyřech měsících provozu dalšího investora. Milion korun do projektu zakladatelů Chlapské zásilky nasypal místní podnikatelský matador Ladislav Chodák.