Žaloba je blbost, těžko by soud něco mohl Seznamu vytknout, když se jedná o JEHO a k tomu ještě FREE mail server, tímpádem i podle obchodních podmínek, s kterými každý uživatel souhlasil:
"Provozovatel nenese odpovědnost za:
* případnou nefunkčnost, nedostupnost či špatnou
dostupnost Služby Email či emailové schránky
(adresy),
* případné nedoručení emailu či doručení emailu
poškozeného,
* případné neodeslání emailu či odeslání emailu
poškozeného,
* případný únik informací o Uživateli emailové
schránky,
* případnou ztrátu nebo poškození dat,
jež Uživatel v emailové schránce vytvořil
nebo uložil,
* jakýkoliv jiný následek používání Služby Email"
Takže u soudu to nemá naději na úspěch - navíc ještě, když se jako "poškozený" necítí sám uživatel, ale někdo kdo chtěl tuto bezplatnou schránku uživatele využít pro komerční účely a tudíž mezi ním a Seznamem neexistuje už vůbec žádný právní vztah.
Existuje ovšem lepší řešení, které bude vadit i samotnému seznamu. Stačí uživatele prostě kontaktovat (třeba právě e-mailem), vysvětlit jim, co se stalo, že jim nemohl být doručený e-mail a bla bla a že se to může stát KDYKOLIV ZNOVU, třeba když budou pozváni na pracovní pohovor atd. a nabídnout jim JINÉ ŘEŠENÍ - a že jich je!
A k tomu spustit akci, že když objednávka přijde z jiného e-mailu než seznam.cz, tak uživatel dostane dárek zdarma k objednávce (stačí jakákoliv blbost). A uvidíte, jak budou lidi migrovat :-D.
Pokud máš na mysli místní obchodníky, tak radíš docela blbě. Nepřísluší mi právní posouzení tvého návrhu o přechodu uživatelů Seznamu jinam, který by jim doporučili místní obchodníci. Možná slyšeli o poškozování dobrého jména, nekalé obchodní soutěži...obchodním právem se nezabývám.
A pak ani čistě z obchodního hlediska není rozumné zákazníkovi vnucovat změnu pošty. Každý solidní obchodník má své železo s poštovním serverem a zákazníky obesílá svým jménem s nabídkami. Pokud spamuje s nabídkami prostřednictvím třetí strany, tak takový obchodník je u mě socka a je nedůvěryhodný, když mě nedokáže oslovit ze svého firemního majlu.
Navíc u Seznamu jsem nějaký ten pátek a nestalo se mi, že by mi něco nedošlo. Ano, když jim Krasty zvedne nožku a nachčí do serveru, tak jim lehne. Pak mi pošta třeba dojde i 2x stejná co mi už byla doručená, ale nikdy se mi nestalo, že něco nedošlo.
Proč by si každý e-shop měl psát vlastní řešení pro rozesílání newsletterů? Nevidím nic špatného si toto objednat u jiné firmy nebo použít odzkoušenou službu.
Mnoho e-shopů je téměř on man show a ne každý kdo rozumí chodu e-shopu po obchodní stránce umí perfektně i s photoshopem, má výtvarné cítění, rozumí SEO a copywritingu, programuje v javě a kóduje v css a html.
Určitě uvítám profesionální newsletter (u kterého běžný člověk nepozná, že není odeslán z mailserveru frimy AB ale z serveru firmy BC, než něco co se mi špatně zobrazí, obrázky budou linkované z plochy lokálního počítače, atd...
Není nic špatného na tom, když pro firmu A dělá grafiku firma B, hosting firma C a programování a SEO firma D. Třeba specializované firmy, které umí jen něco ale perfektně přinesou nakonec firmě A větší zisky než když by si vše dělala sama nebo si najala firmu E, která by dělala úplně všechno ale jen průměrně.