Podobnou, i kdyz jednodussi, sit, se u nas pokousel postavit Seznam na distribuci svych obrazku.
Motivace Akamai je takova, ze se snazi minimalizovat zpozdeni a dostat obsah co nejbliz zakaznikum. Motivaci Seznamu bych videl v tarifni politice Equantu (GLobal One). :-)
Farma slouzi dominantne uzivatelum site CESNET2, nicmene cast provozu jde take k nekterym ISP pres NIX.
Dalsi informace aktualne nejsou. Technicka zprava neni (i kdyz me napada, ze bych ji mohl spachat) :-)
Cacheovat ci necacheovat je nejen rozhodnuti klienta, ale take serveru. Michal sice vyjadril teorii o tom, ze cache pro HTTP jsou mrtve, ale cache pro multimedialni data maji budoucnost, ja ale pro takovy optimismus nevidim zadne opodstatneni. Multimedialni data dnes to je HTTP vcerejska. Tak jako se vyuzivanim "az po krajni mez" stalo necacheovatelne HTTP, tak se stanou necacheovatelna multimedialni data. Zacne to tim, ze si distributor multimedialnich dat zacne do toku vkladat vlastni reklamy - nejprve jen na zacatek, posleze kamkoliv, pozdeji zacne obsah predavanych dat menit podle zadatele ci casu. Multimedialni data se zitra, pokud nedojde ke zmene filosofie poskytovatelu dat, stanou stejne obtizne cacheovatelna jako tomu je u HTTP dnes.
pokud jsem tim Michalem myslen ja, tak Akamai nepredstavuje problem HTTP versus streaming medii. Velka cast trafficu Akamai farmy je tvorena HTTP provozem (pravda cast HTTP provozu predstavuje video/audio obsah - see quicktime.apple.com).