Vlákno názorů k článku Máme nejlevnější či nejdražší Internet? od Lemming - Hm, ja mam pocit ze Telekom s talentem...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2000 10:32

    Lemming (neregistrovaný)
    Hm, ja mam pocit ze Telekom s talentem sobe vlastnim vybral prave ty hodnoty a ty grafy, ze kterych by se mohlo zdat ze to s nama nemysli opravdu o nic hur nez ostatni Telekomove. Takze zatimco provideri se opreli vcelku ferove o grafy s beznyma hodnotama, Telekom nam husti do hlavy to co se mu hodi. Neboli - pokud mrknu na ty grafy, zjistuji ze dle propoctu SPT jsme na tomvyrazne lepe nez americani - zvlastni ze Telekomu ty vypocty vzdycky vyjdou taknejak neuveritelne ;-)
    Ovsem ty grafy jsou sestaveny z hodnot ponekud zvlastnich (mozna prumernych ?) - takze v USA je do grafu zanesena i casovy poplatek za pripojeni. Tedy v USA se vyskytuji i operatori kterym se plati za provolany minuty, ale pochybuju ze by je nekdo pouzil k pripojeni na inet. Tedy to vyslo asi nejakym zahadnym zprumerovanim ci co.
    Nicmene v pripade Canady uz se pocita jenom s pausalem (zvlastni). Nicmene i kdyz pristoupime na nesmyslny argument Telekomu ze ma ceny zhruba prumerne, je treba dodat ze tomu tak muze byt jenom v teoretickem pripade - pri vyssich casech nez je tech 20 hodin se karta postupne obraci a dle grafu pro pripojeni 40 hodin/mesic (coz mi neprijde nejak zvlast moc) uz je levnejc i v severni americe. Vyssi casy je snad lepsi vubec nezkoumat, nasinec by mohl utrpet dusevni ujmu. Zaroven bych poznamenal, ze sluzby tamnich operatoru asi nema cenu srovnavat s telekomem, bezpochyby by tam mel smulu operator ktery by neposilal vypis z hovoru - a kdyz uz by si za to zakaznik priplatil a nemohl ho pouzit k reklamaci... setreni reklamace az po zaplaceni... uff, Telekom by dlouho nevydrzel.
    Zaroven je do grafu zapocitan telefonni pausal, ktery ovsem plati pro vsechny mistni hovory, takze k tomuhle ma americky uzivatel dalsi pouzivani telefonu zadara. U nas nikoliv - nad ramec inetovyho pripojeni plati mnohem vic nez behem pripojeni k ISP.
    Americky uzivatel ma moznost manevrovat - muze si vybrat levnejsiho ci drazsiho operatora, treb podle toho po jakym konfortu/cenach touzi. U nas musime mit jednoho jedineho opetratora, slevy nelze dosahnout... Takhle se da dlouho pokracovat. V tech grafech jsou moznosti manevrovani uzivatele dany na jednu hromadu pro vsechny operatory zemi OECD. Kdyby se zohlednilo co uzivatel dostane navic, nebo o kolik si za tu samu cenu muze pripojeni prodlouzit, dostal by se telekom uplne jinam.
    Minimalne myslim ze kdyz uz si Telekom bere do huby cisla ktery mu sedej, muzou ISP argumentovat aspon jinym grafem z tehoz vyzkumu - u 40 hodinovyho pripojeni uz Telekom nenajde nic, v cem by byl 'temer nejlevnejsi' - jak casto a rad rika...
  • 19. 9. 2000 13:22

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Mate nespravny dojem. Srovnani (statistiku OECD - Organizace pro hospodarskou spolupraci a rozvoj, nikoliv CESKEHO TELECOMU) zverejnili nejprve provideri. "Shodou okolnosti" jejich srovnani "dokazovalo", ze v CR (a ostatnich postkomunistickych zemich) patri internet mezi nejdrazsi ze zemi OECD. Prave z tohoto duvodu jsem povazoval za vhodne zverejnit (vzit si do huby, jak rikate)naprosto identickou statistiku OECD (co do poctu hodin, posuzovanych zemi apod.), ze ktere prinejmensim v off-peaku vychazime jako jedni z nejlevnejsich. Znovu zduraznuji - jde o statistiku, kterou kazdorocne zverejnuje renomovana mezinarodni organizace, podminky, "nastaveni" sledovanych parametru, pocet hodin a vsechny dalsi charakteristiky byly stanoveny nezavisle na CESKEM TELECOMU.

    Odpoved na otazku, proc muze davat stejne srovnani tak odlisne vysledky, je prosta. Jedna metoda pouziva ceny prepoctene na dolary, druha vychazi z teorie parity kupni sily (PPP) a zohlednuje koupeschopnost obyvatel te ktere zeme. Logicky jsou tak "znevyhodneny" chudsi zeme - za prumerny cesky plat si koupite mene nez prumerny plat treba nemecky.

    Chtel bych dodat, ze telekomunikacni technologie nakupujeme za ceny realne, nikoliv za ceny zohlednujici platy ceskych uzivatelu internetu - na to dodavatele (vcelku opochopitelne) srdecne kaslou. Tuto skutecnost vsak CESKY TELECOM musi bohuzel zohlednovat i v cenove politice.

    Abych to shrnul - srovnani jsme vydali proto, ze mi pripada ferove pouzivat uplne argumenty (i proto je v nasi tiskove zprave na www.telecom.cz zverejnena adresa, na ktere lze statistiku OECD shlednout celou - vcetne srovnani, ktera pro nas nevyznivaji priznive). Zaver si tak muze kazdy ucinit sam. Pokud nas vsak obvinujete z manipulace s cisly, placete na nespravnem hrobe. Jakekoliv doplnujici dotazy na tohle tema Vam rad zodpovim.

  • 19. 9. 2000 13:54

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    Vážený pane Crho,

    jak jistě víte, náklady nejsou ve Vaší společnosti tvořeny pouze nákupem komunikačních technologií, které opravdu kupujete za reálné ceny, ale také položkami jako platy zaměstnanců či nájmy a poplatky za nemovitosti, ve kterých sedíte. Všechny tyto položky (zřejmě až na manažerské platy) jsou placeny v českých reálných cenách. To znamená, že minimálně část Vašich nákladů je na české úrovni. Proto považuji Váš argument za demagogický a naprosto hloupý. Možná tak vypadáme, ale blbí nejsme.

    Z výše uvedeného opravdu nechápu, proč se Český Telecom chlubí, že je na průměru zemí OECD (i kdyby to byla reálná pravda) a proč radši neudělá něco, aby byl mezi zeměmi levnějšími...a hrůza pomyslet....aby byl třeba i nejlevnější.

    Bez úcty

    Váš nucený uživatel
  • 19. 9. 2000 14:24

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vážený pane Valko,

    jak asi tušíte, právě investice do technologií tvoří jednu z nejvýznamnějších položek u nákladů telekomunikačních společností. Rozhodně to nejsou náklady na platy zaměstnanců (vzhledem ke klesající náročnosti moderních telekomunikací na pracovní síly), tím méně na nemovitosti. Proto jsem se odkazoval na světové ceny a proto o demagogii nejde. Jak vypadáte netuším, tím méně bych Vás chtěl podezřívat z blbosti.

    Z výše uvedeného byste však mohl pochopit, že se ničím nechlubím - pokud konkurence zveřejní tiskovou zprávu, která vytrhává z kontextu nejhorší srovnání z ucelené statistiky OECD a odvozuje z toho "tragický stav" v České republice, považuji za nutné reagovat, ať se to někomu líbí nebo ne. Zveřejnili jsme "opomenuté" údaje z téhož průzkumu. Jak jsem již nepsal - závěr nechť si každý udělá sám.

    S úctou,

    Vladan Crha
  • 19. 9. 2000 14:39

    RoBOS (neregistrovaný)
    (Ne)Vážený pane Crho, musím zareagovat na tuto vaši větu:

    ...vzhledem ke klesající náročnosti moderních telekomunikací na pracovní síly...

    Jak mi potom vysvětlíte náročnost vytisknutí výpisů hovorů, když za ně chcete dokonce (pokuď se nemýlím) 60hal / řádek???
  • 19. 9. 2000 18:26

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Vážený RoBOS-i,

    detail billing je náročnější než běžné účty zejména v následujících ohledech:

    - sběr dat o jednotlivých hovorech z cca 4 milionů účtů každý měsíc a jejich úprava do takové podoby, aby je bylo možné distribuovat (něco jiného jsou "data v systému" a něco jiného čísla a jednotlivé položky, které jdou zákazníkům). I na to je potřeba nakoupit speciální HW a SW

    - správa databází zákazníků, kteří požadují detailní výpisy (pravidelně, zpětně, pro jednotlivé skupiny hovorů).

    Ke službě samotné mohu dodat pouze to, že naším cílem (na kterém pracujeme) je v rozumné době tuto službu poskytovat zdarma a umožnit její využití všem našim zákazníkům včetně přístupu k účtům přes internet. Možná Vás překvapí, že je to i v našem zájmu - v oblastech, kde byla tato služba v rámci pilotních proijektů poskytována, se výrazně snížil počet reklamací a úměrně tomu vzrostla (pravidelně "měřená") spokojenost zákazníků. Současná zaváděcí cena odpovídá tomu, že detailní výpisy teprve implementujeme - se vším co k tomu patří, včetně nutné rezervní kapacity. Asi by nemělo smysl zavést (byť zdarma) službu, kterou by nebylo možné rozumně využívat.
  • 19. 9. 2000 19:40

    Pluton (neregistrovaný)
    oh Boze... v cem ze je problem ? Nejak jsem nepochopil kde ze je ta prekazka. Ta rozumna doba k zasilani podrobnych vyuctovani, o ktere pisete, byla myslim tak pred peti lety. Ale spis mnohem driv. Prodavacka u nas v kramu s tim nikdy potize nemela a dela v podstate totez uz tricet let. Muzu Vam na ni dat kontakt, treba Vam poradi jak na to.
  • 19. 9. 2000 19:50

    Pluton (neregistrovaný)
    ajo, ted jsem si vsimnul
    něco jiného jsou "data v systému" a něco jiného čísla a jednotlivé položky, které jdou zákazníkům
    - teda ne ze bych Vam do toho chtel mluvit, ale kdyz vytisknete ty cisla tak jak jsou ve skutecnosti, zakaznici budou spokojenejsi. Pravda je, ze kdyz ty cisla zmodifikujete (na coz potrebujete zrejme ten HW), tak asi vic vydelate :-)))
  • 19. 9. 2000 20:42

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    ad 1) jestli Vase prodavacka zvladne spocitat a vydat tak 4 miliony uctu mesicne, z nichz kazdy muze obsahovat desitky nebo stovky hovoru, u kterych se sleduje cas, delka hovoru, odkud a kam se vola, cena se meni podle denni doby, do toho zapocita impulsy zdarma a slevy pro telesne postizene, sepise to jednou mesicne pekne prehledne, aby tomu uplne kazdy rozumel a nakonec to rozesle na tech X adres zakaznikum, at se ozve...

    ad 2) jeden z nas tady asi nechce rozumet - vy mate v pocitaci obrazky, grafy a pismenka...nebo nejaka ta data?
  • 19. 9. 2000 21:17

    Pluton (neregistrovaný)
    ad 2. - to byl vtip ode mne
    ad 1. - predpokladam ze zertujete vy. Ta prodavacka dela skutecne vzasade presne to co jste popsal. Akorat ne s hovorama ale s rohlikama. Telecom nema ani 200 zakazniku na zamestnance. Ona jich ma podstatne vic. Meli by jste prestat vybirat penize, kdyz vam nestaci sily na stvoreni prehledne uctenky. Pokud mi nekdo rika ze uctenky nevydava jednoduse proto ze mu dava penize prilis moc lidi tak si bohuzel musim myslet toliko neco nelichotiveho o jeho podnikatelskych vlohach. Preji Vam tedy ubytek zakazniku na takovou miru, aby jste je zvladli dustojne obslouzit - aspon tak jako ta prodavacka.
  • 20. 9. 2000 11:34

    RoBOS (neregistrovaný)
    Stejne automaticky zaznamenavate vsechny hovory vsech telefonu (na digitalnich ustrednach). Takze to nelze postavit tak, ze kdyz prijdu na Telecom, ze chci vypsat hovory, ze nekdo se bude probirat stovkama kilometru papiru a vyhledavat zrovna ty moje hovory. Vsechny hovory jsou v databazi, tato databaze je setridena podle nejakeho klice a z teto databaze se generuji faktury a ucty. To je jako takovy problem prepsat vystupni format vypisu uctenky/faktury?

    A co je za problem, kdyz urednice vyhleda cislo ucastnicke stanice, zmackne enter a vytiskne nekolik listu papiru...?
  • 19. 9. 2000 20:33

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Opravdu mi to při dnešních možnostech a dnešních cenách výpočetní techniky připadá trochu legrační, před 8 lety jsme byli na návštěvě v USA, kde nám známí ukazovali podrobný telefonní účet, který dostávají zdarma každý měsíc - a nebyla to pro ně žádná novinka. Myslím, že je v USA trochu víc telefonních účastníků, a to již tehdy fungovala možnost volby operátora pro "long distance calls".
  • 19. 9. 2000 21:59

    MK (neregistrovaný)
    Dobry den,
    neco malo o zpracovani podobnych objemech vim. Nemyslim, ze by slo o trivialni ulohu, nicmene ty SUNy Enterprise 10000 se necim zabyvat musi :-)

    Nicmene k veci.

    Jiste nepoprete, ze posilani detailniho vypisu zakaznikum mate de-facto prikazano. Vyvoj software je nutne udelat at tech dopisu zasilate 100 nebo 4 miliony mesicne. Ostatni je otazkou jednorazovych fixnich nakladu na hardware a (mozna) postovneho.

    Sprava zakazniku je stejna, i at jsou jiz takovi ci makovi. Jiste budete souhlasit s tim, ze vetsina lidi si zvoli nejakou sluzbu, a pak ji delsi dobu pouziva (je-li pouzitelna).

    Vychazi mi, ze podobne jako dalsi chovani CTc, je to predevsim vec obchodni politiky. Jak byla tato politika uspesna, uvidime za dva, tri roky. Paklize byl puvodni cil CTc uchovat zakaznickou strukturu kolem 80% stavajici, nemyslim, ze to bude realne. Skoda (predevsim) pro CTc.

    A pokud se tyce prijmu, tak jsem jeste skeptictejsi. Jiz dnes si CTc zneprateluje sve potencionalni velke zakazniky (kterymi jsou ISP), kteri mu generuji provoz. Oni budou mit na vyber - bud dostanou nejake penize od CTc jako provizi, nebo pujdou jinam a CTc zaplati vice penez za terminaci hovoru v siti jinych telco operatoru. A pokud ty penize budou srovnatelne, kam ISP pujdou?
    Vsimete si, kolik narodnich ISP ma na siti CTc postavenou svoji infrastrukturu. Je pravdepodobne, ze se podobne zachovaji v okamziku moznosti vyberu telco partnera.

    MK

  • 19. 9. 2000 23:36

    Martin (neregistrovaný)
    Aha, ted mi to teprve doslo. Ja hlupak jsem zil v bludu.
    Telecomu prece jde a vzdycky slo pouze a jen o spokojenost svych zakazniku (nebo jak nas mam radeji nazvat??).
    A pravidelne ji meri.
    Pokud zmeri, ze ma spokojene zakazniky, tak ji ale nejspis meri voltmetrem.
    Nebo se mylim?
  • 19. 9. 2000 23:48

    PK202 (neregistrovaný)
    Ano mylis se:)
    Spokojenost nemeri voltmetrem ale normalnim pravitkem.
    Pocihaj si az otevre obalku s uctem a potom priskoci puvabna asistentka a zmeri pomer zjezeni vlasu.

    Bohuzel jsem se doslechl, ze Telecom taji ze do pilotnich projektu je zahrnuto 99% holohlavych ucastniku :::)
  • 20. 9. 2000 9:30

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    Myslim, ze tusite, co jsem chtel rici. Pokud ma byt jakakoliv firma uspesna, potrebuje, aby jeji zakaznici byli s poskytovanymi sluzbami ci nabizenymi vyrobky spokojeni. To je vcelku jednoducha (byt zjednodusena) rovnice. Podle bourlivych ohlasu, ktere zaznely v teto diskuzi, se zda, ze nas jeste nejaka pracicka ceka.

    Spokojenost zakazniku (a dalsi charakteristiky) se meri prostrednictvim pravidelnych pruzkumu. Voltmetr ci pravitko se k tomu pouzivaji spise vyjimecne :). Zajimaji-li Vas skutecne uplatnovane metody, mailnete.
  • 20. 9. 2000 9:45

    PK202 (neregistrovaný)
    >Myslim, ze tusite, co jsem chtel rici. Pokud ma byt
    >jakakoliv firma uspesna, potrebuje, aby jeji zakaznici
    >byli s poskytovanymi sluzbami ci nabizenymi vyrobky
    >spokojeni.

    Nebo staci sikovny "financni" a mocensky lobbing jak je videt na Vasem prikladu.



  • 21. 9. 2000 0:03

    RoBOS (neregistrovaný)
    Prominte, ale mne se nezda, ze zrovna Ceskemu Telecomu by slo o "spokojene zakazniky". CT se chova jako monopol a ma se proc chovat jako monopol, protoze monopolem je. A chapu ze za to nemuze CT, ale nase vladni garnitura.

    Ale nezapomente Telecome na to, ze az prijde liberalizace a i kdyz vlastnite draty v zemi, tak tak si radsi priplatim, jen kdyz mi bude sluzby poskytovat mnohem korektnejsi firma. Mate jeste sanci. Monopol nebude trvat vecne.

    Uz to tady bylo receno jednou. Na zapade (kde je liberalizovan telekomunikacni trh) zadna firma nedovolila to, co si dovoluje CT...
  • 20. 9. 2000 9:06

    Peca (neregistrovaný)
    "Současná zaváděcí cena odpovídá tomu, že detailní výpisy teprve implementujeme....Asi by nemělo smysl zavést (byť zdarma) službu, kterou by nebylo možné rozumně využívat."


    Mam tomu rozumet tak, ze verejne priznavate zpoplatnovani vedome NEKVALITNICH sluzeb, ke kterym odmitate reklamace ? Respektive nechavate si platiti za neco, co i podle Vasich slov nelze "rozumne vyuzivat" ?

    To uz nejde ani komentovat !!!!
  • 19. 9. 2000 14:56

    Dalibor Valko (neregistrovaný)
    A jsme opět u toho. Náklady na telekomunikační technologie mohou tvořit třeba 95% (i když o tom pochybuji)celkových nákladů, přesto máte určitý prostor, daný nižšími cenami ostatních vstupů z místních zdrojů, který nedokážete využít pro snižení ceny a donekonečna budete tvrdit, že to nejde. Není to v tom, že to nejde, ale že to buď nechcete nebo neumíte.

    PS:

    Ale když už mohu šťourat. Vy jako tiskový mluvčí k těmto informacem máte přístup a možná se dají vyhodnotit i z vaší výroční zprávy. Tu zde však nemám a proto se táži - dokázal byste na tomto místě kvantifikovat, jaká část nákladů Českého Telecomu je tvořena položkami za světové ceny a jaká za místní. Fakta snad budou jasnější než vzájemné osočování.



  • 19. 9. 2000 18:32

    Vladan Crha, tiskový mluvčí ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (neregistrovaný)
    nemůžu si pomoci, ale pokud podle zmiňovaného srovnání JSME v absolutních číslech pod úrovní většiny zemí, tak to snad o něčem svědčí.

    výroční zpráva a další finanční a provozní údaje jsou dostupné na naší webové stránce. s těmi náklady to beru jako dobrý podnět, ačkoliv příliš podrobně svoji nákladou strukturu odkrývat nebude žádný operátor, nejen my.
  • 19. 9. 2000 15:52

    Martin Ler (neregistrovaný)
    Dobry den,

    nezbyva, nez smeknout pred Vasimi schopnostmi v oblasti PR - vzdyt i formulace o dvojnasobnem navyseni provizi je v podstate pravdiva. Ponekud opomiji to, ze se to bude tykat treba 1 ISP, zbytek se docka zvyseni v radu procent. Pouze mi to pripomina trvzeni (domnivam se, ze jeste Vasi predchudkyne) ohledne zdrazovani telekomunikanich poplatku v roce 1999 - o nejakych 12 procent ci co. Ano, pokud se pocital specificky dlouhy, resp. kratky hovor, a pocitaly se take zmeny cen pri volani do Bankoku, Kuala Lumpur a dalsich beznych destinaci, tak to samozrejme dalo vami uvadenou hodnut. Pokud vsak uzivatel pocital pouhy bezny telefonni provoz, dochazel k castkam typu zdrazeni o 60%. Coz bezna valorizace vazne neni.

    Na tema Cesky Telecom se da plkat velmi velmi velmi dlouho, bez toho aby jsme se neceho dobrali. Vase spolecnost si pocina v ramci toho, co je ji dovoleno a schvaleno, a pokud si uz nekdy pocina obstruktivne, (pricemz jste se SAMOZREJME snazili o dohodu a neni to chyba CT ze k ni nedoslo), tak ji nejaky ten milionek nerozhodi - uzivatele to zaplati. Nebo si postezujete u Ustavniho soudu.

    Me, jako zakaznikovy teto spolecnosti se otevira kudla k kapse, kdyz si procitam oslavne ody na vasi spolecnost, kolik miliard zisku dosahujete a podobne. Telecom NESKUTECNE pokrocil ve tvorbe sveho image, na tom pracuji opravdovi odbornici. Svym image se spolecnost odstrihla od komunistrickeho pohrobka a prezentuje se jako moderni komunikacni spolecnost, ktera neustale poskytuje nove a nove vymozenosti (ovsem asi se nebudu prilis mylit, pokud se domnivam, ze CT k tomu byl dotlacen predevsim mobilni konkurenci) Byl bych velmi rad, kdyby se shodnym nasazenim tato spolecnost skutecne pracovala na zlepsovani sluzeb zakaznikum, jak po strance technicke, tak po strance financni.

    Je mi lito, ze zijeme v zemi, kde se nas drahy (soude podle odvedene prace VELMI drahy) zakonodarny zbor rozhodl na zaklade lobbingu jedne firmy, a ne na zaklade skutecnych potreb obcanu.

    S dokonalou neuctou Vas zdravi vas nedobrovolny zakaznik (kterym nebudu ani o den dele, nez to bude nezbytne nutne)
  • 20. 9. 2000 0:11

    PK202 (neregistrovaný)
    >Me, jako zakaznikovy teto spolecnosti se otevira kudla
    > k kapse, kdyz si procitam oslavne ody na vasi spolecnost

    Predevsim, pak kdyz argumentujou tim, ze neco investovali....
    Houbeles, vsechno maj puceny z bank a ta pochybna druzina, ktery to Dyba gangstersky prodal do toho prakticky nevrazila ani korunu. Jen z toho tahaj prachy. No a ted co vim budou muset zacit splacet a maj peknej kalup.
    Takze to mozna bude jeste hodne a hodne zajimavy...



  • 19. 9. 2000 23:18

    PK202 (neregistrovaný)
    >Chtel bych dodat, ze telekomunikacni technologie
    >nakupujeme za ceny realne

    Mozna by to slo levneji, kdyby Vas bary oslehany zahranicni reditel nepronajimal Telecomu byvalou Mikrotechnu.

    Jarku to je etika podnikani..

    Co vy nato ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).