Hlavní navigace

Názory k článku Marketing 2.0. Bude to stačit?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 11. 2006 21:48

    Aleš Miklík
    Ahoj Mirku,

    "podle mně směšuješ dohromady dvě různé věci. Jednou z nich je přístup do mediálního prostoru se svým sdělením a druhou možnost (nepřímo) obsah médií ovlivňovat."

    Ne, nesmesuji. Vyjadruji se k tvrzeni ve WP, ze dosavadnim prevazujicim modelem byl ten jednosmerny, pricemz ani "Web 1.0" nebyl dostatecne interaktivni. Ani jedno z toho samozrejme neni pravda, ciste jednosmerne komunikujicich medii je uz z principu minimum (a o princip tu jde) a soucasny web je interaktivni vic nez kterekoliv z techto starsich medii.

    "Dobrá pozice ve vyhledávači tedy nebyla podstatou celé této kauzy, ale pouze jakýmsi jejím vedlejším produktem."

    Ano, ovsem pro vetsinu lidi zustava onou "branou do sveta Internetu" vyhledavac. Blogery, slidici po novich blozich, bych v teto fazi radeji nepocital :) Prave ten vedlejsi produkt - dobra pozice ve vyhledavaci - dostava sdeleni k masam.

    "Proč Ti to připadá jako špatná rada? Jakou bys takové firmě nabídl lepší?"

    Ne mozna primo spatna, spise, ehm, "marketingove zamlzena" :) Byt uprimny, otevreny a vnitrne konzistentni by Ti bezesporu odsouhlasily i agentury pred deseti lety. Otazkou zustava, co *konkretniho* by dnes tedy firmy, dotcene dopady Webu 2.0, mely v danem pripade delat.
  • 9. 11. 2006 12:28

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Tak to jste tedy oba weby prostudoval opravdu jen velmi letmo! ;)

    Jako clovek, ktery psanim tohoto white paperu stravil vice nez dva tydny, bych o tom sakra musel neco vedet... ;))

    Ne, nezlobte se na mne, ale tohle je od Vas opravdu neslusne.

    Mrzi me to hlavne proto, ze jsme si s pripravou celeho materialu dali opravdu hodne prace.
  • 13. 11. 2006 17:49

    Mirek Zeman (neregistrovaný)

    Za výraznější (a ovšem poměrně častý) omyl lze třeba považovat představu o dosavadní hegemonii jednosměrného komunikačního modelu.


    Ahoj Aleši,

    podle mně směšuješ dohromady dvě různé věci. Jednou z nich je přístup do mediálního prostoru se svým sdělením a druhou možnost (nepřímo) obsah médií ovlivňovat.

    Pokud v minulosti začal časopis pravidelně vydávat články o růžových králících a nějaký jeho čtenář neměl rád růžové králíky, mohl jej přestat kupovat. Když ke stejnému závěru došlo více čtenářů, výsledkem byl pokles nákladu a šéfredaktor (možná) přestal články o růžových králících otiskovat. Tím byl nepřímo ovlivněn obsah časopisu.

    Ovšem stejný čtenář nemohl do téhož časopisu napsat, že růžoví králíci jsou odpovědní za všechno zlo na světě.

    Přičemž ve WP se zabýváme pouze prvním problémem – tj. přístupem člověka se svým sdělením do mediálního prostoru. O druhém není pochyb.


    Z toho ovšem plyne i (ve white paperu) poněkud přehnaný důraz na gatekeeperskou roli blogerů.

    Bloggeři jsou ve WP použiti jako modelový, a zdaleka nejrozšířenější příklad přístupu člověka se svým sdělením do mediálního prostoru.

    Vyhledávač je sice také gatekeeper (ačkoli nevytváří žádný obsah), ale je to pouze jeden z mnoha pohledů do tohoto prostoru.

    Většina lidí ho samozřejmě používá (stejně jako se většina lidí dívá na Novu), ovšem na rozdíl od dřívějška je zde spousta jiných možností.

    Ta hlavní jinakost v případě Dell Hell spočívá v tom, že toto sdělení: a) mohlo vůbec vzniknout; b) mohlo se rozšířit.

    Ovšem toto šíření probíhalo tak, že si příspěvek přečetli lidé na blogu a na vlastní blog umístili svůj komentář - a tak dále.

    Dobrá pozice ve vyhledávači tedy nebyla podstatou celé této kauzy, ale pouze jakýmsi jejím vedlejším produktem.


    Marketing 2.0 však přidává další rady: být upřímný, otevřený a "vnitřně konzistentní". Nu, přejme zástupci firmy, "postižené" aktivním davem z Webu 2.0, při naslouchání podobným radám pevné nervy.

    Proč Ti to připadá jako špatná rada? Jakou bys takové firmě nabídl lepší?

  • 9. 11. 2006 9:21

    pete (neregistrovaný)
    Zúčastnil jsem se konference Web top 100 kde Advertures presentovali Marketing 2.0 - bylo to celé zajímavé až na jedno - v tištěném materiálu mají vzadu copyright, ale po letmém prostudování webu http://www.marketing20.cz a webu http://www.webmarketing20.com jsem usoudil, že není nic jednoduššího než odchytit novinku, zaregistrovat si doménu, přeložit text a pak o tom přednášet jako znalý guru:-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).