Já teď narazil na to, že mám quest "ukrást koně z těch a těch stájí" ale když jsem tam přišel, tak v těch stájích nebyl ani jeden kůň, protože byly jako součást jiného questu přepadeny. To se ti designeři nemohli domluvit a dát jako cíl stáje, kde to nekoliduje s jiným questem? Plus teda podle fór to vypadá, že ani když to přepadení vyřeším, tak se tam koně neobjeví, takže ten quest bude dost možná neřešitelný :( A že bych mohl quest vyřešit alternativně, ukrást koně jinde a přesvědčit zadavatele, že je z těch správných stájí, to samozřejmě nejde, i když o podobných možnostech autoři básnili.
Další kapitolou jsou časované questy. Některé časový limit na splnění mají, jiné ne a hra to jinak neindikuje. Takže se člověk najednou dozví, že quest prostě zfailoval.
Při vší úctě, logika typu "mně se to neděje, ti, kdo tvrdí, že ano, melou hοvadiny" je politicky korektně řečeno trochu mimo.
Já hraju PC verzi, nahráno ještě 70 hodin nemám a přitom už jsem narazil na řadu problémů, které hru v lepším případě pouze komplikují. Z těch, které mě připravily o pár hodin hraní, uvedu dva:
jednak ten profláklý lítací, kdy z ničeho nic je moje postava vystřelena do výšky a následně se zabije pádem
potom ten, že po skončení cutscény byla obrazovka černá. Zvuky byly, bylo znát, že hra ve skutečnosti běží, protože se zvuky měnily, když jsem poslepu chodil, ale nedalo se udělat nic než ukončit hru, protože na černé obrazovce se moc hrát nedá
Tuny nesmyslů typu tančící kůň, kůň zaseklý o kdejaké křoví, plot apod., podkopaná půda při vykopávání pokladu tak, že se nejde ani hnout, postavy procházející skrz jiné, nelogičnosti typu "jen co skončí cutscéna, jak vrátím se z rande v hospodě, kde jsme se nadlabali, tak mi hra vynadá, že slábnu hlady" nebo stojím, projde kolem mě postava, strčí do mě, ještě mi vynadá, že nedávám pozor a za chvilku jsou tam stráže, co mě pokutují za to, že se peru a desítky dalších - to by mě zajímalo, jak je možné, že během cca 40 hodin jsem narazil na tohle vše (a jak píšu, spousty dalších sem ani nepíšu) a vy na jeden jediný. A ještě z toho navíc soudíte, že ti, kdo na problémy narazili, melou hοvadiny...
Nejvice hre "pomohou" fanboys, kteri chodi po webu a vykrikuji, jak je dokonala ze nema zadne chyby. Zato ty tisice hodin videi si nejspise vymysli warhorse, protoze jak by asi tak hrac zvladl tolik chyb vyrobit bez jakyhkoli nastroju.
A dovolim si odcitovat primo z fora hry:
"After Robbery quest, none of my savefiles work. 44 hours for nothing."
To je jiste takova drobnost ktera nikoho nerozhazi, ze prijde o vsechny ulozene pozice.
Uvedené bugy jsou naprosto běžné u velkých her. Často se ani neopravi. Důležité je aby fungovala včasná oprava bugu. Pod tím si jeden velký patch za 2 měsíce nepředstavují. S dnešní digitální distribuci může člověk velmi rychle distribuovat workaroundy a opravy jednotlivé hned jak to QA posveti. Jenomže hry jsou hodně specifický obor SW vývoje kde spis platí vydej, trhni a zdrhni...
A lide jako vy takove kupuji, takze ty dalsi budou mit chyb jeste vice. Nebot tady vubec neni reci o chybach, na ktere narazi jeden z desitek tisic hracu a tudiz logicky tvurce na ni nemusel narazit vubec. Rec je o chybach, kterej jsou zjevne na prvni pohled a projevuji se naprosto vsem, coz ukazuje na prosty fakt, ze se na to tvurce vykaslal.
Usilovne pracovat meli pred vydanim.
Ne, kritické "gamebreaking" bugy narozdíl od drobných chyb nejsou u hotových titulů běžné a rozhodně to není dobré ještě dokonce obhajovat. Mimochodem, jak jsem četl diskuse, někteří hráči to srovnávali se Skyrimem nebo Witcherem po jejich vydání a psali, že je to u Kingdom Come nesrovnatelně horší.
Takové problémy jsou u her tohoto typu naprosto běžné. Například Skyrim se po několika desítkách hodin hraní na PS3 začal tak sekat, že byl kompletně nehratelný. Bethesda to nikdy neopravila. New Vegas byl také plný chyb. Witcher 3 také. Zkrátka takhle velké hry se nedají vydat stejně polished jako lineární střílečky. Všechny chyby se najdou až když hrají stovky tisíc lidí.
Navíc Warhorse usilovně pracují na opravách.
Je rozdíl mezi hrou s pár chybami a nedodělkem. U vydaných hotových her nejsou rozhodně běžné problémy jako: "Po desítkách hodin hraní a nelze načíst uloženou pozici, protože je porušená. Některé úkoly nejde vůbec splnit kvůli bugům. Herní postava se zasekává o dveře, schody, křoví atd." Takovýchto stížností na Kingdom Come jsou fóra hry plná a hra prostě neměla být v tomto stavu vydána. Je vyloučeno, že by o tom tvůrci nevěděli, takže prostě kupce podvedli.
Komunitu podvedli a nedali jim slibované odměny za podporu (kovové krabičky, manuál), viz příspěvky podvedených v diskusi na Kickstarteru. Stejně tak podvedli kupce hry, kterým prodali padající nedodělek plný bugů jako hotovou hru, viz tisíce stížností jen u PC verze na Steamu. Ale co čekat od podvodníka Bakaly a jeho kumpánů jiného než jen další podvody. :-(