Já si myslím, že nejsem sám, kdo vůz vnímá jako prodloužení domova. Mám v něm věci, které bych měl mít s sebou, když jedu někam na delší čas mimo domov, takže s sebou nemusím tahat kufr. Mluvím o sedačkách pro děti, lécích, obleku, výbavě na sportování atp. Je pro mne velmi pohodlné, že tyto věci mohu s sebou vozit a nemusím neustále myslet na to, jaký budu mít ten den program (někdy ho dopředu neznám) a přesouvat krámy z auta do auta a tahat je s sebou po ulicích. Opravdu nevím, jak mi chce carsharing pomoci. Kdybych tohle nepotřeboval nebo byl méně pohodlný, jezdil bych již dnes MHD. Protože tomu tak není a vůz a jeho cena je pro mne dobrou cenou za toto pohodlí, jezdím vlastním vozem (bydlím mimo moěsto). Jediný způsob, jak mne donutit z aurta vysednou je udělat z něj luxus, který si nebudu moci dovolit. Což jsme ale v nějaké totalitě, protože podobný postoj jako já zastává velká většina lidí (a i ti co jezdí MHD velmi rádi využívají v případě potřeby služeb a pohodlí automobilu jiného člena rodiny např.).
to asi bude dost zalezet na naplnenosti takoveho vlaku, o vetsi nebezpecnosti nelze vubec mluvit a co se tyce splodin, ty at jsou kdovijake v porovnani s automobilem maji tu vyhodu, ze nejsou obvykle vyfukovany primo pod okna a kolem chodniku kde se velka cast lidi pohybuje velkou cast dne
trosku mene demagogie by do te debaty neuskodilo
"Jediný způsob, jak mne donutit z auta vysednout, je udělat z něj luxus, který si nebudu moci dovolit."
Haha! :) To se může stát dřív, než se nadějete.
Lidí je moc a tuna kovu, která kvůli převozu jednoho nafoukance s jeho taškou otravuje stovky dalších hlukem, prachem, smradem a nebezpečím, to je opravdu luxus.
ze bude zalezet na naplnenosti vlaku jsem uvedl hned v prvni vete..
kdyz se leta v cr pracuje na rozkladu verejne dopravy, nenavazuji spoje, nejezdi v dostecne frekvenci a vlaky zasadne nejezdi na cas, tak je logicke, ze vlak naplneny nebude.. za to ale nemuze vlak, za to muze cesky volic
elektrizovanou trat jste asi take jeste nevidel..
Trošku méně demagogie by znamenalo uvedení průměrného vytížení osobních vlaků. A to ve vašem příspěvku jaksi postrádám.
To, že mi vlak většinou nevyfukuje zplodiny přímo pod okna, je pravda. V naprosté většině případů je to proto, že nejede přesně odtud, odkud potřebuji, ani přesně tam, kam potřebuji. Když budu bydlet několik kilometrů od silnice a budu cestovat do místa vzdáleného několik kilometrů od silnice, tak mi taky auta pod okna a kolem chodníku čoudit nebudou. Když považujete za výhodu to, že ve většině případů půjdete pěšky několik kilometrů do výchozí vlakové stanice a z cílové vlakové stanice půjdete zase několik kilometrů do vašeho cíle, tak můžete jít i několik kilometrů pěšky z domova k zaparkovanému autu a posledních pár kilometrů jít od auta pěšky taky, ne?
To přece ne, vláček je úžasnej a tam není škoda dotací. Že by to odvezl jeden mikrobus a ještě 3x častěji než vlak za půlku peněz, to už se nepřipouští.
Vlak je pro tyhle anti-auto bojovníky cool (ale nesmí být soukromý nebo nesmí jít o výstavbu koridoru, pak i vlak je špatný)
:-)))
Ano - to bude záležet na REÁLNÉ průměrné naplněnosti vlaku a automobilů. A pokud kritizujete automobilovou dopravu za poměr mezi hmotností přepravovaného železa ku hmotnosti přepravovaných pasažérů a za totéž vychvalujete dopravu železniční, tak bych předpokládal, že ty poměry budete znát, a ne že budete jen teoretizovat.
Elektrizovanou trať jsem viděl. A taky jsem viděl uhelnou elektrárnu. Z té má jistě každý, kdo bydlí v její blízkosti, velikou radost, že.