Myslim, ze na rub a lic rozmanitosti nabidky na webu Patrick v clanku nezapomnel (vizte cast "Rozmanitost je výhoda zdarma, prostor pro diferenciaci a pro zisk"). Ovsem totez, co plati jako odvracena strana u rozmanitosti obsahu, plati i u rozmanitosti zdroju: byt online nestaci, lide se o vas sami nedozvi. Prestoze tak maji na vyber, ve vysledku zustavaji u nekolika osvedcenych zdroju a alternativni hlasy zustavaji marginalni.
Patricku, díky za skvělé čtení!
S diverzifikací to vidím tak, že půjde spíš o bipolarizaci - placený vs. neplacený obsah, specializovaný vs. povrchní. Myslím, že takové rozdělení mediálního světa již kristalizuje v podobě dvou hlavních aktérů: Google vs Microsoft. Zatímco prvně jmenovaný postavil svůj business na Patrickem zmíněné rozmanitosti, kterou se člověk musí "prosearchovat", ten druhý má svá želízka v mediálním ohni v podobě MSNBC, Channel nine.
Diverzifikace bude pokračovat spíše na poli kanálů konzumace. Na rozdíl od Patricka bych nezatracoval čtečky. Vývoj technologií bude mít ostatně jako vždy poslední slovo a tak se může stát, že pokud se vědcům podaří dostat do e-paíru barvy a rychlou odezvu, dočkáme se Kindlu 3 s podporou videa a tomu paírový Blesk nebude s to konkurovat.
Pokud už se někdo rozhodne platit, tak za kvalitní a vyprofilované informace a myšlenky - ať už tedy za informace na finančních trzích (rychle, v požadovaném složení, s analýzami,podloženými doporučeními), vědecké články (z posledních vědeckých časopisů), specializované poradny ..
Těžko bude platit někdo za toho čeho jsou všechna média (tištěná i internetová, placená i neplacená) plna - tedy plytké politické komentáře, nadávání tu na levici tu na pravici, aktuality převzaté z agentur, tuny černé kroniky, bulvární senzace. Cokoliv z toho získá všude jinde, když si pustí TV, vezme v metru reklamní noviny, na internetu se překlikne o portál dál...
Takže, možná by stálo za to napřed popřemýšlet o tom co nabízet, než jak a hlavně za kolik....
Ale dozvi - zpravodajstvi prece neni jen to globalni a politicke, ale i uzce specializovane a treba i lokalni. No a od toho mame Google, aby takove weby nasel.
Na iDnes urcite nebudu hledat posledni zpravy z vyzkumu akvarijnich rybicek :-)
"Zatím každé z masmédií si našlo svou roli a pravda je, že ukouslo ostatním, ale žádné nevystrnadilo, protože jeho formu nebyla jiná média schopna suplovat. O obsah samotný nešlo, ale o jeho formu, která je vhodná pro tu kterou příležitost,.."
Tohle neni uplne pravda, napriklad s nastupem fonografickeho prumyslu uplne zkrachoval tisk not :)
To je další mýtus. Jednak krachem tisku not nezkrachoval print jako celek, jen jedna jeho část. A tu navíc rychle nahradil tisk zpěvníků pro trampy s akordama, nebo-li bulvarizace (zjednodušení) světa hudby :)
Tohle neni uplne pravda, napriklad s nastupem fonografickeho prumyslu uplne zkrachoval tisk not :)
To není pravda. Trh vydavatelů not stále existuje a má své zákazníky i zavedené vydavatele. Zejména ve vážné hudbě. Viz například nadnárodní Editio Bärenreiter (www.edb.cz).
To mate pravdu, Davide, ale je potreba odlisit situaci po roce 1888, pred niz fungoval tento segment jako vyznamne prumyslove odvetvi, nasledne krachy nekterych spolecnosti a situaci dnes. Imho, myslim, ze podobne by mohly dopadnout v budoucnosti tistene noviny - prakticky nadbytecny informacni kanal, zachovany pro specifickou (dost mozna exkluzivni) klientelu, nebo jako skanzen :)
btw: dnes je navic situace jeste trochu jina, v dobe Iternetu se (ac aktivni klavirista) bez tohoto prumyslu obejdu de facto uplne.
Josef II. (neregistrovaný) ---.static.masterinter.net
A takový článek by mohl být i zkrácený, vynechána sprostá slova a překlepy a na konci by vždy byla oslavná óda na autora článku. Sami autoři by si takový článek koupili!!!
Trochu jste zapomnel zminit to, co jina media nenabizeji, resp. v omezene forme: autorem a vydavatelem dnes muze byt kazdy. To je uplne jina situace, srovnam-li to s jinymi medii (piratske radio sice je mozne zprovoznit, ale tolik lidi k tomu know-how zase pristup nema) a naklady jsou oproti nim zanedbatelne. Kolik je na svete TV kanalu a novinovych titulu a kolik je webovych stranek? Miliony. To je ta prava revoluce :-)
Jinak, co se tyka placeneho obsahu, s tim souhlasim. Je jen otazkou casu, kdy si lide zvyknou za obsah platit.